کد خبر: ۸۰۷۶۱
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۷
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تاکید کرد:

جشنواره تئاتر رضوی تقویت‌کننده فرهنگ دینی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: «تبیین هنرمندانه فرهنگ رضوی نیاز به شناخت خواسته‌های هنرمندان جوان و حمایت از آنان دارد».

به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه آفتاب، آیت‌ا... مهمان‌نواز عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر بجنورد در گفتگویی خبری، برپایی مجدد جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی را ستود و آن را راهکاری بسیار مناسب و مفید در جهت تقویت فرهنگ دینی و مذهبی دانست.

آیت‌ا... مهمان‌نواز در ادامه اظهار داشت: «اشاعه و نهادینه کردن سیره ائمه اطهار علیهما‌السلام خصوصاً ثامن‌الحجج (ع) که مایه اعتبار و تقویت امر ولایت بوده و بسیاری از مسائل حیاتی زمان را مطرح کرده است در قالب جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی هنری جذاب برای جوانان بی شک محوری جهت‌دنده به سمت تعالی محسوب خواهد شد».

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تصریح این مطلب که زبان هنر امروز زبان گویا و گیرای بیان معارف و ارزشمندی‌های انسان‌ساز است، برپایی این جشنواره ملی را غنیمتی هدفمند در راستای سوق معارف و صفات متعالی دینی بویژه در نسل جوان و آینده‌ساز این مرز و بوم برشمرد».

آیت‌ا... مهمان‌نواز با تأکید بر این مهم که قرآن، خود بیانی کاملاً هنری از تمام ویژگی‌های سعادتبخش و متحول‌کننده است، جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) را به شکلی، هنرمندانه عنوان کردن آموزه‌های مستتر در قرآن کریم ذکر کرد.

امام جمعه بجنورد در ادامه خطاب به برپاکنندگان این جشنواره سراسری گفت: «شما در واقع مبلغان اصلی این مهم هستید که می‌بایست در انتخاب و هدایت آثار در این جشنواره که دربردارنده بیانی شیوا و تأثیرگذار هستند تمام تلاش خود را بکار برید».

آیت‌ا... مهمان‌نواز دعوت گسترده از قشر جوان برای حضور در قسمت‌های مختلف این جشنواره و اطلاع‌رسانی گسترده در این راستا را راهکاری در گرایش بیش از پیش به این جشنواره‌های موضوعی عنوان کرد و این امر را بسیار ضروری دانست.

وی با اظهار این موضوع که تربیت هنرمندان قرآنی می‌بایست بازتاب چنین برنامه‌های گسترده‌ای باشد و این امر بهترین بهره‌برداری از اینگونه جشنواره‌ها است، اذعان کرد: «استمرار گرایش به تولید آثار هنرمندانه با محتوای تبیین آموزه‌های دینی نیاز به تقویت و حمایت بیشتر هنرمندان در این عرصه‌ها دارد و این مهم با شناخت اندیشه‌ها و رسیدگی به خواسته‌های هنرمندان تحقق می‌یابد».

امام جمعه بجنورد در ادامه خاطرنشان کرد: «با سمت و سو دادن به عقاید پاک انسانی در هنرمندان می‌توان افق روشنی در رشد و تولید آثار هنری ارزشمند و زمینه‌سازی در تربیت مبلغانی هنرمند ترسیم کرد».

ششمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی آبان ماه امسال در تهران و استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین