کد خبر: ۸۰۸۴۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۳
غلامعلی میگلی‌نژاد:

جابجایی معاونان وزارت نفت از جای دیگری دیکته می‌شود

تغییرات گسترده در وزارت نفت نسنجیده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تغییر و تحولات گسترده در وزارتخانه نفت اظهار کرد: «جابجایی معاونان وزارت نفت از جای دیگری دیکته می‌شود و از اختیار وزیر خارج است».

غلامعلی میگلی‌نژاد نماینده بوشهر با ناسنجیده خواندن تغییرات گسترده وزارت نفت به خبرنگار پارلمانی آفتاب، عنوان کرد: «بین معاونان وزارتخانه نفت که جابجا شده‌اند نیروهای بسیار کارآمدی بودند که حتی رییس کمیسیون انرژی و اعضای این کمیسیون یکی از معاونین این وزارتخانه که عضو کمیسیون انرژی است را طی جلسه‌ای با وزیر نفت توانمند، کارآمد و کاربلند خوانده و از وزیر خواسته شد که او تغییر نکند اما ظاهرا از جایی دیگر جابجایی معاونان وزارت نفت دیکته می‌شود و وزیر هم این اقدام را انجام می‌دهد که به نظر می‌رسد این مسأله از اختیار خود وزیر هم خارج است».

میگلی‌نژاد با اعتقاد به وجود طراحانی جهت تغییرات در وزارت نفت ادامه داد: «این کار تنها از اختیارات وزیر نیست چرا که وزیر در نشستی که با اعضای کمیسیون انرژی داشت قول داد این جابجایی‌ها انجام نمی‌شود اما ظرف یک هفته نشد که این جابجایی‌ها صورت گرفت».

نماینده بوشهر در مجلس همچنین در ارایه تحلیلی از کاهش قیمت نفت به خبرنگار پارلمانی آفتاب گفت: «بر مبنای بودجه‌ای که برای سال 87 بسته شده است و ارزش هر بشکه نفت که تعیین گردیده است اگر هزینه‌ها متناسب با این بودجه‌ریزی صورت گرفته شود کمترین مشکلی برای کشور ایجاد نخواهد شد».

این عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: «در نظامی که بر مبنای دولتی بودجه‌ریزی شده و بر اساس قیمت واقعی نفت هزینه می‌شود افزایش درآمدها قاعدتا باید در صندوق ذخیره ارزی محفوظ باشد و بخشی از کاهش درآمدها نسبت به بودجه‌ریزی باید جبران شود».

میگلی‌نژاد ادامه داد: «اگر درآمدهایی که کسب شده و یا بیشتر درآمدهایی که در بودجه سال 87 پیش‌بینی شده است پیش‌خور شود در انتهای سال از هزینه‌های جاری کشور و یا هزینه‌های عمرانی باید مجددا متمم بودجه در نظر گرفته شود و تغییری در اصل بودجه صورت گیرد لذا هزینه‌ها باید بر مبنای درآمدها و بر اساس بودجه‌ای که از قبل پیش‌بینی شده است صورت گیرد باید بر اساس میزان برآورد درآمدها هزینه شود پیش‌خور نشود».

وی با بیان اینکه پیش‌بینی کاهش قیمت نفت تا این حد در کشور صورت نگرفته بود، گفت: «برداشتی که مسوولان داشتند این بود که قیمت نفت بالاتر می‌رود هرچند که الان که سیر نزولی طی کرده و در حال کاهش قیمت است به سقف پیش‌بینی بودجه نرسیده و کاهش هنوز به آن اندازه صورت نگرفته است که ایجاد مشکل کند».

میگلی‌نژاد با اعتقاد بر اینکه در وضعیت بدی نیستیم، افزود: «البته باید این پیش‌بینی وجود داشته باشد که اگر قیمت نفت بیشتر از این کاهش پیدا کند و اگر تناسب‌سازی بین درآمدها و هزینه‌ها نباشد مشکلی بوجود نیاید».

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری امکان اجماع درون جریانات سیاسی را غیرممکن دانست و گفت: «نه اصلاح‌طلبان و نه اصولگرایان نخواهند توانست بر روی یک کاندیدای خاص به اجماع برسند».

وی با اعتقاد به اینکه اگر احمدی‌نژاد برای دور دهم ریاست جمهوری به عنوان رییس جمهور بازهم انتخاب شود قطعا تغییراتی در کابینه خود صورت می‌دهد در عین‌حال احتمال انتخاب مجدد وی را وابسته به رقبای انتخاباتی وی دانست و گفت: «پس از مشخص شدن رقبای احمدی‌نژاد می‌شود قضاوت کرد که چه کسی زمینه بهتری برای رأی آوردن در این فضا را دارد».

میگلی‌نژاد در ارزیابی از راهکارهای بالا بردن ضریب سلامت انتخابات اظهار داشت: «اجرای دقیق به قانون انتخابات از سوی مجریان و ناظران به این مسأله بسیار کمک کند».

وی افزود: «اگر نگاه مسوولان این باشد که این قانون برگرفته از نگاه مردم است قطعا رضایتمندی دو کاندیداها و حامیان آنها ایجاد خواهد شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین