کد خبر: ۸۰۸۳۵۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
۴۲ نفر اخیرا آزاد شدند؛ ۵۸ نفر به زودی آزاد می‌شوند

بازداشت ۷۰۰ نفر در اعتراضات سیستان و بلوچستان/ ۴۰۰ نفر ازاد و برای ۳۰۰ نفر پرونده قضائی تشکیل شد

وی ادامه داد: در اغتشاشات اخیر قریب به ۷۰۰ نفر دستگیر شدند که با نگاهی که در قوه قضاییه وجو داشت ۴۰۰ نفر در همان روز اول آزاد شدند و این افراد در ادامه اغتشاشات هم حضور نداشتند.
بازداشت ۷۰۰ نفر در اعتراضات سیستان و بلوچستان/ ۴۰۰ نفر ازاد و برای ۳۰۰ نفر پرونده قضائی تشکیل شد
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین علی مصطفوی نیا، رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: قریب ۱۰۰ نفر از دستگیر شدگان اغتشاشات اخیر که دچار هیجانات شده و کمتر مقصر بوده‌اند و دارای ارتباطات شبکه‌ای و سازمانی نیز نیستند با عنایت به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس قوه قضائیه و بررسی‌های انجام گرفته و همفکری با هیات اعزامی مقام معظم رهبری به استان مورد رافت قرار گرفتند که تعداد ۴۲ مورد آزاد و بقیه نیز بزودی آزاد می‌شوند.

وی ادامه داد: حوادث اخیر به مردم ما این واقعیت را نشان داد که امنیت و آرامش کشور دشمنانی دارد که از این شرایط بسیار عصبانی هستند و می‌خواهند آن را از بین ببرند. بصیرت و آگاهی مردم غیور و زمان شناسی که همه اقوام و طوایف در استان ما داشتند نقشه‌های دشمنان را بر آب کرد و دشمنان انقلاب و نظام را سرخورده کرد.

به نوشته خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه؛ حجت الاسلام و المسلمین علی مصطفوی نیا بیان کرد: فضای حقیقی که ما در استان شاهد آن هستیم با فضای مجازی که دشمنان درست می‌کنند ۱۸۰ درجه با هم فرق دارند. مردم ما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند از عمق جان نسبت به انقلاب و نظام وفادارند و بصیرت و آگاهی مردم و همراهی نکردن با نقشه‌های دشمنان گواه بر این ادعاست.

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان افزود: این روز‌ها در استان شاهد حضور هیئت اعزامی از سوی دفتر مقام معظم رهبری در استان سیستان و بلوچستان و عنایات رهبر انقلاب و رافت ایشان هستیم که مرهمی بر زخم‌های مردم استان است. این حضور می‌تواند گره گشای خیلی از مشکلات ما باشد.

وی بیان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری همه افرادی که در اغتشاشات شرکت کردند دشمنان نظام نیستند و خیلی‌ها فرزندان این نظام و انقلاب هستند و این نگاه در قوه قضائیه و از ناحیه بالاترین مقام قضائی رئیس محترم قوه قضائیه نیز وجود داشت که افرادی که در اثر هیجانات و ناآگاهی‌ها وارد اغتشاشات شده‌اند با عاملان اصلی که از دشمنان نظام خط می‌گیرند متفاوت هستند و با نگاه دیگری باید با آن‌ها رفتار شود.

وی ادامه داد: در اغتشاشات اخیر قریب به ۷۰۰ نفر دستگیر شدند که با نگاهی که در قوه قضاییه وجو داشت ۴۰۰ نفر در همان روز اول آزاد شدند و این افراد در ادامه اغتشاشات هم حضور نداشتند. در استان برای ۳۰۰ نفر پرونده قضائی تشکیل شد و باز هم در تحقیقات اولیه مشخص شد که تعدادی از این افراد هم کم گناه هستند و می‌توانند مورد رافت نظام و انقلاب قرار بگیرند که با بررسی‌های انجام گرفته و همفکری با هیات اعزامی و همچنین بقیه مقامات استانی و تکمیل تحقیقات پرونده قضائی به این نتیجه رسیدیم که تعدادی که از این افراد مورد رافت نظام قرار بگیرند که قریب به ۱۰۰ نفر مورد رافت قرار گرفتند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: قوه قضائیه با کسانی که عامل اصلی در بهم زدن نظم عمومی و امنیت و آرامش مردم هستند قاطعانه برخورد می‌کند. ما نسبت به کسانی که قصدشان آسیب زدن به اموال عمومی، اموال خصوصی و تعرض به جان و مال مردم باشد و امنیت جامعه را دچار خدشه نمایند رافت و گذشتی نداریم و با آن‌ها قاطعانه برخورد خواهیم کرد که در همین خصوص برای ۷۰ نفراز اغتشاشگران اخیر که عاملان اصلی برهم زننده نظم عمومی در استان بوده‌اند بر اساس اقاریر، اسناد و مدارک کیفرخواست صادر شده و بزودی با رعایت تمام تشریفات قانونی دادگاه‌های آن‌ها برگزار و رای آن‌ها صادر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا از صدور رای ۲۱ نفر از این افراد در محاکم قضائی استان خبر داد و تاکید کرد: مردم باید دشمنان را بهتر بشناسند و بدانند که این آرامش و امنیت دشمنانی دارد که می‌خواهند آرامش را از ما بگیرند و مردم باید با بصیرت و آگاهی به دشمنان اجازه ندهند که این نا آرامی‌ها ادامه داشته باشد و اگر هم انتقاد و اعتراضی وجود دارد از طریق مراجع قانونی اقدام کنند.

وی ادامه داد: هیچ کشوری نمی‌توان یافت که اعتراض همراه با سوزاندن و تخریب‌های گسترده را قبول نماید و ما هم با افرادی که اینچنین اقداماتی را انجام دهند برخورد میکنیم و مجازات سختی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین