کد خبر: ۸۰۶۰۰۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱

فروش فیلم دواین جانسون به ۲۵۰ دلار رسید

فیلم سینمایی «بلک ادِم» جدیدترین اثر در دنیای ابرقهرمانی دی‌سی برای دومین هفته متوالی در صدر گیشه قرار گرفت.
فروش فیلم دواین جانسون به ۲۵۰ دلار رسید
آفتاب‌‌نیوز :

اولین حضور راک در آثار ابرقهرمانی، با موفقیت نسبتا خوبی همراه شده است. «بلک ادِم» (Black Adam) توانست در بازه ده روزه، ۱۱۱ میلیون دلار در گیشه آمریکایی شمالی بفروشد؛ فروش جهانی این اثر به ۲۵۰ میلیون دلار رسیده است. البته ابرقهرمان تازه وارد سینما، رقیب جدی در گیشه ندارد. «برای شیطان دعا کن» (Prey for the Devil) فقط ۷ میلیون دلار در سه هزار سالن سینما در هفته اول اکران فروخته است.

«بلیط بهشت» (Ticket to Paradise) جدیدترین اثر رومانتیک کمدی جورج کلونی و جولیا رابرتز با فروش ۱۰ میلیونی در رتبه دوم قرار گرفت. اگرچه فروش این اثر رومانتیک فقط ۳۳ میلیون دلار تا کنون در آمریکا فروخته و نشان از عدم استقبال مردم این کشور از ملودرام است، اما مابقی جهان از فیلم استقبال کرده‌اند. «بلیط بهشت» هشتاد و پنج میلیون دلار فروش بین المللی داشته و مجموع گیشه کل به ۱۱۹ میلیون دلار رسیده است.

فیلم‌های به اصطلاح ترسناک توانستند در هفته هالووین خوش درخشند. «بخند» (Smile) با فروش ۵ میلیونی، تاکنون نود و دو میلیون دلار فروخته است. «پایان هالووین» نیز پس از سه هفته اکران، ۶۰ میلیون دلار بفروشد. نا گفته نماند که اکثر بینندگان منتظر اکران M۳GAN هستند. کمپین تبلیغات (پاسخ دادن به پیام‌های شخصی مردم توسط اکانت رسمی فیلم در توییتر و اینستاگرام) این اثر سر و صدای زیادی در توییتر به راه انداخت. استقبال مردم از تیزر این فیلم به قدری بود که استودیو پخش کننده در اقدامی نادر تصمیم گرفت تا اکران را یک هفته جلوتر بیاندازد. این فیلم در دسامبر امسال اکران می‌شود.

«تار» فیلمی با بازی کیت بلانشت و با کارگردانی تاد فیلد فقط ۲.۵ میلیون دلار در هزار سالن فروخته است. البته کارشناس ورایتی معتقد است که فروش این اثر به مرور زمان بهتر خواهد شد. منتقدان طبق معمول همیشه از فیلمی تمجید کرده‌اند که مورد استقبال مردم قرار نگرفته است.

«بنشی‌های انشیرین» (The Banshees of Inisherin) در اکران بسیار محدود در ۵۸ سالن توانست پانصد هزار دلار بفروشد. بدلیل استقبال مردم، از هفته‌های آتی این اثر در ۸۰۰ سالن در آمریکا اکران خواهد شد. کالین فارل و برندن گلیسون نقش دو دوست را در این اثر بازی می‌کنند. شایان ذکر است که زمزمه موفقیت این فیلم در فصل جوایز به گوش می‌رسد.

اما مهمترین خبر از گیشه این هفته، فروش بسیار ضعیف «با جین تماس بگیر» بود.

«با جین تماس بگیر» (Call Jane) پروپاگاندای فمینیست‌ها درباره سختی سقط کردن بچه در آمریکا است. الیزابت بنکس با بازی در این اثر ثابت کرد که در گیشه طرفداری ندارد. حال باید دید که به سبک همیشگی این هنرمند، او اینبار چه کسی را مقصر شکست این فیلم، خواهد خواند. چند ماه پیش درباره گلایه او از عدم استقبال مرد‌ها از فیلم‌هایش، گزارشی منتشر کردیم. اما علیرغم اکران در بیش از هزار سالن، شاهکار الیزابت بنکس و سیگورنی ویور فقط ۲۴۰ هزار دلار فروخته است.

هالیوود می‌پنداشت که با توجه به نزدیکی به انتخابات میان دوره‌ای مجلس و پوشش حداکثری مسئله سقط جنین توسط رسانه‌های لیبرال، «با جین تماس بگیر» بتواند در گیشه موفق باشد. بعید نیست که هالیوود و دست اندرکارانش فروش ضعیف را به فرهنگ مظلوم نمایی گره بزنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین