کد خبر: ۸۰۶۲۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۰
آیت‌الله صافی گلپایگانی تصریح کرد:

قرآن تفاوتی بین مرد و زن قائل نشده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله صافی گلپایگانی صبح دیروز با اعضای برگزارکننده همایش حجاب در دانشگاه علوم پزشکی بابل دیدار کرد. 

 به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه آفتاب، این مرجع تقلید با استشهاد به آیاتی از قرآن مجید اظهار داشت: «یکی از امتیازات بزرگ اسلام، حجاب و التزام زنان و خواهران به حفظ حجاب است». 

معظم‌له به آیاتی از سوره احزاب اشاره کرد و گفت: «تنها ملاک قرآن برای برتری تقوی است که در این آیات، قرآن ارزش‌های حقیقی را به مرد و زن نشان داده است و از آنها خواسته است که این ارزش‌ها را حفظ کنند و تفاوتی بین مرد و زن قائل نشده است». 

آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به حرکت خزنده غرب در محو فرهنگ حجاب در جامعه اسلامی، به سیر تاریخی آن اشاره کردند و افزود: «یکی از نخست‌وزیران اسبق انگلستان در نطقی صراحتاً می‌گوید مادامی که کعبه، قرآن و حجاب در جوامع اسلامی باشد، ما نمی‌توانیم سیادت و آقایی خود را داشته باشیم و باید قرآن را بسوزانیم، کعبه را از بین ببریم، - که وهابیت را برای رسیدن به همین هدف به عربستان آوردند- و عفت و حجاب را از بانوان مسلمان بگیریم». 

این عالم دینی ادامه داد: «از اینرو امان‌ا...خان را در افغانستان آوردند که مردم افغانستان مجالی برای پیاده کردن نقشه‌های استعماری به وی ندادند، کمال آتاتورک در ترکیه روی کار آمد که منجر به حکومتی سکولار شد و در ایران نیز رضاخان را علم کردند تا ریشه دین را از جوامع اسلامی بخشکانند».

معظم‌له با انتقاد از وضعیت حجاب بعضی از بانوان فرمودند: «شنیده شده‌ است مسلمانانی که از کشورهای مسلمان به ایران می‌آیند از وضعیت حجاب بعضی از بانوان در ایران اظهار تعجب می‌کنند و آن را خلاف تصورات خود می‌دانند».

آیت‌ا... صافی با اشاره به رسوایی‌های اخلاقی سردمداران کشورهای غربی اظهار داشتند: «غرب مبتذل‌ترین فرهنگ‌ها را دارد که حتی حیوانات هم این فرهنگ را ندارند؛ حال کسانی که دعوت به آزادی و بی‌بندوباری می‌کنند و با حجاب معارضه دارند؛ در واقع فرهنگ اصیل و نهادینه شده ما را می‌خواهند به فساد بکشانند و فرهنگ فاسد خود را جایگزین آن نمایند».

معظم‌له فرهنگ حجاب و چادر را یک افتخار دانستند و فرمودند: «زن‌های مسلمان 1400 سال با چادر، عفت و پاکدامنی زندگی سالمی را برای همسر و فرزندانشان بوجود آوردند و در محیط عائله‌ اسلامی به گونه‌ای زندگی می‌کردند، که هیچ رنجش خاطر و تحمیلی صورت نگیرد». 

آیت‌ا... صافی، حفظ حجاب و چادر را مظهر امر به معروف و نهی از منکر خواند و تصریح کرد: «وقتی که خواهران با چادر به بیرون می‌روند، در واقع جهاد می‌کنند و ثواب می‌برند؛ حفظ حجاب و چادر مظهر امر به معروف و نهی از منکر است».

این مرجع تقلید با تمجید از چادر مشکی و انتقاد از ترویج چادرها و لباس‌های رنگارنگ بیان داشت: «این که چادر متحدالشکل و مشکی باشد، بسیار اهمیت دارد. متأسفانه کاری می‌کنند که هر کسی یک رنگی درست کند و بپوشد که این عین زینت است و بعد از آن، کار به این حد متوقف نخواهد شد».

معظم‌له به واقعه کربلا و اسیر شدن اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم اشاره کردند و ادامه داد: «حضرت زینب سلام‌الله علیها در مجلس یزید، یکی از آن ماده‌هایی که با آن، یزید را محکوم نمودند و دارای اهمیت بسیار است، مکشوف نمودن صورت اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم است که بیان این مطلب در آن مقطع زمانی و با آن همه مصیبت، نشان دهنده اهمیت حجاب در دین اسلام است». 

این مرجع تقلید خطاب به برگزارکنندگان این همایش توصیه کرد: «باید افرادی در این همایش سخنرانی کنند که اول خودشان متعبد باشند؛ غرب‌گرا نباشند و تحت تأثیر فرهنگ‌های فاسد قرار نگرفته باشند؛ و باید بانوان را به آن چیزی که در اسلام ارزش است، تشویق نمود».

معظم‌له با ابراز تأسف از جابجایی ارزش‌ها با ضد ارزش‌ها تأکید کرد: «زنی که در خانه به امر خانه‌داری مشغول است، بیکار نیست، بلکه بهترین کارها را دارد و این کار خیلی بهتر از کار وزارت و وکالت است؛ مگر تربیت فرزندان کار کوچکی است و ثواب کمی دارد؟ اگر بانوان بفهمند که خانه‌داری و تربیت فرزندان صالح و همسرداری چقدر ثواب دارد، در این کار ذره‌ای کوتاهی نخواهند کرد».

معظم‌له در پایان از بانوان متدینی که ارزش‌های دینی را پاس می‌دارند، تشکر و قدردانی نمودند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین