کد خبر: ۸۰۶۷۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۷

تغییر نعمت‌زاده بر خلاف توصیه یک نماینده

موسوی: مجلس ابزاری برای کنترل تغییرات گسترده در دولت ندارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نایب ‌‌رئیس کمیسیون انرژی اعلام کرد: «تغییرات گسترده معاونان وزارت نفت بدون اطلاع، هماهنگی و یا مشورت کمیسیون انرژی مجلس صورت گرفته است».

سیدناصر موسوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آفتاب تصریح کرد: «وزارت نفت در 20 روز گذشته و در جریان تغییرات وسیع در سطح معاونان خود هیچ‌گونه اطلاعی از تصمیم خود به نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون انرژی نداد. بنابراین نمایندگان خبر تغییر این معاونان و آخرین آن یعنی محمدرضا نعمت‌زاده را از طریق رسانه‌ها دریافت کردند».

وزیر نفت روز سه‌شنبه طی حکمی «سیدنورالدین شهنازی‌زاده» مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی را جایگزین معاون خود، محمدرضا نعمت‌زاده در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کرد.

عضو کمیسیون انرژی در این ارتباط ادامه داد: «وزیر نفت در واقع تغییر معاونان خود را موضوعی ستادی می‌داند که در حیطه اختیارات خود است بنابراین هماهنگی و یا مشورتی با نمایندگان در این خصوص نداشت».

وی در عین حال با اشاره به جلسه هفته گذشته کمیسیون با وزیر نفت و سوالات نمایندگان از نوذری تصریح کرد: «در این جلسه نمایندگان در مورد تغییر معاونان وزارت نفت با وزیر سخن گفتند و یکی از نمایندگان عضو کمیسیون انرژی از او خواست تا محمدرضا نعمت‌زاده را تغییر ندهد که البته آقای وزیر توجهی به این درخواست نکرد و او را نیز تغییر داد».

نایب رئیس کمیسیون انرژی با بیان اینکه مجلس ابزاری برای کنترل اینگونه تغییرات ندارد اظهار داشت: «در تغییر مدیران و معاونان وزارتخانه‌ها باید اصل شایسته‌سالاری مورد توجه قرار گیرد و در صورتی که یک مدیر توانایی اداره مجموعه زیرنظر خود را نداشته باشد با انتخاب و جایگزینی مدیر شایسته‌تری کنار خواهد رفت اما اگر این تغییرات بر اساس شایسته‌سالاری صورت نگیرد و بدون توجه به توانایی افراد انجام و فردی با قدرت مدیریتی پایین‌تر جایگزین شود به خصوص در وزارتخانه استراتژیک و پراهمیت نفت صلاح و خیر کشور مورد توجه قرار نگرفته است».

موسوی با بیان اینکه شناختی از معاونان جایگزین شده در وزارت نفت ندارد نسبت به شایستگی و توانمندی آنان ابراز امیدواری کرد.

وی همچنین درباره میزان تعامل وزارت نفت با کمیسیون انرژی گفت: «این تعامل به اندازه دلخواه نمایندگان وجود ندارد اما این موضوع مربوط به شخص وزیر نمی‌شود چرا که وزارت نفت تشکیلات ستادی گسترده‌ای در شهرهای مختلف به خصوص در شهرهای نفت‌خیز جنوبی کشور دارد و نمایندگان همواره در هنگام حضور وزیر نفت در مجلس خواستار تعامل و پاسخگویی مدیران وزارت نفت در این شهرها با مجلس هستند و از عدم همکاری آنان گلایه می‌کنند».

لازم به ذکر است محمدرضا نعمت‌زاده، معاون سابق وزیر نفت از حدود سه سال پیش و در زمان وزارت وزیری هامانه به سمت مدیرعاملی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منصوب شده بود. او همچنین در دولت خاتمی نیز مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین