کد خبر: ۸۰۶۳۲
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۲
در دادگاه جنایی انگلیس؛

مترجم انگلیسی متهم به جاسوسی برای ایران شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دادگاه جنایی در لندن یک مترجم ارتش انگلیس را متهم به جاسوسی برای ایران در زمان خدمتش در افغانستان کرده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، دادگاه رسیدگی به اتهامات این فرد امروز اعلام کرد که «دانیل جیمز» متولد تهران با نسب ایرانی متصور شده به دلایل تبعیض‌نژادی ترفیع وی به فرد دیگری اعطاء شده است و متهم قصد داشته اطلاعات مهمی از عملیات نیروهای ناتو را به ایران ارائه دهد.

جیمز که مسلط به زبان پشتو است در موقعیتی استثنایی کار می‌کرده و مترجم ژنرال «دیوید ریچاردز» فرمانده نیروهای امنیتی ناتو ایساف در کابل بوده است. در حضور هیات منصفه دادستان مدعی شد جیمز پیام رمزی را به یک وابسته نظامی ایران در کابل داده است. 

متن این پیام چنین بوده است: «من در خدمت شما هستم». «مارک دنیس» دادستان پرونده در ادامه افزود: «وفاداری متهم در نیمه پایانی سال 2006 از انگلستان به سوی ایران، کشور محل تولدش جلب شد و به کسانی که در افغانستان خدمت می‌کرد پشت نموده تبدیل به مامور قدرتی خارجی شده‌است».

دادستان خطاب به هیات منصفه متذکر شد: «متهم به دنبال ارائه اطلاعاتی به نیروهای جدایی‌طلب بوده است و مدارک آن در جلسات محرمانه دادرسی ارائه شده است. 

قابل ذکر است «دانیل جیمز» تمامی اتهامات را انکار کرده و معتقد است از وظیفه تخدی نکرده و اطلاعات محرمانه را در اختیار هیچ کشوری قرار نداده است. دادگاه جیمز سه یا چهار هفته دیگر ادامه خواهد یافت.

همچنین گفتنی است، این چندمین بار طی هفته‌های گذشته‌است که موضوع جاسوسی برای ایران با هدف خدشه به اعتبار بین‌المللی کشورمان، توسط برخی کشورها مطرح می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین