کد خبر: ۸۰۶۸۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
اتفاقات اخیر منجر به موج تبدیل دارایی‌ها به ارز و خروج از کشور شد

واکنش وزیر اقتصاد به دلار ۳۶ هزار تومانی: روانی است؛ کلاً چند هزار نفر بیشتر تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند!

وزیر اقتصاد با بیان اینکه مالیات‌ستانی از شیوه‌های سنتی، ناکارآمد و پرفساد عبور کرده است، گفت: اقتصاد کشور تا پایان دولت سیزدهم وارد فصلی جدید از مالیات‌ستانی و رهایی از بودجه نفتی می‌شود.
واکنش وزیر اقتصاد به دلار ۳۶ هزار تومانی:  روانی است؛ کلاً چند هزار نفر بیشتر تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند!
آفتاب‌‌نیوز :

سید احسان خاندوزی طی سخنانی در نشست مشترک اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با مسئولان سازمان امور مالیاتی، قول داد اقتصاد کشور تا پایان فعالیت دولت سیزدهم، وارد فصلی جدید از دوران مالیات‌ستانی و رهایی از بودجه مبتنی بر نفت خواهد شد.

وی در این نشست که در محل سازمان امور مالیاتی برگزار شد، برگزاری این گونه جلسات را بین مجلس شورای اسلامی با سازمان امور مالیاتی به‌عنوان سازمانی که بسیار با مسئله بودجه‌ریزی مرتبط است دارای تأثیرات بسیار مثبت و مهمی برای نظام بودجه‌ریزی کشور خواند.

وزیر اقتصاد با طرح درخواست از نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس برای کمک به پیشبرد و تداوم تحولی که از سال گذشته در بودجه‌نویسی شروع شده است، گفت: ما تلاش کرده‌ایم مبتنی بر اعداد و ارقام و مستندات نشان دهیم سازمان امور مالیاتی به‌معنای واقعی کلمه در مسیر تحول نظام مالیاتی و رهایی از اقتصاد نفتی به‌عنوان خواسته سال‌های طولانی همه شما، در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه این مسیر در گذشته خیلی کند طی می‌شد، عنوان کرد: خوشبختانه وقتی ما عملکرد سال اول فعالیت دولت سیزدهم را با سال پیش از آن و حتی سه یا چهار سال قبل‌تر مقایسه می‌کنیم، نشان‌دهنده این است که با سرعت خیلی زیادی در حوزه تأمین درآمد‌های بودجه از مالیات در حال حرکت هستیم.

خاندوزی با بیان اینکه جماعتی هستند که خوش ندارند دولت به درآمد‌های مالیاتی اتکاء داشته باشد، اضافه کرد: همچنین، متأسفانه یک فرهنگ دیرپا و مزمن هم در کشور وجود دارد که برخی فعالان اقتصادی، همواره سعی داشته‌اند از پرداخت مالیات فرار کنند.

وی یادآور شد: البته این سخن به این معنا نیست که فقط درآمد بیشتری وصول کنیم؛ بلکه اساساً شیوه‌های شناسایی و اخذ مالیات را از روش‌های سنتی مبتنی بر مواجهه‌های پرفساد و ناکارآمد و کاملاً ممیزمحور گذشته به نوع دیگری از مالیات‌ستانی تبدیل خواهیم کرد.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره تلاطم‌های اخیر نرخ ارز اظهار داشت: از روز چهارشنبه هفته گذشته تا کنون، جلسات متعددی در دولت و بانک مرکزی با حضور مسئولان این بانک و وزرای مرتبط با حوزه واردات و صادرات برگزار شده است و به‌شدت پیگیر این موضوع هستیم که هرچه سریع‌تر به نرخ‌هایی برگردیم که به‌لحاظ تعادل اقتصادی، نرخ‌های سالم و واقعی‌تری هستند. برخی التهابات کشور و نیز فضای رسانه‌ای که با ایجاد جو روانی، صاحبان سرمایه را ترغیب به تبدیل پول‌های خود به دلار می‌کنند در افزایش قیمت ارز تأثیرگذار هستند.

خاندوزی متذکر شد: درست است که کلاً ممکن است چند هزار نفر بیشتر تحت تأثیر این فضا قرار نگیرند، اما به‌خاطر کم‌عمقی بازارها، ورود و خروج روزانه چند صد میلیارد تومان نیز می‌تواند آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. به‌نظر من مسئله مهم این است که بتوانیم بر این ناآرامی‌ها و نااطمینانی‌های ذهنی نسبت به آینده اقتصاد غلبه کنیم.

خاندوزی با اعلام اینکه "اتفاقات اخیر منجر به نوعی نااطمینانی و موج تبدیل دارایی‌ها به ارز و خروج از کشور شد"، تأکید کرد: این در حالی است که اقتصاد ایران کاملاً پایدار است و در مسیر مهار تورم حرکت می‌کند و ما باید تلاشمان را صرف پاک کردن هراسی کنیم که بیهوده در ذهن فعالان اقتصادی پیدا شده است؛ ضمن اینکه بانک مرکزی هم وعده داده است ظرف حداکثر چند روز آینده، شرایط ارز را به قبل برگرداند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
1
63
ایا خبر 20:30 نباید با فرمایشات قبل از وزارت ایشان، مقایسه و پخش نماید؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین