کد خبر: ۸۰۷۴۴۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال را رنگی نکنید!

انتقاد شدید واعظ آشتیانی از شوخی جنجالی یک نماینده با تاج و سجادی

مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی و بدرقه ملی‌پوشان برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ حواشی مختلفی را در پی داشت.
انتقاد شدید واعظ آشتیانی از شوخی جنجالی یک نماینده با تاج و سجادی
آفتاب‌‌نیوز :

سه‌شنبه شب مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار شد و مطابق انتظار حواشی مختلفی را هم در پی داشت. از غیبت سرمربی تیم ملی و چند ملی‌پوش گرفته تا انتقاد‌ها از طرحی تیم ملی همگی از حاشیه‌های این مراسم بود و باعث انتقادات فراوانی از فدراسیون فوتبال شد. با این حال در جریان این مراسم یک حاشیه غیرمنتظره دیگر هم به وجود آورد که ممکن است در آینده برای فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش باعث دردسر شود.

فداحسین مالکی نماینده مجلس و رئیس اسبق هیات مدیره پرسپولیس یکی از مهمانان این مراسم بود که دقایقی هم صحبت کرد و در میان حرف‌های خود یک ادعای عجیب و جنجالی را مطرح کرد. او که خودش هم سابقه حضور در پرسپولیس را دارد مدعی شد حمید سجادی و مهدی تاج، وزیر ورزش و رییس فدراسیون فوتبال هر دو پرسپولیسی هستند و حالا که در راس مدیریت حضور دارند باید این موضوع را رعایت کنند. این صحبت‌های مالکی همه را به یاد حواشی و اتفاقات دوران وزارت مسعود سلطانی‌فر انداخت که به خاطر یک ویدیو به عنوان وزیر پرسپولیسی شناخته شد و تا آخرین روز دوران وزارت خود هم از این اتهام خارج نشد. هواداران استقلال هنوز هم قهرمانی‌های پرسپولیس در دوره سلطانی‌فر را به دلیل تبعیض او بین سرخابی‌ها می‌دانند و بر این باور هستند که وزیر سابق پرسپولیسی بوده و تیم محبوب خود را قهرمان کرده است. این درحالی است که در دوره وزارت سلطانی‌فر باشگاه پرسپولیس هم مانند استقلال با مشکلات جدی در بدنه مدیریت خود مواجه بود و تا همین چند وقت پیش هم تاوان اشتباهات مدیرانی را می‌داد که مسعود سلطانی‌فر آن‌ها را منصوب کرده بود.

این قضیه حالا دوباره برای وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال تکرار شده و احتمالا در آینده هم تاثیر خود را بگذارد. در شرایط فعلی و با توجه به تعطیلی مسابقات فعلا کمتر کسی به این صحبت‌ها توجه می‌کند، اما در ادامه فصل می‌تواند تصمیمات مختلف علیه باشگاه استقلال را تحت‌الشعاع قرار دهد.

اینکه نیت مالکی از گفتن چنین حرف‌هایی چه بوده مشخص نیست و شاید او صرفا برای شوخی با سجادی و تاج آن را مطرح کرده، اما آن‌ها در آینده با تبعات چنین صحبت‌هایی مواجه خواهند شد. آنچه در این مراسم پر حاشیه رخ داد نشان از بی تدبیری و عدم هماهنگی مسئولان برگزاری اش دارد. اینکه بی هیچ پروتکلی طبق معمول میکروفن تنها به حاضرین در سالن داده شده تا مسیر برنامه پر شود و حاصلش می‌شود گفتن این جمله از سوی مالکی: «مهدی تاج یک پرسپولیسی دو آتشه است.» مهدی تاج مدتی در دوران وزارت محمد عباسی در وزارت ورزش به همراه مهدی محمد نبی نایب رئیس اولش عضو هیات مدیره پرسپولیس بودند و فدا حسین مالی که بعنوان نماینده‌ای که سابقه ریاست هیات مدیره پرسپولیس را در دولت احمدی نژاد داشته این جمله را درباره شان می‌گوید.

امیررضا واعظ آشتیانی، مدیرعامل سابق استقلال در گفتگو با خبرآنلاین درباره این ماجرا گفت: آقای مالکی از دوستان خوب ما هستند و از آنجایی که انسان سیاست‌مداری هستند انتظار می‌رود که به شوخی هم این مسائل مطرح نشود. چرا که وقتی به مزاح هم گفته می‌شود تاثیرا خود را می‌گذارد و اگر از چنین موضوعاتی پرهیز شود خیلی بهتر است. به هر حال آقایان به اندازه کافی حاشیه دارند و اگر این‌ها هم اضافه شود شرایط خوبی نخواهد بود و کار برای آن‌ها سخت می‌شود؛ لذا من شخصا به اینکه گفته شود چه فردی طرفدار چه تیمی است اعتقادی ندارم.

او درباره تبعات این مدل صحبت‌ها و تاثیر آن روی کار مدیران فدراسیون گفت: حتی مطرح شدن این موضوع به شوخی هم صلاح نیست. باید آقای مالکی این موضوع را اصلاح کند و بگوید منظورش این نبوده که آقایان به این تیم‌ها تمایل دارند و قصد او مزاح بوده است تا برای ادامه کار دچار چالش نشوند. من شخصا چنین اقداماتی را منطقی نمی‌بینم، ولی ممکن است بین هواداران تاثیر بگذارد و انتشار و مطرح شدن این موضوعات تاثیرگذار است.

واعظ آشتیانی بحث هواداری مدیران از تیم‌ها را چندان قابل باور نمی‌داند؛ او در این خصوص گفت: من حتی زمان آقای سلطانی‌فر هم این موضوع را رد می‌کردم. استقلال و پرسپولیس جزو حوزه وزارت ورزش هستند و این دو تیم باید موفق باشند. عده‌ای می‌گفتند ایشان پرسپولیسی است، ولی من همان موقع معتقد بودم این حرف منطق ندارد. به فرض ایشان پرسپولیسی باشد، خب استقلال هم جزو وظایف ایشان است و اگر ضعیف باشد، مدیریت ایشان زیر سوال می‌رود و همین برای پرسپولیس هم وجود دارد. حتی اگر تمایلی هم داشته باشند این در کارشان دخیل نیست و من چنین باوری دارم و معتقد نیستم که آقای سلطانی‌فر طرفدار پرسپولیس هستند. حتی در آن زمان بعضی هواداران استقلال هم از من بابت رد کردن این مسئله انتقاد کردند، ولی انصاف نبود که ایشان را محکوم کنیم و منطقی وجود نداشت. استقلال زیرمجموعه وزارت بود و موفقیت استقلال و پرسپولیس باعث افتخار وزیر است و عدم موفقیت آن‌ها هم باعث انتقاد از او می‌شود. هیچ وزیری به صرف طرفداری از تیمی حاضر نمی‌شود عملکرد خود را زیر سوال ببرد. من از نظر مدیریتی این را قبول ندارم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین