آفتابنیوز : آفتاب: بر اساس جديدترين آمار مربوط به موتورهای جستوجو در ماه اوت، سايت ويديويی «
يوتيوب»(
YouTube) نسبت به «
ياهو» (
!Yahoo) ترافيک جستوجوی بيشتری به دست آورده است.
به گزارش سرويس علم و فناوری فنآوری آفتاب، سالهاست كه «
گوگل»(
Google) موتور جستوجوی شماره يک بوده و «
ياهو» و «
مايكروسافت» نيز به دنبال آن قرار داشتهاند اما بر اساس آمار جديد منتشر شده از سوی موسسه آمار و تحقيقات «
كام اسكور»، سايت اشتراکگذاری ويديويی «
يوتيوب» كه در مالكيت «
گوگل» است در ماه اوت برای نخستين بار «
ياهو» را پشت سر گذاشته و جايگاه دوم را كسب كرده است.
«
گوگل» با داشتن ٦٣ درصد سهم از بازار جستوجوی آمريكا و با 2 درصد افزايش نسبت به ماه قبل از آن همچنان مكان نخست را حفظ كرده و «
يوتيوب» نيز 3 درصد رشد كرده است.
بر اساس يافتههای اين بررسی، استفاده از موتورهای جستوجوی «
ياهو» و «
مايكروسافت» در ميان كاربران امريكايی اندكی كاهش يافته است؛ شمار جستوجوهای انجام گرفته در «
ياهو» 5 درصد و در «
مايكروسافت» 6 درصد در ماه اوت كاهش يافته است.
آمارهای «
كام اسكور» بر مبنای ٧/١١ ميليارد جستوجوی انجام شده در امريكا بوده كه ٦/٧ ميليارد آن در «
گوگل»، ٦/٢ ميليارد در «
يوتيوب»، ٤/٢ ميليارد در «
ياهو» و يک ميليارد آن در «
مايكروسافت» صورت گرفته است.