کد خبر: ۸۰۹۴۶۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
تبلیغات

سیستم ERP ایرانی

برنامه‌ریزی منابع سازمانی (Enterprise Resource Planning) که به اختصار ERP گفته می‌شود شامل طیف وسیعی از فرآیندها، روش‌ها و فعالیت‌های سازمان می‌باشد.
سیستم ERP ایرانی
آفتاب‌‌نیوز :

شرکت‌های فعال در صنعت ERP با استفاده از متخصصین و سیستم خود، مطابق با استاندارد‌ها و قوانین موجود بین فرآیند‌های مالی، لجستیک و تولید ارتباط برقرار کرده و داده‌ها را در یک سیستم جامع و یکپارچه جمع‌آوری می‌نمایند.

با آغاز شدن استقرار سیستم، فرآیند‌های جاری در سازمان اصلاح و تمام اطلاعات مهم در پایگاه داده ثبت می‌شوند. در زمان پشتیبانی نیز با آنالیز دیتا و ارائه گزارشات در سطوح مختلف کاربری و مدیریتی، سازمان‌ها را به سمت مدیریت بهینه منابع و سودآوری بیشتر هدایت می‌کنند.

مهم‌ترین منابع مورد استفاده در مفهوم سیستم ERP:

Money/پول
Material/مواد
Machines/ماشین‌آلات
Man/نیروی انسانی

سیستم ERP ایرانی

 تفاوت سیستم ERP ایرانی و خارجی:

سیستم ERP یکی از محصولات بسیار مهم و استراتژیک برای صنعت کشور‌ها می‌باشد؛ به همین دلیل فروش این سیستم به صورت اختصاصی از سمت کشور‌های خارجی به شرکت‌های ایران مورد تحریم قرار گرفته است؛ در نتیجه، شرکت‌هایی مانند SAP، Microsoft Dynamics و... در ایران حضور و فعالیت رسمی ندارند. همچنین سیستم‌های غیر بومی مطابق با ساختار و زبان ایران نمی‌باشد که به دلیل عدم دسترسی به منبع کد سیستم، امکان تغییر و سفارشی‌سازی برای نیاز شرکت‌های فعال در ایران وجود ندارد.

معرفی ERP آوید سامانه رایمون

رایمون یکی از برند‌های نام آشنا در اکوسیستم شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق می‌باشد که نزدیک بر یک دهه در صنعت ERP فعالیت می‌کند. شرکت رایمون تمرکز خود را بر حل مشکلات و رفع نیاز‌های صنایع تولیدی خصوصاً صنایع دارای خطوط تولید پیچیده مانند خودرو‌سازی، قطعه‌سازی، ساختمان‌سازی، فولاد و... معطوف کرده است.

عموماً شرکت‌ها، سیستم ERP خود را متناسب با صنعت یا ابعادی خاص طراحی می‌نمایند و سازمان‌ها در زمان بلوغ یا رشد مجبور به تغییر سیستم و صرف هزینه مجدد می‌شوند. سیستم تحت‌وب رایمون به صورتی طراحی شده که قابلیت پیاده‌سازی در بسیاری از صنایع را دارا بوده و امکان خریداری ماژول‌ها متناسب با ابعاد و نیاز سازمان وجود دارد که این امر باعث کاهش چشم‌گیر قیمت می‌شود.

سایت: https://raymoncompany.com

سیستم ERP ایرانی

رایمون در رسانه:

برنامه تلویزیونی همکار من از شبکه ۵:

انگیزه، خستگی‌ناپذیری، شور جوانی و تلاش‌های شبانه‌روزی شرکت آوید سامانه رایمون در راستای ارتقا کیفیت محصولات خود و ارائه بهینه‌ترین و با صرفه‌ترین راهکار‌های مدیریت کسب‌وکار برای مشتریان خود، همواره مورد توجه اصحاب رسانه قرار داشته که در همین راستا، مستند شرکت رایمون توسط برنامه تلویزیونی همکار من تهیه و از شبکه ۵ صداوسیما پخش شد.

مصاحبه روزنامه دنیای اقتصاد (شماره روزنامه: ۵۰۶۴ / تاریخ چاپ:۰۱/۱۰/۱۳۹۹):

مدیرعامل شرکت رایمون به «دنیای‌اقتصاد» چنین می‌گوید: سیستم ERP امکان مدیریت اطلاعات کارآمدتری را فراهم می‌کند. در نتیجه از نظر کارشناسان این حوزه، مدیریت اطلاعات در شناسایی فرصت‌ها، تهدیدها، نقاط قوت و ضعف سازمان، با سرعت و دقت بیشتری به کمک مدیران سازمان‌ها می‌آید.

شرکت رایمون پس از مطالعه میدانی و بررسی علل شکست پیاده‌سازی سیستم‌های ERP و شناسایی موانع استفاده از ظرفیت کامل آن‌ها در صنایع گوناگون، اقدام به تولید سیستم ERP تحت‌وب کردند.

روابط عمومی پارک علم‌وفناوری البرز (کد خبر:۳۶۲۶۷):

خط تولید، بعنوان قلب یک شرکت تولیدی است و از این رو وجود سیستمی کارآمد جهت کنترل فرآیند خط تولید را می‌توان بعنوان یکی از مهم‌ترین ابزار‌های مدیریتی هر سازمانی برشمرد.

سیستم مدیریت تولید رایمون امکانی را برای واحد‌های طراحی و مهندسی فراهم می‌نماید تا بتوانند در بالاترین سطح امنیتی، آرشیو اطلاعاتی شرکت را مدیریت نمایند و از به روز بودن اطلاعات مهندسی خود اطمینان خاطر داشته باشند.

برنامه آچارکشی شبکه ۱:

شرکت رایمون به واسطه نوآوری‌هایی که در سیستم ERP داشته به عنوان واحد فناور در پارک علم‌وفناوری البرز مستقر می‌باشد. سیستم‌های مدیریت تولید رایمون به همراه بسته‌های جامع و کامل سیستم‌های مالی و لجستیک توانسته با کنترل تولید، ردیابی دقیق منابع در زمان ورود و خروج به مراکزهزینه، یکی از دقیق‌ترین سیستم‌های بهای تمام شده را ارائه دهد که از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران ارشد سازمان خصوصاً مدیران مالی می‌باشد.

بطور کلی می‌توان گفت قیمت بسیار مناسب، یکپارچگی، خدمات پشتیبانی قوی، امکانات و کیفیت بالا، رابط کاربری زیبا و آسان، انعطاف‌پذیری، فرم‌ساز و گزارش‌ساز قوی، سفارشی‌سازی، ارائه راهکار‌های مرتبط با انقلاب صنعتی چهارم و... باعث شده تا این شرکت جزو پیشگامان سیستم ERP مبتنی بر انقلاب صنعتی چهارم در کشور شود.

سیستم ERP ایرانی

برنامه اقتصاد پویا از شبکه البرز:

در بخشی از این برنامه که به مصاحبه با مشتریان شرکت رایمون اختصاص داشت، از نگاه مشتریان ویژگی‌های متمایز سیستم ERP رایمون نسبت به سایر محصولات مشابه موجود در بازار شامل موارد ذیل می‌باشد:

کیفیت بالای سیستم
قیمت مناسب
کاربری آسان و به اصطلاح User friendly بودن
ارائه خدمات پشتیبانی مناسب و رضایت‌بخش به مشتریان
قابلیت پوشش و کنترل کامل جریان‌های اطلاعاتی مورد نیاز مشتریان
امکان تهیه انواع گزارشات مورد نیاز مشتریان
اطمینان و رضایت از عملکرد سیستم

رادیو البرز:

سیستم ERP رایمون، بسیار کاربردی می‌باشد که علاوه بر رفع کلیه نیاز‌های سازمان در حوزه‌های مالی و لجستیک، توانایی پوشش طیف وسیعی از نیاز‌های شرکت‌های تولیدی اعم از اطلاعات مهندسی، ثبت و کنترل عملکرد تولید، برنامه‌ریزی و سفارش‌گذاری تولید، تعمیرات و نگهداری، کنترل کیفیت و... را دارد.

یکی از ویژگی‌های کلیدی این سیستم امکان ساخت فرم به صورت کاملا سفارشی و نامحدود با رابط کاربری بسیار ساده توسط کاربران می‌باشد. این امر باعث می‌شود تا بتوان با ثبت تمام داده‌های خاص فرآیند تولید هر شرکت، تهیه داشبورد و گزارشات متنوع، خطوط تولید را به صورت آنلاین کنترل نمود.

سفر رئیس جمهور به استان البرز و دیدار با نخبگان استانی:

در این دیدار نماینده شرکت رایمون با اشاره به توانمندی‌ها و ویژگی‌های سیستم ERP رایمون به عنوان یک نمونه موفق از محصولات فناور با تکنولوژی‌های به روز و کاملا متناسب با فضای کسب‌و‌کار کشور، آمادگی و توان این مجموعه را جهت به سرانجام رساندن پروژه‌های مهم و کلیدی در سطح ملی عنوان نموده و خواستار اعتماد هر چه بیشتر به شرکت‌های فناور جهت رفع نیاز‌های داخل کشور شدند.

شرکت آوید سامانه رایمون، تنها یکی از صد‌ها شرکت در ایران است که با وجود کمبود امکانات مالی، رفاهی و فناورانه و با استفاده هر چه بهینه‌تر از امکانات موجود، توانسته بعنوان یکی از پیشگامان سیستم ERP در ایران فعالیت نماید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین