کد خبر: ۸۰۹۱۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۰
داوودی با تخطئه برنامه چهارم توسعه مطرح کرد:

قدرت‌های بزرگ زورشان به ما نمی‌رسد و جا زده‌اند

احمدی‌نژاد هولوکاست را چنان مطرح کرد که شیرازه نظام سلطه از هم پاشید
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون اول رییس جمهور گفت: «مبانی نظری برنامه چهارم توسعه، کشور را به انفعال در برابر نظام سلطه تشویق می‌‌کرد و دولت نهم تلاش می‌کند بر خلاف آن، برنامه پنجم را بر اساس ارزش‌ها و مفاهیم اسلامی تدوین کند».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، پرویز داوودی در مراسم هفتمین یادواره 3100 شهید و ایثارگر وزرات جهاد کشاورزی با بیان اینکه مبانی نظری دولت در تدوین برنامه پنجم توسعه نسبت به برنامه چهارم تغییر کرده است افزود: «دولت نهم برنامه پنجم توسعه را بر اساس ارزش‌ها و مفاهیم اسلامی تدوین خواهد کرد».

وی اضافه کرد: «نظام ما جمهوری اسلامی است و مردم مسلمان ما به مکتب نورانی اسلام افتخار می‌کنند و چراغ هدایت را برای دنیا برافروخته‌اند و هویت انسان را برای مردم جهان بیان می‌کنند».

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش افزود: «انقلاب اسلامی موجب ظهور حکومت‌داری اسلامی شد و مردم ما مسئولیت تبیین و ترویج ارزش‌های اسلامی را بر عهده گرفتند و هر چه استکبار تلاش کرد مانع از این حرکت شود موفق نشد و این ملت اجازه نداد مانعی در این مسیر ایجاد شود».

وی ادامه داد: «ملت ایران ‌پس از گذشت 30 سال مجاهدت، امروز در مقطعی قرار دارد که کسانی که در سایه مکاتب کفر و الحاد با بن‌بست و سرگردانی مواجه شده‌اند و دنبال راه نجات می‌گردند نگاه خود را به ایران معطوف کرده‌اند».

معاون اول رئیس‌ جمهور با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و مجاهدت‌های رزمندگان، به تشریح وضع دوران پس از جنگ و سازندگی پرداخت و گفت: «پس از هشت سال دفاع مقدس که نمایش آشکار ارزش‌های اسلامی در جهاد با جبهه باطل بود، دوران سازندگی آغاز شد، اما همان طور که دشمنان در ایام جنگ تحمیلی انواع حمله‌ها را آزمودند در دوران سازندگی نیز انواع هجمه‌ها را آغاز کردند تا مبانی و نظریات حرکت اسلام را در صحنه‌های مختلف، به انحراف بکشند».

داوودی با اشاره به محور قرار گرفتن اقتصاد در دوران سازندگی افزود: «سیاست تعدیل به عنوان بهترین روش‌ اقتصادی مطرح شد، اما این سیاست به سبب آنکه به محرومان رسیدگی نمی‌کرد و عدالت‌محور نبود، مجبور به عقب‌نشینی شد».

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تهاجم فرهنگی دشمنان پرداخت و گفت: «دشمن در کنار هجمه‌های بیشمار اقتصادی، هجمه‌های فرهنگی را در دستور کار قرار داد».

وی افزود: «ساختارها در عرصه حکومتی و تشکیلاتی طوری طراحی شده بود که این حمله‌ها علیه نظام موثر و کارآمد باشد».

داوودی همچنین گفت: «در چنین شرایطی وظیفه ما بود که هم مانع از هجمه‌های اقتصادی و فرهنگی شویم تا مردم به ویژه جوانان تحت تاثیر این هجمه‌ها قرار نگیرند و هم لازم بود ساختارها را اصلاح کنیم تا زمینه‌ حمله‌ها را برچینیم».

وی افزود: «دولت نهم اکنون پیگیر تغییر ساختار شوراها و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سایر ساختارهایی است که از 60 سال پیش برای اهداف دیگری بنا شده بودند».

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: «امروز دولتی بر سر کار آمده است که خود را متعهد به ارزش‌های اسلامی که شهیدان ما برای صیانت از آنها از جان خود گذشتند، می‌داند و تلاش می‌کند ارزش‌ها را در سیاست‌هایش اعمال کند.»

داوودی عدالت‌گستری، جلوگیری از تهاجم فرهنگی، توجه ویژه به محرومان در سیاست‌های اقتصادی و توجه به مکتب اسلام در تدوین برنامه پنج ساله توسعه را از جمله مواردی اعلام کرد که دولت نهم خود را متعهد به اجرای آنها می‌داند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سفرهای استانی هیئت دولت آن را نمونه ای از تحقق عدالت اعلام کرد و گفت: «مسئولان در دورترین نقاط کشور به دیدار محرومان می‌روند و با مشکلات و دردهای آنها از نزدیک آشنا می‌شوند».

وی گفت: «دولت نهم تمام تلاش خود را برای گسترش ارزش های اسلام و عدالت محوری به کار گرفت و خدمت به محرومان جامعه را سرلوحه کارهای خود قرار داد و برای این که بتواند عدالت گستری را پیاده کند، سفرهای استانی را طراحی کرد و در این سفرها با محروم‌ترین خانواده‌ها نشست و برخاست داشت».

وی در همین مورد افزود: «در این دولت علاوه بر رییس جمهور و هیات دولت استانداران حتی بیش از 16 بار به مناطق محروم سفر کردند».

داوودی سیاست دولت نهم را حضور فعال، غالب و موثر در عرصه جهانی دانست و با اشاره به سخنرانی‌های رئیس جمهور در سازمان ملل متحد و همچنین اظهارات وی درباره رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «رئیس‌جمهور مکتبی ما، هولوکاست را چنان مطرح کرد که شیرازه نظام سلطه که در پی نفوذ در ما بود از هم پاشید و در عرصه هسته‌ای نیز در شرایطی که برخی یکه خورده بودند و حتی از آزمایش‌های تحقیقاتی نیز پرهیز می‌کردند، دولت اسلامی با وجود تهدیدات دشمنان با اتکا به ارزش‌ها ایستادگی کرد و امروز شاهد آن هستیم که هزاران سانتریفیوژ در کشور ما فعال است». 

وی  با اشاره به موضوع هسته‌ای کشورمان گفت: «دولت اسلامی فناوری هسته‌ای صلح آمیز را به رغم تهدیدات دشمنان همچنان با قدرت پیش می‌برد و در حال حاضر به جای 20 دستگاه سانتریفیوژ چندین هزار دستگاه سانتریفیوژ‌ مشغول به کار است».

داوودی افزود: «رئیس‌جمهور در مقر سازمان ملل، چنان شجاعانه مواضع نظام را مطرح کرد که دل‌های دشمنان لرزید و آن گونه از حق مسلم ملت در برخورداری از فن‌آوری هسته‌ای سخن گفت که آنها بدون سخن گفتن از شرط تعلیق مجبور به گفتگو با ایران شدند». 

وی افزود: «قدرت‌های بزرگ زورشان به ما نمی‌رسد و می‌بینید که امروز حتی دیگر سخن از تهدیدات نظامی نیز به زبان نمی‌آورند و حتی بر پیش شرط خود که همانا توقف برنامه‌های هسته‌یی برای مذاکره بود تاکید نمی‌کنند. آنها جا زده‌اند، اما باید بدانیم توطئه‌هایشان را در مسیرهای دیگر ادامه خواهند داد؛ اما ما آن‌قدر ارزش‌ها را نورانی می‌دانیم که حاضریم تمام این مشکلات را به جان بخریم».

معاون اول رئیس‌ جمهور با اشاره به گسترش ارزش‌های اسلامی و گفتمان دولت نهم در بین ملت‌های آزادیخواه دنیا گفت: «امروز دولت‌ها و ملت‌های آمریکای جنوبی در برابر نظام سلطه می‌ایستند».

وی با اشاره به نظرسنجی‌های غربی‌ها در خاورمیانه گفت: «نتایج نظر‌سنجی‌هایی که خود آمریکایی‌ها انجام داده‌اند نشان می‌دهد که 96 درصد مردم خاورمیانه، جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی برای خود نمی‌دانند و فعالیت هسته‌ای ما را صلح‌آمیز، و آمریکا و اسرائیل را خطر بزرگ می‌دانند».

داوودی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اگر خون شهدا نبود، دولت اسلامی تحقق نمی‌یافت تصریح کرد: «جرأت احمدی‌نژاد برای بیان دیدگاه‌هایش در دفاع از ارزش‌های اسلامی ثمره خون شهدا و فداکاری ایثارگران است و این دولت در برابر سلطه جهانی و تحرکات داخلی که از خارج از مرزها سرچشمه می‌گیرد کوتاه نخواهد آمد».

معاون اول رئیس‌جمهور در عین حال گفت: «دولت نهم معتقد نیست که مدینه فاضله ایجاد کرده است چرا که هنوز راهی طولانی در پیش دارد».

وی اظهار داشت : «کسانی که از این دولت ضربه خورده‌اند ساکت نمی‌نشینند و با هزینه‌های کلان از راهها و ابزارهای گوناگون قصد نفوذ دارند و در راه دولت سنگ‌اندازی می‌کنند».

داوودی در پایان اظهار داشت : «با وجود تلاش‌های مخالفان، دولت در آخر کار قرار ندارد چراکه ارزش‌ها آنقدر نورانی و متعالی هستند که دولتمردان همه مشکلات را به جان می‌خرند و از راحتی و آسایش خود می‌گذرند و تا آخر در دفاع از ارزش‌ها و گسترش آنها در جهان می‌ایستند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۱
0
0
خيلي خيلي خيلي خيلي خيلي خيلي خيلي خيلي خيلي....... ممنون كه انفعال در برابر نظام سلطه را از بين برده و گرسنگري تدوین کرديد
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۱
0
0
halaa begim be jaaye ch_and hezar santrifuj ch_and dahezar dastgah be kaar oftdae!!in che moshklelio tuneste hal bokono??hamin ro be mardom tozih bedan in agahyoon!hame laalmooni gereftan toon in mamlekat!1nafar nist bep_orse baba jaan ok!koli santifuj raah_andazi kardin,be che dardi kh_orde???moshke bargho hal karde??chi??na inke shayad be dardhaaye digie mikh_ore ke be donbaale un hastin,hade aghal be mardom ham begin wa bishar az in sare kaareshoon nazarin!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین