کد خبر: ۸۰۹۱۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۳
دبیرکل موتلفه در دیدار با سفیر سابق سوریه در ایران:

حمله به ایران یعنی نابودی اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در دیدار با سفیر سابق سوریه در ایران گفت: «ایران و سوریه با دشمن مشترک به نام آمریکا و اسرائیل مواجه هستند که این دشمنان جز به ریشه‌کن کردن ایران و سوریه نمی‌اندیشند».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، حبیبی با تاکید به عمق دوستی ایران و سوریه اظهار داشت: «منافع مشترک و دشمن مشترک دو عامل مهم دوستی ایران و سوریه است که ایران هرگز پشتیبانی سوریه از هشت سال دفاع مقدس را فراموش نمی‌کند».

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه افزود: «همواره این سوال مطرح بوده است که بعد از حافظ اسد دولتمردان سوریه چه موضعی را در مقابل آمریکا و اسرائیل می‌گیرند که دولتمردان سوریه نشان دادند هیچ تغییر موضعی نداده و با مقاومت در مقابل فشارهای دشمنان ایستاده‌اند».

حبیبی توان بازدارندگی ایران را بسیار قوی خواند و گفت: «آمریکایی‌ها کاری را که تا به حال علیه ما می‌خواستند انجام دهند نه این که نخواهند انجام دهند بلکه نتوانستند و توان بازدارندگی ایران در این راه از حمله آنها ممانعت کرده است».

حبیبی با بیان اینکه حمله به ایران یعنی نابودی اسرائیل تاکید کرد: «آنهایی که در مقابل گروه چریک حزب‌الله لبنان توان نداشتند، در مقابل نیروی بزرگتری مانند سوریه و ایران توان مبارزه ندارند».

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: «تقابل با دشمن مشترک به اعتبار محتوای اسلامی عقاید ایران و سوریه است که باید با وحدت تمامی ملیت مسلمان با دشمن مبارزه کنند زیرا سرنوشت همه کشورهای اسلامی به هم گره خورده است».

در این دیدار همچنین احمدحسن سفیر سابق سوریه در ایران نیز طی سخنانی گفت: «در سوریه جبهه‌هایی وجود دارد که متشکل از 9 حزب سیاسی است و تمامی احزاب کشور سوریه خواستار دیدار و ملاقات با حزب موتلفه اسلامی هستند».

سفیر سابق سوریه در ایران اظهار داشت: «سوریه به دلیل کمک به جنبش‌های ائتلافی و اسلامی که همانا ‌آمریکایی‌ها جنبش تروریستی می‌نامند تحت فشار است و ما همواره از افراد و گروههای که در برابر اسرائیل و سلطه جهانی مقاومت می‌کند حمایت می‌کنیم».

احمدحسن افزود: «همکاری در روابط راهبردی میان دو کشور ایران و سوریه باعث تا حزب‌ا... لبنان بر علیه دشمن پیروز شود و با پیروزی حزب‌ا... هدف اسرائیلی‌ها که همانا تضعیف حزب‌ا...،‌ سوریه و ایران است شکست خورد».

سفیر سابق سوریه در ایران با تاکید بر همکاری احزاب قانونی ایران و سوریه تصریح کرد: «همکاری بین احزاب قانونی دو کشور با یکدیگر باید ادامه پیدا کند تا در آینده منجر به سطح روابط سیاسی دو کشور شود».

در پایان طرفین بر اجرای تفاهم‌نامه امضاء شده بین دو حزب تاکید کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین