کد خبر: ۸۰۸۳۵۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴

مرگ زودرس ۱.۵ میلیون نفر با آلودگی هوا

سازمان بهداشت‌ جهانی(WHO) در سال ۲۰۱۶ تخمین زد سالانه بیش از ۴.۲ میلیون نفر به دلیل قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض ذرات ریز آلودگی هوا(PM۲.۵)، با مرگ زودرس مواجه هستند. با این حال نتایج یک مطالعه جدید به رهبری دانشگاه مک‌گیل کانادا نشان می‌دهد تعداد مرگ‌ومیر سالانه جهانی در اثر آلودگی هوا ممکن است به طور قابل‌ توجهی بیشتر از آن چیزی باشد که قبلا تصور می‌شد.
مرگ زودرس ۱.۵ میلیون نفر با آلودگی هوا
آفتاب‌‌نیوز :

 این دانشگاه اعلام کرد خطر مرگ‌ومیر حتی در سطوح بسیار پایین با این آلاینده‌ها نیز افزایش می‌یابد که می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی و عروقی شود و بیماری‌های تنفسی همچنین برخی از انواع سرطان‌ها را ایجاد کند.

به نقل از ارث، اسکات ویچنتال، نویسنده ارشد این مطالعه در دانشگاه مک‌گیل، گفت: ما دریافتیم که ذرات آلاینده در فضای باز ممکن است باعث افزایش مرگ ۱.۵ میلیون نفر در سراسر جهان در هر سال شود.

دانشمندان با ترکیب داده‌های سلامت و مرگ‌ و میر برای گروهی متشکل از هفت میلیون کانادایی که در یک دوره ۲۵ ساله با اطلاعاتی در مورد سطوح آلودگی در سراسر این کشور جمع‌آوری شده بودند، به این نتیجه رسیدند.

از آنجایی که کانادا کشوری با سطوح پایین PM۲.۵ در فضای باز است، مکان مناسبی برای مطالعه اثرات سلامتی در غلظت‌های پایین است.

ویچنتال افزود: یکی از نکات مهم این است که مزایای سلامت جهانی ناشی از رعایت دستورالعمل جدید سازمان بهداشت جهانی احتمالا بسیار بیشتر از تصورات قبلی است.

گام‌های بعدی این است که تمرکز فقط روی جرم ذرات را متوقف و شروع به بررسی دقیق‌تر ترکیب ذرات کنید زیرا برخی از ذرات احتمالا مضرتر از سایرین است. اگر بتوانیم درک بهتری از این موضوع به دست آوریم، ممکن است به ما این امکان را بدهد که در طراحی مداخلات نظارتی برای بهبود سلامت جمعیت کارآمدتر باشیم.

این مطالعه در مجله Science Advances منتشر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین