کد خبر: ۸۰۸۲۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۳
یک نماینده تشریح کرد؛

نگرانی مجلس درباره اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو کمیسیون عمران مجلس درباره نگرانی‌های مربوط به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تصریح کرد: «قانون مالیات ارزش افزوده پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و نمایندگان نسبت به نحوه اجرای آن نگران هستند».

رستگار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آفتاب اظهار داشت: «این قانون مالیاتی در جوامع پیشرفته مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. با این حال روش اجرای آن در کشور با توجه به مشکلات اجرای قوانین مالیاتی باید با دقت بررسی شود».

وی افزود:‌ «روش‌ها و قوانین مالیاتی تاکنون کارکرد مناسبی نداشته و مالیات تنها از کارمندان و کارگرانی که درآمد مشخص و ثبت شده‌ای دارند به درستی دریافت شده است. از این رو نسبت به اجرای قانون مالیاتی جدید ارزش افزوده نیز نگرانی وجود دارد».

نماینده گنبد کاووس توضیح داد: «برخی معتقدند در شرایطی که قوانین مالیاتی در گذشته به درستی اجرا نشده امکان اجرای سالم قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز بدون ایجاد شرایط و بسترهای لازم وجود نخواهد داشت».

وی توافق دولت با برخی اصناف در مورد تعویق اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: «با وجود برخی از کاستی‌ها،‌ توافق درباره اجرای این قانون آن هم تنها با بخشی از مشمولان و اصناف درست نیست».

رستگار با بیان اینکه مشکلات برخی قوانین پس از تصویب و در زمان اجرا مشخص می‌شود افزود: «برای حل این مشکل می‌توان تبصره‌هایی به قانون اضافه و کاستی‌ها را برطرف کرد. در واقع کیفیت یک قانون و میزان توجه قانونگذار به جزئیات در زمان اجرا است که مشخص می‌شود».

وی تاکید کرد: «قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز از شفافیت لازم برای اجرا برخوردار نبود. از سوی دیگر اطلاع‌رسانی مناسبی از سوی سازمان امور مالیاتی پیش از اجرا در مورد این قانون صورت نگرفت».

عضو کمیسیون عمران گفت: «دولت پیش از ابلاغ و اجرای این قانون باید از طریق مطبوعات و صدا و سیما مردم را آگاه می‌کرد تا برداشت‌های نادرست از قانون به حداقل برسد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین