کد خبر: ۸۰۹۱۵۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
باید برای ایجاد این تغییرات استفاده شود تا زمینه‌های نارضایتی از بین برود

سرسختی در برابر تغییرات، کمک به امریکا برای پیشبرد اهدافش در ایران است

خاورمیانه بطور عام و ایران بطور خاص، بارزترین هدف تهاجم الیگارشی سیاسی ترامپ و نتانیاهو خواهند بود. خاورمیانه بشدت ملتهب است و برنامه اینست که ایران نیز ناامن و ملتهب شود و در معرض بی‌ثباتی قرار گیرد. دولت باید به نیازهای مردم برای خوب زندگی کردن اعم از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز اهتمام ورزد و کاری کند که عموم مردم از شرایط زندگی مادی و معنوی راضی باشند. برای تأمین این نیازها ایجاد تغییرات بنیادین در سیاست‌های کلان خارجی و داخلی، امری ضروری است.
سرسختی در برابر تغییرات، کمک به امریکا برای پیشبرد اهدافش در ایران است
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به بازگشت احتمالی ترامپ به کاخ سفید نوشت: خاورمیانه بطور عام و ایران بطور خاص، بارزترین هدف تهاجم الیگارشی سیاسی ترامپ و نتانیاهو خواهند بود. خاورمیانه بشدت ملتهب است و برنامه اینست که ایران نیز ناامن و ملتهب شود و در معرض بی‌ثباتی قرار گیرد.

اگر این نقشه بدون برخورد با مانع به اجرا درآید، الیگارشی سیاسی در حال وقوع، می‌تواند در این منطقه به اهداف شوم خود دست یابد. بنابراین، مسئولان ایرانی باید با درک شرایط حساس در حال وقوع، کاری کنند که راه بر این سیل ویرانگر بسته شود. آنچه می‌تواند مانع ویرانگری این سیل باشد، قدرت مردمی است.

در ادبیات سیاسی معمولاً قدرت را به توانائی نظامی و دفاعی تفسیر می‌کنند. قطعاً برای هر کشوری توانائی نظامی و دفاعی لازم است، ولی این قدرت وقتی کارائی خواهد داشت که از پشتوانه مردمی برخوردار باشد. نظام جمهوری اسلامی توسط مردم به وجود آمد، با پشتوانه مردمی ادامه حیات داد و از این پس نیز به پشتوانه مردمی برای باقی ماندن نیازمند است.

برخورداری از قدرت نظامی و دفاعی برای بازدارندگی لازم است و هر روز نیز باید پیشرفته‌تر شود ولی در کنار آن، دولت باید به نیازهای مردم برای خوب زندگی کردن اعم از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز اهتمام ورزد و کاری کند که عموم مردم از شرایط زندگی مادی و معنوی راضی باشند. برای تأمین این نیازها ایجاد تغییرات بنیادین در سیاست‌های کلان خارجی و داخلی، امری ضروری است.

از فرصتی که تا آغاز دوران جدید الیگارشی سیاسی باقی مانده است، باید برای ایجاد این تغییرات استفاده شود تا زمینه‌های نارضایتی از بین برود و پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی حفظ و حتی تقویت شود.

سرسخت ‌ماندن در برابر درخواست تغییرات، نه‌تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه نوعی کمک به سردمداران الیگارشی سیاسی برای پیشبرد اهداف شومشان در منطقه و مزاحمت‌های بیشتر برای ملت ایران است.

مسئولان نظام جمهوری اسلامی در مقطع کنونی از تاریخ، مسئولیت بزرگی برعهده دارند که غفلت از آن، عوارض منفی و خسران غیرقابل جبرانی خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
2
29
درسته
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
38
3
تنها تغییری که میتواند آمریکا را راضی کند تغییر در جغرافیای ایران است.فهمیدن این کار مشکلی نیست اگر وطن فروشی و عقده و...بگذارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
2
39
هرچند دیر شده است ولی بازمیتوان با رفراندوم مشکل را حل کرد وگرنه اطلاعات درستی به مسئولان بالای نظام داده نمی‌شود و آنها هم بر حسب تصورات گذشته تصمیم گیری می‌کنند و اشتباه محض است که افراد امروز را با ۴۰ سال قبل مقایسه می‌کنند
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
1
39
فکر نکنم گوش شنوایی وجود داشته
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین