کد خبر: ۸۰۸۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۰

مقبره «گلادیاتور» در رم پیدا شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقبره ژنرالی که منبع الهام شخصیت «ماکسیموس» فیلم سینمایی برنده اسکار «گلادیاتور» به کارگردانی ریدلی اسکات بود، در رم پیدا شد.
 
به گزارش سرویس هنر آفتاب، کشف مقبره «مارکوس نونیوس ماکرینوس» از جدیدترین کشفیات باستان‌شناسی انجام شده در رم است. مارکوس از معتمدترین ژنرال‌های ارتش رم و مشاوران نزدیک امپراتور «مارکوس اورلیوس» بود و به او در پیروزی‌های بزرگ کمک کرد.

گفته می‌شود او منبع الهام شخصیت «ماکسیموس دسیموس مریدیوس» با بازی «راسل کرو» در «گلادیاتور» بوده است. «ماکسیموس» نیز از ژنرال‌های محبوب «مارکوس» بوده و در قرن دوم میلادی همراه او راهی نبرد شد، اما شباهت میان این دو شخصیت در همین حد خلاصه می‌شود. ژنرال رومی واقعی برخلاف شخصیت فیلم اسیر تاجران برده نشد و در قالب یک گلادیاتور انتقامجو بازگشت.

«دانیلا رسی» سرپرست گروه باستانشناسی کشف مقبره «مارکوس» را مهمترین اکتشاف در زمینه روم باستان در 20 تا 30 سال اخیر یاد کرد. حکاکی‌های روی مقبره جزئیات زندگی ژنرال رومی را بیان می‌کند. پروفسور «رسی» با اشاره به شباهت‌های «مارکوس» و شخصیت گلادیاتور گفت: «شخصیت کرو در گلادیاتور همراه امپراتور در جنگ‌های مختلف شرکت می‌کند».

وی افزود: «او از یاران نزدیک مارکوس اورلیوس است. به لحاظ زمانی در همان مقطع و همان جنگ قرار داریم، اما شخصیت ماکسیموس در فیلم سرنوشتی بسیار هولناک دارد، در حالی که ژنرال ما مردی ثروتمند و مشهور می‌شود».

«گلادیاتور» را «ریدلی اسکات» در سال 2000 بر مبنای فیلمنامه «جان لوگان»، «ویلیام نیکلسن»، و «دیوید فرانتسونی» با بودجه 100 میلیون دلاری ساخت. «جواکین فینکس»، «کانی نیلسن»، «الیور رید»، «ریچارد هریس»، «درک جیکوبی» و «دیوید همینگز» دیگر بازیگران این فیلم بودند.

فیلم سینمایی «گلادیاتور» در 12 زمینه نامزد جایزه آکادمی اسکار شد و جوایز پنج بخش بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد (کرو)، بهترین طراحی لباس، بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین صدا را برد و فروش جهانی آن حدود 458 میلیون دلار بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
شاهین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
0
0
خدا رحمتش کنه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین