کد خبر: ۸۰۷۸۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۵
یک کار شناس وزارت صنایع و معادن تاکید کرد:

چادر، یکی از اولویت‌های صنعت در نساجی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شانزدهمین جلسه کارگروه ساماندهی مد و لباس با حضور اعضای این کارگروه برگزار شد.

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، در این جلسه نماینده وزارت صنایع و معادن به اولویت‌های این وزارتخانه برای تولید پارچه‌هایی با الیاف طبیعی و تولید چادر با کیفیت مناسب و تسهیلات ویژه برای این موارد اشاره کرد و گفت: «به منظور طراحی پارچه‌های مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی ضرورت دارد که این طراحان از سوی دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس به صنایع معرفی شوند». 

نماینده وزارت صنایع و معادن با ارائه گزارشی، گفت: «چادر یکی از اولویت‌های صنعتی در بخش صنایع نساجی است که در طرح آمایش صنعت، برآورد ظرفیت 10 میلیون متر مربع و میزان سرمایه‌گذاری 1200 میلیارد ریال در هریک از استان‌های چهارمحال و بختیاری و فارس درنظر گرفته شده است. یکی از طرح‌های بررسی شده در این زمینه مربوط به تولید چادر است که از لحاظ نوع تولید از پارچه‌های پرمصرف و با کیفیت مناسب است».

همچنین در این جلسه مقرر شد با پیگیری وزارت بازرگانی و هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط، ورود لباس‌های دست دوم و غیر قانونی به کشور کنترل شود. 

رسیدگی به مسایل و موارد مربوط به مد و لباس که فقط در چارچوب قانون ساماندهی مد و لباس به آن اشاره شده است و عدم پرداختن به موارد دیگر از مصوبات این جلسه بود.
 
طرح برگزاری نمایشگاه ملی مد و لباس توسط یکی از شرکت‌های نمایشگاهی بخش خصوصی مطرح و پس از ارائه گزارش برگزارکننده مقرر شد، کلیه مراحل کار با نظارت و هماهنگی دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس پیگیری شود و نسبت به ارائه طرح ها به منظور ارزشیابی و تصمیم گیری درخصوص صدور مجوز قطعی در موعد مقتضی اقدام شود. مطابق با ماده 7 دستورالعمل صدور مجوز نمایشگاه مد و لباس اعلام نظر کارگروه حداکثر ظرف مدت 30 روز از زمان دریافت کلیه مدارک صورت می پذیرد.
 
در این جلسه محمدحسین ایمانی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، نمایندگان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، صنایع و معادن، نمایندگان دفتر امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و معاونت راهبردی و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری، نماینده طراحان پارچه و لباس و نماینده اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران حضور داشتند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین