کد خبر: ۸۰۶۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۳

توافق رهبران اروپا برای ارائه کمک مالی به بانکها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سران کشورهای اروپایی در اجلاس پاریس به توافق رسیدند تا طرحی را برای کمک به بحران بانکی اتخاذ گردد. 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب،‌ در دیدار روز گذشته پاریس رهبران کشورهای اروپایی متعهد به ارائه وام به بانکها تا پایان سال 2009 شدند. «نیکولاسارکوزی» رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد: «اعضاء قدمهای بی‌سابقه‌ای را برای حل این مشکل برمی‌دارند».

طرح نجات مالی از سوی سارکوزی رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا، پس از مذاکره با 15 کشور اروپایی با موافقت دیگر کشورها تصویب شد. «گوردون براون» نخست‌وزیر انگلستان که در این مذاکرات حضور داشت درباره این طرح گفت: «معتقدم در چند روز آینده اطمینان به بانکهای اروپایی بازخواهد گشت و تصمیم چند روز آینده ما تا سالها تاثیر گذار خواهد بود». 

سارکوزی در ادامه افزود: «رهبران کشورها به توافق رسیدند تا به بانکهای مرکزی خود رسیدگی کنند و روسای کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا دوشنبه پیش از آغاز کار بازار بورس طرح خود را اعلام می‌کنند».

در عین حال سارکوزی اعلام نکرد هزینه پرداختی این طرح به چه میزان خواهد بود. قابل ذکر است حساسیت بحران اقتصادی منجر به این دیدار اضطراری شد که با جلسه عمومی اتحادیه اروپا تنها 3 روز فاصله داشت.

تحلیگران معتقدند نگرانی از رکود اقتصادی یکی از دلایل بزرگ سقوط شاخص‌های بورس بوده است. ولی «خوزه مانوئل باروسو» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد: «این طرح به بدبینی بیش از حد پایان خواهد داد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین