کد خبر: ۸۰۸۰۶۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

شبکه نمایش خانگی حسابی از تلویزیون ملی پیشی گرفت

از میان پلتفرم‌هایی که مجوز فعالیت گرفته‌اند، چند پلتفرم در تولید و پخش سریال‌های خانگی رقابت تنگاتنگی دارند؛ پلتفرم‌هایی که با تولید سریال‌های مختلف در ژانر‌های متنوع سعی می‌کنند بیشترین مخاطب را از آن خود کنند.
شبکه نمایش خانگی حسابی از تلویزیون ملی پیشی گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

از میان پلتفرم‌هایی که مجوز فعالیت گرفته‌اند، چند پلتفرم در تولید و پخش سریال‌های خانگی رقابت تنگاتنگی دارند؛ پلتفرم‌هایی که با تولید سریال‌های مختلف در ژانر‌های متنوع سعی می‌کنند بیشترین مخاطب را از آن خود کنند. در این میان، شاید بالا رفتن نرخ اشتراک تا حدودی باعث ریزش مخاطبان این پلتفرم‌ها شود، اما نبود سریال‌های موفق در رسانه ملی، میل به تماشای سریال‌های وطنی در پلتفرم‌ها را همچنان زنده نگه داشته است.

این روز‌ها با سرزدن به پلتفرم‌ها هر کدام علاوه بر یک یا ۲سریالی که هر هفته پخش می‌کنند، سعی دارند سریال‌های خارجی را هم دوبله و البته با کمترین ممیزی روانه پخش کنند. فعلا بازار این پلتفرم‌ها به‌خاطر سریال‌ها داغ است و خیلی از تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران دوست دارند تولیداتشان را روانه بخش نمایش خانگی کنند. هم‌اکنون بیشتر از ۱۰سریال در مراحل تولید قرار دارد تا خود را به این شبکه‌ها برسانند. از «سووشون» نرگس آبیار گرفته تا فصل دوم «نیسان آبی» و همچنین از سریال تاریخی و پرحاشیه «آهوی من مارال» گرفته تا سریال معمایی «مترجم» سعید ملکان.

نمی‌توان از سختی‌های کار در شبکه نمایش خانگی هم گذشت؛ سختی‌هایی از سرمایه‌گذاری در تولید به واسطه وضعیت اقتصادی و بالا رفتن دستمزد‌ها گرفته تا سختگیری‌های سازمان ساترا در صدور مجوز تولید و پخش. با این حال این شبکه رونق خود را همچنان دارد و توانسته گلیم خود را از آب بیرون بکشد.

آکتور نیما جاویدی

یکی از سریال‌هایی که در هفته‌های پایانی تصویربرداری قرار داد، سریال «آکتور» نیما جاویدی است؛ سریالی که با بازی نوید محمدزاده و هانیه توسلی به‌زودی پخش خواهد شد. جاویدی نخستین سریالش را در شبکه نمایش خانگی می‌سازد و پیش از این، ۲فیلم سینمایی «ملبورن» و «سرخپوست» را ساخته است.

از دیگر سریال‌هایی که تولیدش به‌نظر شروع شده، «سووشون» نرگس آبیار است؛ سریالی برداشت شده از رمان «سووشون» سیمین دانشور که قاسمی به‌عنوان تهیه کننده، اجازه اقتباس آن را از تنها وارث دانشور گرفته است. تولید این سریال در هفته‌های اول با حواشی زیادی همراه بود. نقش اصلی سریال را بهنوش طباطبایی بازی می‌کند.

آهوی من مارال به پایان می‌رسد؟

از دیگر سریال‌های پرحاشیه شبکه نمایش خانگی «آهوی من مارال» به کارگردانی مهرداد غفارزاده است؛ سریالی که به عاشقانه‌های ناصرالدین شاه می‌پردازد. غفارزاده قصد دارد در ۲فصل این سریال را روانه پخش کند. هر چند شنیده شده که فعلا تولیدش متوقف شده، اما سریال مراحل پایانی تصویربرداری را می‌گذراند. کارگردان این سریال مدت‌ها درگیر پرونده «مارال» و «جیران» بوده که در نهایت دادگاه به نفع وی رأی داده است.

سریال پربازیگر سعید نعمت‌الله

از دیگر کارگردان‌هایی که برای نخستین‌بار برای شبکه نمایش خانگی سریال می‌سازد، سعید نعمت‌الله است. نام سریالش «پدر گواردیولا» است که تصویربرداری‌اش در تهران تمام‌شده است.

یک‌سریال پربازیگر که می‌توان از بازیگرانش به مهران مدیری، حمید فرخ‌نژاد، ستاره اسکندری، امیرمهدی ژوله، علیرضا خمسه، مرجانه گلچین، سیامک صفری، نسیم ادبی، نرگس محمدی، علی اوجی، مریم بوبانی، محمدرضا علیمردانی، امیریل ارجمند، فریبا نادری، هنگامه قاضیانی، پریوش نظریه، مهدی سلطانی‌سروستانی و سارا خوئینی‌ها اشاره کرد.

نیسال آبی به فصل دوم رسید

با پایان فصل اول «نیسان آبی»، منوچهر هادی فصل دوم را می‌سازد، اما «آمستردام» به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته تولیدش تمام‌شده و به‌زودی روانه شبکه نمایش خانگی می‌شود.
این سریال سرمایه‌گذار شخصی دارد، اما هنوز پخش‌کننده‌اش مشخص نیست.

عقرب عاشق بعد از ملکه گدایان

حسین سهیلی‌زاده بعد از مانکن و ملکه گدایان در نمایش خانگی، سومین سریال نمایش خانگی خود به نام عقرب عاشق را ساخته است. این سریال در ۲۰قسمت ۵۰دقیقه‌ای برای پخش در شبکه نمایش خانگی تولید شده است.

محمدرضا فروتن، سیاوش خیرابی، متین ستوده، رضا بهبودی، علی صلاحی، رضا فیاضی، مهران رنج‌بر، رؤیا جاویدنیا، شیدا یوسفی، آتنه فقیه‌نصیری و حسین پاکدل بازیگران اصلی این سریال هستند.

«مترجم» با داستان معمایی

«مترجم» سریالی درام و رازآلود به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان است.

این سریال با داستانی معمایی و هیجان‌انگیز به‌زودی و به‌صورت اختصاصی از نماوا پخش خواهد شد. توکلی پیش‌تر فیلمنامه سریال «نهنگ آبی» را برای شبکه خانگی نوشته بود. مسعود جعفری‌جوزانی هم قرار است «بهشت تبهکاران» را بسازد. وی مجوز ساخت را دریافت کرده و داستان این سریال در سال ۱۳۲۹ می‌گذرد.

طوطیا بعد از می‌خواهم زنده بمانم

شهرام شاه‌حسینی که سریال «طوطیا» را در دست تولید دارد، مراحل تصویربرداری این سریال را پشت سر گذاشته و محسن تنابنده از بازیگران اصلی این سریال است که در کنار او هوتن شکیبا، آزاده صمدی و هدی زین‌العابدین بازی می‌کنند. شاه‌حسینی ۲سال قبل سریال «می‌خواهم زنده بمانم» را برای شبکه نمایش خانگی ساخت و طوطیا دومین سریال او برای این شبکه محسوب می‌شود. سروش صحت مدتی است که درگیر کارگردانی نخستین سریال شبکه نمایش خانگی‌اش است؛ سریالی که با نام عتیقه‌ها کلید خورد و حالا قرار است به «مگه تموم عمر چند تا بهاره؟» تغییر نام دهد. اولین سریال نمایش خانگی سروش صحت به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان جلوی دوربین رفته و به‌نظر سازندگانش ترجیح می‌دهند در سکوت خبری کار را پیش ببرند. در این سریال علی مصفا، کاظم سیاحی، وحید آقاپور و سیاوش چراغی‌پور بازی می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین