کد خبر: ۸۰۶۶۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۰
پورمحمدی:

با عزت، قدرت و ثروت دولت، ملت قدرت‌مند و عزیز نمی‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: «دخالت‌های سلطه‌گرانه آمریکا موجب بحران بی‌اعتمادی در بازارهای پولی و مالی دنیا شد».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی که در محل اتاق صنایع و معادن و بازرگانی این استان برگزار شد اظهار داشت: «نگرانی‌ها و بحران اقتصادی که در بازارهای مالی آمریکا و اروپا اتفاق افتاده توجه و نگاه‌ها را به مکانیزم اقتصاد سرمایه‌داری و بازار آزاد و مبانی تئوری ذهنی آن جلب کرد، اما علاوه بر آنها آنچه باعث بروز این بحران شد صرفاً مباحث اقتصادی نیست بلکه بیشتر ناظر به سیاست امنیتی و بین‌المللی است». 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این همایش که نمایندگانی از کشورهای عراق، آذربایجان، ترکیه، سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور و نمایندگانی از کشورهای آسیای قفقاز حضور داشتند گفت: «زمانی که آمریکا و متحدانش تصمیم می‌گیرند که در یک منطقه‌ای بسیار دور از سرزمین و متفاوت با فرهنگ‌شان دخالت بکنند و پول ملت‌شان را هزینه لشگرکشی و حضور غیرموجه و استیلاگرانه در آن مناطق کنند باید انتظار چنین روزهایی را بکشند». 

وی با اشاره به هزینه‌های چندصدهزار دلاری آمریکا در عراق و افغانستان گفت: «این هزینه‌ها با برداشت‌های پنهان از سرمایه ملت‌ها و از جیب شهروندان آمریکایی تأمین شده است». 

وی دخالت‌های سلطه‌گرانه آمریکا و متحدانش را موجب بحران بی‌اعتمادی در بازارهای پولی و مالی دنیا خواند و گفت: «دلیلش نوسان در بازار نفت است که دقیقاً منتج از تحولات سیاسی و امنیتی دنیا است و این نوسان و تشنج در بازار نفت، بازار مالی و سرمایه‌گذاری دنیا را به هم ریخته است».

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: «بازار نفت بیش از آن که از تصمیمات اقتصادی متأثر باشد از تصمیمات سیاسی و امنیتی متأثر است و این اتفاق به خاطر دخالت‌های آنها در بازار نفت صورت گرفته است». 

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وسعت سرزمینی، تنوع اقلیمی، ذخایر و منابع معدنی و طبیعی و ظرفیت نیروی انسانی و تخصصی کشور ایران گفت: «از جمله ظرفیت‌های دیگری که در کنار این ویژگی‌ها باید مورد توجه ویژه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار گیرد ظرفیت‌های سیاسی و امنیتی ایران است».

وی ادامه داد: «ایران کشوری است که دارای خوداتکایی و استقلال سیاسی و امنیتی است و این یک فوق‌العادگی و مزیت برجسته برای کشور ما محسوب می‌شود».

 رئیس سازمان بازرسی کل کشور  گفت: «ایران حضور قدرتمند دارد و این حضور برای دفاع از منافع و شهروندان در فراسوی مرزهاست». 

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی، ایران را کشوری دارای فرهنگ توسعه‌گرا خواند و افزود: «ایران از یک نظام سیاسی مطمئن، با ثبات و متکی به مردم‌سالاری برخوردار است و ظرف یکی دوسال اخیر انتخابات مختلفی را در کشور برگزار کردیم و گردش قدرت و مدیریت در ایران زیاد است». 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به موقعیت ژئوپولتیک و پیرامونی کشور ایران اظهار داشت: «ایران دومین کشوری است که دارای بیشترین همسایه است و این برای ما قابلیت فوق‌العاده‌ای ایجاد کرده است. همچنین در اطراف کشور ما جمعیت انبوهی هستند که مشترکات فرهنگی، زبانی و دینی دارند». 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ظرفیت کشور ایران را در برقراری ثبات و جذب سرمایه‌گذاری بسیار مساعد خواند و گفت: «نظام ایران به دلیل دفاع از استقلال، توجه به ظرفیت‌های بومی و به دلیل این که اقتصادش را با اقتصاد جهانی کاملاً عجین نکرد و توانست حوزه تسلطی برای خودش باقی بگذارد از قدرت تأثیرپذیری کمتر و پایداری بیشتر برخوردار است». 

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان اینکه دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری در سازمان بازرسی کل کشور ایجاد شده اظهار داشت: «در زمینه نظارت بر اجرای اصل 44، امسال بیش از 100 برنامه اختصاصی جهت عملیاتی‌کردن این اصل و حمایت از سرمایه‌گذاری و بخش‌های مؤثر در توسعه، پیشرفت و کارآفرینی در سازمان بازرسی درحال اجراست». 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: «اگر ما بسترساز ظرفیت ملی و کارآفرینان در حوزه مردمی باشیم کشور به جایگاه واقعی خودش می‌رسد».

 وی گفت: «وجود مردم باعزت، قدرت‌مند و ثروت‌مند موجب تشکیل دولت، قدرتمند، ثروت‌مند و عزت‌مند می‌شود، این طور نیست که با عزت، قدرت و ثروت دولت، ملت هم قدرت‌مند، ثروت‌مند و عزیز شوند». 

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در پایان از خدمات و تلاش‌های برگزارکنندگان این همایش، استاندار آذربایجان‌غربی، کارآفرینان، نخبگان و صاحبان صنایع آذربایجان‌غربی قدردانی کرد. 

لازم به ذکر است همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی به مدت 2 روز (21 و 22 مهر) در اتاق صنایع و معادن و بازرگانی این استان در شهر ارومیه برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین