کد خبر: ۸۰۸۷۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰

ناآرامی در سنندج و بوکان/ شهادت سرگرد حسن یوسفی

امروز مراسم چهلم برخی از کشته شدگان اعتراضات اخیر در سنندج برگزار شد. در این مراسم، جمعیت حاضر شعار‌هایی علیه مسئولان سر داده اند و به خشونت کشیده شد. در بوکان نیز فضا ناآرام گزارش شده است.
ناآرامی در سنندج و بوکان/ شهادت سرگرد حسن یوسفی
آفتاب‌‌نیوز :

امروز تجمعاتی با حضور جمعیت گسترده ای در شهر سنندج برگزار شد و اوضاع این شهر ملتهب شد.

گفته شده که تجمعات در این شهر به درگیری کشیده شد و برخی خودروهای نیروهای امنیتی نیز آتش زده شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان در گفتگو با فارس گفت: در جریان ناآرامی‌های امروز سنندج، سرگرد حسن یوسفی، از نیرو‌های انتظامی استان کردستان به دست اشرار به شهادت رسید.

مهدی رمضانی افزود: شهید یوسفی با ضربات متعدد چاقو و قمه به شهادت رسیده است.

برخی منابع خبری نیز مدعی شدند که در ناآرامی های امروز سنندج چندین معترض کشته شدند.

تصاویر دلخراشی از صحنه های درگیری در این شهر منتشر شده است.

همچنین در برخی شهرهای دیگر کشور نیز تجمعاتی برگزار شد. این ناآرامی ها در برخی مواقع به درگیری و خشونت کشیده شده و چندین نفر نیز تاکنون کشته و زخمی شده اند.

روند بازداشتی ها نیز ادامه دارد.

دیروز نیز چندین نفر در ایذه، اصفهان و برخی شهرهای کردنشین کشته و زخمی شده اند.

گزارش فارس از بوکان

خبرگزاری فارس همچنین نوشت: از ساعات اولیه صبح امروز جمعی از مردم در تشییع جنازه دو تن از کشته‌ها به نام‌های «سالار مجاور» و «محمد حسن‌زاده» که شب گذشته جان خود را از دست داده بودند، در آرامستان این شهر و روستای اختطار در مسیر جاده مهاباد تجمع کردند. پلیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است محمد حسن‌زاده در یک درگیری و نزاع دسته جمعی کشته شده است. تحقیقات در مورد نحوه کشته شدن سالار مجاوری نیز ادامه دارد.

فارس با اشاره به اینکه "تعدادی از اغتشاشگران بعد از این مراسم به سمت شهر حرکت کردند."، افزود: عده‌ای نیز از فرصت استفاده کرده و به سمت شهرداری بوکان هجوم برده و با پرتاب سنگ شیشه‌های ساختمان شهرداری را شکسته و چند نفر از اغتشاشگران نیز وارد ساختمان شهرداری شده و اقدام به تخریب و سرقت اموال عمومی کردند. همچنین به دو فروشگاه زنجیره‌ای حمله کرده و ضمن تخریب اقدام به غارت فروشگاه کردند. آن‌ها چند خودرو مردم را آتش زدند و شیشه‌های چند بانک را شکستند.

این خبرگزاری نوشت: این رفتار‌های ساختارشکنانه با حضور به موقع پلیس خاتمه یافت. هم اکنون بوکان شاهد بارش باران پاییزی است.

فارس همچنین درباره حوادث سنندج نوشته است: به دنبال فراخوانی که از روز‌های گذشته برای تجمع به بهانه چهلم کشته‌شدگان اغتشاشات در سنندج منتشر شده بود، از حدود ساعت ۱۲ امروز تعدادی از مردم در بهشت محمدی جمع شدند. برخی از حاضرین ضمن تحریک احساسات مردم شعار‌هایی نظیر مرگ بر دیکتاتور سر دادند. پس از پایان مراسم بخشی از جمعیت به صورت پیاده به سمت کمربندی کرمانشاه حرکت کردند و این مسیر را مسدود کردند. اغتشاشگران در این مسیر ضمن آتش زدن چندین حلقه لاستیک، به علائم راهنمایی و رانندگی خسارانی وارد کردند و حتی درختان را هم شکستند. نیرو‌های پلیس نیز با شلیک گاز اشک آور تلاش کردند جمعیت را متفرق کنند. برخی از اغتشاشگران با پرتاب سنگ سعی با نیرو‌های پلیس درگیر شدند. در این بین آشوبگران چند خوردو شخصی را به آتش کشیدند، نرده‌های بهشت محمدی را از جا درآوردند و بخشی از ساختمان آرامستان را تخریب کردند. همچنین در جریان این درگیری‌ها سرهنگ حسین یوسفی از نیرو‌های انتظامی استان کردستان با ضربات چاقو و قمه به شهادت رسید. رئیس کلانتری ۱۸ نایسر نیز بر اثر جراحات وارده از اصابت چاقو به بیمارستان منتقل شد. اخبار غیر رسمی از کشته شدن دو نفر در اغتشاشات امروز خبر می‌دهد. در حال حاضر با تلاش نیرو‌های انتظامی شهر سنندج در آرامش است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
44
34
شهادت مبارک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
برای اون 11 نفر که از مرگ یک انسان خوشحالن متاسفم. ار انسانیت خارح شدن دیگه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین