کد خبر: ۸۰۹۱۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۲
دومین جشنواره فیلم کمدی گل آقا:

خداد عزیزی بهترین چهره طنزگل آقا

حمید جبلی،رونالدینیو را برد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در تيزر جشنواره گل‌آقا، حميد جبلی و رونالدينيو به مسابقه فوتبال پرداختند و در آن حميد جبلی، رونالدينيو را برد!

به گزارش سرویس هنر آفتاب، شب گذشته دومين جشنواره فيلم كمدی گل‌آقا در مجموعه اريكه ايرانيان در ميان شور و شوق حاضرين كار خود را به پايان رساند.
 
بنا بر اين گزارش، در ابتدای اين مراسم كه اجرای آن را عليرضا خمسه دبير جشن برعهده داشت، تيزر جشنواره به نمايش درآمد. در اين تيزر انيميشن حميد جبلی و رونالدينيو به مسابقه فوتبال می‌پردازند و حميد جبلی، رونالدينيو را می‌برد و پشت صحنه اين انيميشن به نمايش در می‌آيد. 

خمسه در بدو ورود خود به روی صحنه آواز «عاشقم من» را خواند و همه حاضرين او را تشويق كردند. اين بازيگر كمدی در ابتدای سخنانش گفت: «اين موسيقی را انتخاب كردم چون پيام فيلم كمدی گل‌آقا، عشق و مهرورزی است. ما دومين جشنواره گل‌آقا را با هدف ايجاد روحيه در جامعه معاصر برگزار كرديم و امشب به حضور شما مفتخر هستيم».
 
در ادامه اين مراسم، اصغر نقی‌زاده كه در فيلم‌های دفاع مقدس در ژانر كمدی ايفای نقش می‌كند به روی صحنه آمد و پيشنهاد كرد كه حضار برای شادی روح كيومرث صابری فومنی صلوات بفرستند. 

نقی‌زاده خاطراتی از دوران دفاع مقدس را بيان كرد و گفت: «جايی در نزديكی ايلام هست به اسم فلاجه. تابستان سال 62 بود و نزديک غروب. 400 بنی هندل كه به راننده‌های سنگين می‌گفتند آمدند و خواستند به صف بايستند تا نماز بخوانند. يک آقايی آمد كه يک روز از خدا كوچک‌تر بود يعنی متولد 2/1/1 بود(!) و شروع كرد به نماز خواندن و ديگران به او اقتدا كردند. حدودا 10 دقيقه حمد او طول كشيد. يكی از رانندگان مشغول نماز، داد زد؛ «حاجی جون مادرت بده دو‍.»
 
وی در ادامه شعری را خواند كه به گفته‌اش در لشكر‌كشی‌های جبهه خوانده می‌شده است؛ «نقی‌زاده» گفت: «در كربلای 5، حاج محمد كوثری فرمانده لشكر ما بود و من در آن دوران اين شعر را می‌خواندم؛ پشت سنگر مانده پنچر/ ماشين فرمانده لشكر/ ای برادر ای دلاور/ زاپاس نداريم بذاريم/ جای او لاستيك پنجر».

در ادامه مراسم كليپی با عنوان 30 سال خنده، 30 سال سينمای نوين به نمايش در آمد. در اين كليپ پلان‌هايی از فيلم‌های باشو غريبه كوچک، آژانس شيشه‌ای، ناصرالدين‌شاه آكتور سينما، مدرسه پيرمرد‌ها، آدم‌برفی، درخت گلابی، عاشقانه، ديوانه‌ای از قفس پريد، ماهی‌ها عاشق می‌شوند، بوتيک، شارلاتان، پرده آخر، شب يلدا و ... كه در آنها بازيگران خنديده بودند، به نمايش درآمد كه حضار با ديدن چهره خسرو شكيبايی‌و مهران مديری به شور و هيجان آمدند و به شدت آنها را تشويق كردند.
 
بنا بر اين گزارش، «عليرضا خمسه» به دختر 19 ساله‌ای اشاره كرد كه برای اعتراض به كالبد‌شكافی حيوانات، اسم خود را «تشريح را متوقف كنيد» گذاشته است و گفت‌: از اين به بعد من را به جای «عليرضا خمسه»، «آقای كمدی را جدی بگيريد» صدا كنيد. 

در ادامه بهرام بهرامی و بهرام سروری‌نژاد به اجرای نمايش سياه‌بازی پرداختند كه با موسيقی احسان تارخ و شيما بلوكی‌فر همراه بود. در اين سياه‌بازی به طنز به موضوع ساخت فيلم‌های كمدی و محدوديت‌های پرداخت آن اشاره شد.
 
در ادامه بهترين چهره طنز برگزيده گل‌آقا اعلام شد و كليپی از خداداد عزيزی برای بينندگان پخش شد كه بازی ايران و استراليا بخشی از آن بود. مردم با ديدن تصوير گل زدن عزيزی به هيجان آمدند و دست و هورا كشيدند. 

در اين كليپ عزيزی در پاسخ به اين سوال كه دوست دارد چه كسی نقش او را در سينما بازی كند گفت: «من اكبر عبدی را از بقيه بيشتر دوست دارم ولی فكر می‌كنم بايد سايزش را كم كند و چشم‌هايش را ريز كند».
 
وی در اين فيلم به كمبود طنز در كشور اشاره كرد و گفت: «در كشور ما طنز و روزنامه طنز بسيار كم است و چيزی كه مردم را وادار به خنديدن كند بسيار كم است. شايد تنهاترين نشريه طنز ما گل‌آقا باشد كه فكر می‌كنم بهترين است». 

خداداد عزيزی با ديدن كاريكاتوری كه از او كشيده بودند در اين فيلم گفت: «سال 96 كه فوتبال جنب و جوشی پيدا كرده بود يک كاريكاتوريست در روزنامه گل‌آقا كاريكاتور من را كشيده بود كه فقط به جای چشم‌هايم يک خط طراحی كرده بود. به قول يكی از فوتباليست‌ها وقتی خداداد می‌خندد، می‌شود جيبش را زد. فكر می‌كنم كاريكاتوريست‌ها روی اين مسئله می‌توانند تكيه كنند». 

خمسه در ادامه مراسم به دليل عدم حضور عزيزی اشاره كرد و گفت: «جای او بسيار در اين مراسم خالی است ولی چون او مربی پيام خراسان است و امشب در مشهد مسابقه داشته، در مراسم حاضر نشد». 

خمسه دليل انتخاب عزيزی را به عنوان چهره طنز برگزيده گل‌آقا بيان كرد و گفت: «دليل اين انتخاب تكل‌گل شادی‌بخش ايران به استراليا است كه باعث شادی و جشن ملی شد كه اميدواريم اين شادی دوباره تكرار شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین