کد خبر: ۸۰۹۳۰۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷

یحیی راه برانکو را می‌رود

اکثر برد‌های پرسپولیس در این فصل با نتیجه یک بر صفر به دست آمده است.
یحیی راه برانکو را می‌رود
آفتاب‌‌نیوز :

پرسپولیس تا قبل از تعطیلات لیگ برتر بهترین عملکرد را بین تیم‌های لیگ داشت و با کسب ۲۴ امتیاز از ۱۱ بازی صدرنشین لیگ برتر است. یکی از نکات جالب توجه پرسپولیس در این فصل به برد‌های اقتصادی این تیم برمی گردد.

حتی خیلی از کارشناسان عقیده دارند تیم گل محمدی با در اختیار داشتن کلی ستاره اصلا خوب بازی نمی‌کند و فقط امتیازات خوبی را تا اینجا کسب کرده است. تیم یحیی در چهار بازی از پنج دیدار آخر لیگ برتر برنده شده، اما همه این برد‌ها با نتیجه مشابه یک بر صفر به دست آمده است، قرمز‌های پایتخت حتی روبه‌روی تیم‌های تازه‌وارد این فصل لیگ مثل مس کرمان و ملوان انزلی، کاملا محتاط بازی کردند و تنها با یک گل به برتری رسیدند.

از زمان آغاز عصر طلایی قرمز‌ها با برانکو، این نتیجه بار‌ها در شرایط حساس و تعیین‌کننده به کمک قرمز‌ها آمده است. میانگین برد‌های یک بر صفر پرسپولیس در این فصل، شباهت زیادی با میانگین این نتیجه در چند فصل اخیر باشگاه دارد. نگاهی به چند فصل گذشته لیگ برتر نشان می‌دهد در نیم‌فصل اول لیگ برتر پانزدهم، پرسپولیس سه پیروزی یک بر صفر را تجربه کرد. در لیگ برتر شانزدهم، پرسپولیس به مراتب تیم اقتصادی‌تری شده بود، جالب است بدانید که از ۱۵ بازی نیم‌فصل اول آن لیگ، پنج مسابقه این تیم با برتری یک بر صفر به پایان رسید.

در نیم‌فصل اول لیگ برتر هفدهم، پرسپولیس کم‌تر از همیشه به نتایج یک بر صفر وابسته بود، اما باز هم در سه مسابقه همین نتیجه را تجربه کرد. برد‌های یک بر صفر پرسپولیس در لیگ برتر هجدهم هم پرشمار بودند، قرمز‌ها در نیم‌فصل اول لیگ هجدهم چهار برد یک بر صفر را روبه‌روی رقبا تجربه کردند.

نکته جالب این است که حتی بعد از جدایی برانکو نیز روند برد‌های یک بر صفر پرسپولیس قطع نشد. آن‌ها با کالدرون نیز در نیم‌فصل اول لیگ برتر نوزدهم، پنج برد کاملا اقتصادی را پشت سر گذاشتند و با برد‌های اقتصادی که به دست آورد این یکی از مهم‌ترین عوامل قهرمانی این تیم در نیم‌فصل لیگ نوزدهم به شمار می‌رفت.

پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی در لیگ بیستم و بیستم و یکم در نیم فصل اول هر کدام ۴ برد اقتصادی یک بر صفر را ثبت کرد تا از این حیث یک رکورد ویژه را به ثبت برساند. این درحالی است که هنوز ۴ بازی تا پایان نیم فصل مانده و ممکن است نتیجه یک بر صفر باز هم در دیدار‌های پرسپولیس حاصل شود. با این حال پرسپولیس با وجود اینکه نمایش‌های زیبا و تماشاگرپسندی در این فصل نداشته، ولی خوب نتیجه گرفته و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی محسوب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین