کد خبر: ۸۰۶۸۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۰
لاريجانی در ژنو:

ايران ميز مذاكره را ترک نكرده است

برنامه برای حضور در رقابت انتخاباتی ايران ندارم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی لاريجانی تاكيد كرد، در صورتی كه كشورهای غربی قصد بازگشت به ميز مذاكرات را داشته باشند ايران تداوم مذاكرات درباره برنامه هسته‌يی تهران را خواستار است.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب به نقل از ایسنا،  علی لاريجانی، رييس مجلس شورای اسلامی ايران و مذاكره كننده هسته‌يی سابق ايران روز سه‌شنبه در ژنو گفت كه ايران آماده مذاكرات است، اما نمی‌تواند «شرايطی را كه رسيدن به آن غيرممكن است» بپذيرد.

آمريكا، انگليس و فرانسه مدعی‌اند كه ايران به دنبال توليد سلاح هسته‌يی است و اما تهران همواره بر صلح آميز بودن برنامه هسته‌يی تاكيد و اعلام كرده است كه فقط به دنبال توليد انرژی برای پاسخ گويی به نيازهای اقتصادی خود است.

با اين حال شورای امنيت سازمان ملل ماه گذشته نيز در قطعنامه فاقد هر گونه تحريم تعليق فعاليت غنی سازی اورانيوم در ايران را خواستار شده است.

لاريجانی آخرين قطعنامه سازمان ملل را «تاكتيک‌های منسوخ شده هويج و چماق» خواند كه «به نتيجه‌ای نمی‌رسد».

وی افزود: «ما هرگز ميز (مذاكره) را ترک نكرده‌ايم؛ آنها كسانی بودند كه ميز مذاكره را ترک كردند».

به گزارش آسوشيتدپرس، لاريجانی از اظهارنظر درباره اين كه تغيير دولت آمريكا چه تاثيری بر مذاكرات هسته‌يی می‌گذارد، خودداری كرد.

لاريجانی هم چنين در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص احتمال حضورش در انتخابات رياست جمهوری سال آينده ايران گفت: «من هيچ برنامه خاصی برای شركت در انتخابات رياست جمهوری ندارم».

وی در عين حال از منتفی دانستن احتمال حضور در رقابت‌های انتخاباتی خودداری كرد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، لاريجانی هم چنين در حاشيه يكصد و نوزدهمين نشست اتحاديه بين المجالس در ژنو بحران مالی را نتيجه اشتباهات آمريكا خواند و افزود كه اين بحران نشان دهنده محدوديات قدرت واشنگتن برای نفوذ در وقايع جهانی است.

لاريجانی گفت: «بحران مالی اعتبار ادعای آمريكا را مبنی بر اين كه آنها قادرند امور جهانی را اداره كنند خدشه دار كرده است».

وی كه از طريق يک مترجم صحبت می‌كرد افزود: «از نظر ما بحران فعلی ارتباط زيادی با اشتباهات آمريكا دارد».

هم چنين به گزارش آسوشيتدپرس، رييس مجلس شورای اسلامی ايران در پاسخ به سوالی در خصوص آواز «بمب بمب بمب ايران» كه جان مک كين، كانديدای جمهوری خواه انتخابات رياست جمهوری آمريكا سال گذشته در پاسخ به سوالی درباره ايران با تقليد از يک آواز مشهور آمريكايی خوانده بود گفت: «كه ما هيچ مخالفتی نداريم كه آنها آواز بخوانند، اما بمب واقعی ديگر موضوع خنده داری نخواهد بود».

وی اظهار كرد: «ما مطمئن هستيم اگر آنها اين اشتباه را مرتكب شوند از خواب‌شان بيدار خواهند شد و با يک كابوس روبرو خواهند شد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین