کد خبر: ۸۰۸۹۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۸
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

صدا و سیما، برج میلاد را به جهان معرفی کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حاشیه شرکت در کنگره انجمن دندانپزشکی ایران که در سالن میلاد برگزار شد بود، از برج میلاد بازدید کرد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، به نقل از ایسنا، هاشمی رفسنجانی، طی این بازدید با بیان این که تاریخچه احداث برج میلاد به سال 72 برمی‌گردد، افزود: «در آن زمان احساس شد به منطقه مرتفعی برای اطلاع‌رسانی نیاز داریم و آن دوره، دوره پرکاری شهرداری نیز بود؛ چنان‌که آقایان تلاش کردند و مطالعات زیادی انجام دادند تا به آستانه برگزاری اجلاس سران کنفرانس اسلامی رسیدیم. در آن زمان پیشنهاد شهرداری این بود که این محل را برای ساختمان اجلاس احداث کنیم، اما دیدیم برای آن زمان نمی‌رسد، بنابراین در کنار نمایشگاه بین‌المللی سالن اجلاس را احداث کردیم، تا اینجا را با صبر و حوصله بنا کنیم؛ البته همان موقع برخی قبول داشتند و برخی نمی‌پذیرفتند، اما ما تصویب کردیم که کارها انجام شود و شد؛ البته با تاخیر، ما نمی‌خواستیم این‌قدر طول بکشد، طرح ما پنج تا شش ساله بود اما متاسفانه 12 سال طول کشید».

وی افزود: «به شکر خدا به تکمیل فاز اول برج میلاد نزدیک می‌شویم. تالار آن را نیز دیدم که بسیار باشکوه بود و تجهیزات منحصر به فردی داشت. هم‌چنین به این نتیجه رسیدیم که کشور به تالار بسیار بزرگ‌تری با ظرفیت 5 هزار نفر نیاز دارد که با دندانپزشکان صحبت کردیم تا تالار بزرگ علمی را در اینجا راه‌اندازی کنند».

هاشمی افزود: «الان برج میلاد از گردنه‌ها عبور کرده و فاز دوم آن بسیار مهم است؛ البته اعتباراتی لازم دارد که اگر شروع کنند اقتصادی است و جواب می‌دهد».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: «فاز دوم برج میلاد نزدیک به 500 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که باید از فاینانس استفاده کرد».

هاشمی رفسنجانی هم‌چنین با تاکید بر توجه صدا و سیما به فعالیت‌های انجام شده در برج میلاد اظهار کرد: «از موارد دیگری که منتظرم انجام شود استفاده صدا و سیماست. این سازمان باید از این طرح استفاده و زحمتی را که متخصصان و نیروهای فنی و مدیران ما کشیده‌اند بیشتر به دنیا معرفی کند».

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا برای شهرهای بزرگ دیگر نیز اجرای چنین طرحی امکان‌پذیر است، گفت: «البته، اگر خودشان همت کنند می‌توانند، مانند مترو که وقتی شروع شد فکر می‌کردیم برای تهران زیادی است، در حالی که اکنون شهرهای دارای یک میلیون جمعیت نیز متقاضی مترو هستند، این طرح‌ها استفاده‌های خوبی دارند و هزینه‌هایشان در می‌آید، در عین حال به مردم نیز نشاط می‌دهد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین