کد خبر: ۸۰۵۹۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
تبلیغات

۱۰ ویژگی که یک سریال کمدی را محبوب دل‌ها می‌کند!

کمدی! ژانری که همیشه محبوب بوده است. بسیاری از علاقمندان فیلم و سریال‌ها برای رفع خستگی خود به سراغ آثار کمدی می‌روند. با وجود محبوبیت و استقبال بالای مردم از ژانر طنز در ایران، بسیاری از آثار کمدی فقط صدرنشین گیشه‌های سینما هستند و مورد استقبال منتقدین سینما قرار نمی‌گیرند.
۱۰ ویژگی که یک سریال کمدی را محبوب دل‌ها می‌کند!
آفتاب‌‌نیوز :

کمدی! ژانری که همیشه محبوب بوده است. بسیاری از علاقمندان فیلم و سریال‌ها برای رفع خستگی خود به سراغ آثار کمدی می‌روند. با وجود محبوبیت و استقبال بالای مردم از ژانر طنز در ایران، بسیاری از آثار کمدی فقط صدرنشین گیشه‌های سینما هستند و مورد استقبال منتقدین سینما قرار نمی‌گیرند.

از نمونه این آثار می‌توان به جدیدترین فیلم‌های مسعود اطیابی مانند انفرادی اشاره کرد. این فیلم‌ها با وجود فروش بالا و محبوبیت بین مردم، نقد‌های منفی زیادی بر آن وارد شده است. اگر هنوز به تماشای این فیلم ننشسته اید، می‌توانید به صفحه دانلود فیلم انفرادی در وبسایت دی دی فیلم مراجعه کنید. در ادامه‌ی این مقاله ۱۰ دلیلی که بهترین سریال کمدی تاریخ، تبدیل به بهترین سریال کمدی تاریخ شده است را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ با ما همراه باشید.

بررسی ۱۰ دلیل مهم برای محبوبیت بهترین سریال کمدی تاریخ

نمونه بارز یک کمدی موفق سریال دوست داشتنی «دوستان» می‌باشد. بیش از یک دهه و نیم از اتمام سریال FRIENDS می‌گذرد و این سریال یکی از بهترین سریال‌های کمدی در تاریخ شناخته می‌شود. «دوستان»، زندگی شش نفر و ارتباط آن‌ها با یکدیگر و دیگران را به نمایش می‌گذارد و نه تنها جایگاه بزرگی در قلب میلیون‌ها نفر در سراسر جهان ایجاده کرده، بلکه استاندارد‌های بالایی را برای سریال‌های کمدی نیز ایجاد کرده است؛ اما چه ویژگی‌هایی این سریال را تا این حد محبوب کرده است؟

۱. ۱۰ فصل و ۲۳۶ قسمت: فرندز به مدت ده سال محبوب‌ترین سریال تلویزیونی بوده است و پخش آن در سال ۲۰۰۴ به اتمام رسید؛ اما مردم هیچگاه نتوانستند از خاطرات خوش این سریال عبور کنند. پس از سال‌ها شبکه نتفلیکس مجددا امتیاز پخش این سریال را خرید و نسل‌های جدید نیز مشغول تماشای FRIENDS شدند و سریال، در معرض دید بیشتر و بیشتری قرار گرفت.

۲. شخصیت‌های خنده دار: هر شخصیت دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود است. آهنگ‌های همیشگی فیبی، زندگی عاشقانه پر از بدشانسی راس، شوخی‌های طعنه آمیز چندلر، حماقت‌های بامزه‌ی جویی، اشتیاق ریچل به مد، کنترلگری مونیکا و. به تصویر کشیدن جزئیات شخصیت‌ها باعث همراه شدن و درک بهتر مخاطبین می‌شد. وقتی شما با چیزی ارتباط خوبی برقرار می‌کنید، طبیعی است که بخواهید آن را برای مدت طولانی تری کنار خود نگه دارید و یا همیشه به خاطرتان بسپارید.

۳. درس‌های زندگی: هر قسمت این سریال با وجود سکانس‌های کمدی و کنایه هایش، با یک درس زندگی به پایان می‌رسید. خیلی به نظرات دیگران اهمیت ندهید، حلقه‌ای از افراد که بتوانید به آن‌ها اعتماد کنید، دور خود داشته باشید و هرگز در اولین قرار خود شلوار چرم نپوشید!

۱۰ ویژگی که یک سریال کمدی را محبوب دل‌ها می‌کند!

۴. بازیگرانی محبوب و مشهور: در این سریال بازیگران مشهور زیادی حضور افتخارانه داشتند. برد پیت به عنوان یکی از دوستان قدیمی راس ناگهان وارد داستان می‌شود یا دنی دویتو که به جشن مجردی فیبی می‌آید.

۵. تیتراژی که نماد شد: غیر ممکن است در مورد FRIENDS بدانید و شعر نمادین "I’ll be there for you…" را نشنیده باشید. متن این شعر کاملا مناسب محتوای سریال خلق شده است و گویای چیزی است که باید از محتوای سریال انتظار داشته باشید. این آهنگ به قدری در ذهن‌ها می‌نشیند که بعد از گوش دادن به آن ممکن است گاهی بی دلیل شروع به زمزمه کردن این آهنگ کنید.

۶. فرندز از زمان خودش جلوتر بود: این سریال از بسیاری جهات جلوتر از زمان خود بود؛ به همین دلیل است که نسل جدید نیز ارتباط خوبی با محتوای این سریال می‌گیرند.

۷. نماد سبک دهه ۱۹۹۰: مدل موی باب بلند ریچل آنقدر محبوب بود که نام این مدل مو با نام مستعار "ریچل" نیز شناخته می‌شد. همچنین بسیار از سبک‌های پوشش به کار رفته در این سریال به ترند‌های مد روز دنیا تبدیل شدند. فرندز به تنهایی خط مد دهه ۱۹۹۰ را پیش می‌برد.

۸. واقعی بودن دوستی ها: شش شخصیت اصلی فرندز حتی در دنیای واقعی نیز بهترین دوستان یکدیگر بودند. در طول فیلمبرداری بازیگران خواستار حقوق مساوی شدند و این امر باعث کاهش حقوق جنیفر آنیستون و دیوید شویمر بود. اتحاد واقعی بین این ۶ نفر در طول سریال نیز توسط مخاطب احساس می‌شد و باعث میشد که دلتان بخواهد خودتان نیز همچنین گروه فوق العاده‌ای داشته باشید.

۹. انتقال دهنده حس خوب: این سریال درست مثل تمرینی است که پس از یک روز طولانی و خسته کننده، خستگی را از جان شما بیرون خواهد کشید. احتمالا جمله "خنده بهترین دارو است. " را شنیده اید. با تماشای سریال فرندز به درستی این جمله پی خواهید برد.

۱۰. دیالوگ‌های ماندگار: سریال "دوستان" به دلیل اینکه به زندگی روزمره و واقعیت نزدیک است در دل مخاطبان خود به راحتی جای خود را محکم می‌کند. حرف‌های زیادی توسط شخصیت‌های سریال گفته شده است که تبدیل به ماندگارترین دیالوگ‌ها شده‌اند.

۱۰ ویژگی که یک سریال کمدی را محبوب دل‌ها می‌کند!

بهترین سریال کمدی ایرانی کدام است؟

این روز‌ها سازندگان ایرانی نیز مسیر خوبی را در کمدی در پیش گرفته اند. سریال جدید آنتن که به تازگی از طریق پلتفرم شبکه نمایش خانگی در حال پخش است، بسیاری از ویژگی‌های یک سریال کمدی موفق را دارد. سریال آنتن با بازیگران طنزپرداز محبوب، مسیر داستانی بامزه، خلق شخصیت‌های بامزه، دیالوگ‌های قابل تفکر و... به نظر می‌رسد که مورد استقبال منتقدین نیز قرار بگیرد.

درخلاصه داستان سریال آنتن آمده است که: "سریال آنتن داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که با مرگ بزرگ خاندان برایش اتفاقات عجیبی می‌افتد و …" تا کنون ۶ قسمت از سریال آنتن پخش شده است که با مراجعه به صفحه دانلود قسمت جدید سریال آنتن در وبسایت دی دی فیلم به آدرس didifilm.com می‌توانید برای تماشای این سریال دوست داشتنی به کارگردانی سید ابراهیم عامریان و با حضور بازیگرانی از جملهک پژمان جمشیدی، مرجانه گلچین، هادی کاظمی، بهنام تشکر و... اقدام کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین