کد خبر: ۸۰۹۴۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۲
کمبود امکانات در یک منطقه گردشگری حادثه‌ساز شد

مرگ کودک 10 ساله در یک آبگرم طبیعی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک کودک 10 ساله در یکی از حوضچه‌های آبگرم منطقه «سیرچ» کرمان دچار خفگی شد و جان خود را از دست داد. 

به گزارش خبرنگار آفتاب از کرمان، وی به همراه خانواده‌اش روز جمعه از جیرفت برای تفریح به این منطقه آمده بود که دچار این حادثه شد. این در حالی است که امکانات ایمنی و پزشکی، علی رغم حضور پرتعداد مردم برای تفریح و آب‌تنی در منطقه بسیار محدود است. 

پیش از این رییس هلال احمر «شهداد» از نبود امکانات درمانی بویژه پزشک در روزهای تعطیل در روستاهای «سیرچ» و «جوشان» که در محدوده آبگرم قرار دارند انتقاد کرده بود.

به گفته ماشاالله پورحسینی در روز‌های تعطیل در این روستاها پزشک وجود ندارد ومردم مجبورند برای خدمات درمانی به پایگاه امدادی در 15 کیلومتری سیرچ مراجعه کنند.

وی همچنین گفت: «در این مورد، مراتب را به اطلاع رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمان رسانده‌ایم و برای استقرار پزشک در پایگاه امدادی هم آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم اما این موضوع مهم تاکنون جدی گرفته نشده است». 

آبگرم «سیرچ» در 9 کیلومتری روستای «سیرچ» به سمت دهستان «جوشان» قرار دارد که از سال گذشته با ساخت یک سالن سرپوشیده و استخر از شکل غیر بهداشتی به وضعیت مطلوب‌تری رسیده است. 

این گزارش حاکی است بیشتر مراجعه کنندگان به آبگرم از امکانات محدود و ناقص رفاهی، نبود امکانات بهداشتی و درمانی، محوطه خاکی و بی‌نظمی در این مکان گلایه دارند. بسیاری نیز خواستار استقرار یک واحد انتظامی به صورت دائم برای تامین امنیت در محل هستند. 

در همین حال با توجه به دمای بالای آب در این آبگرم، کوهستانی بودن مسیر آبگرم و امکان تشنج، حمله قلبی و خفگی به هنگام آب تنی مراجعه‌کنندگان، استقرار یک واحد امدادی در محدوده این آبگرم ضروری است. در حالی‌که در شرایط فعلی نزدیک‌ترین مرکز امدادی در روزهای تعطیل به آبگرم حدود 25 کیلومتر از آن فاصله دارد. 

در حالی حوادثی از این دست و کمبود امکانات از اقبال مردم به این منطقه زیبا و دارای حوضچه‌های طبیعی و متعدد آبگرم می‌کاهد که این محل می‌تواند با برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب به یک جاذبه گردشگری در حوزه سلامت همچون آبگرم «سرعین» تبدیل شود.
 
روستای «سیرچ» در فاصله 50 کیلومتری شهر کرمان قرار دارد و به دلیل ویژگی‌های طبیعی آن در طول سال پذیرای گردشگران است. 

فاصله 60 کیلومتری گرمترین کویر جهان(گندم بریان) در شهداد با یک منطقه کوهستانی و برف‌گیر در روستای «سیرچ» از جاذبه‌های بی‌مانند طبیعی به شمار می‌رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین