کد خبر: ۸۰۹۶۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۸
توسط جلال‌ طالبانی صورت گرفت؛

دعوت رسمی از رئیس مجلس خبرگان برای سفر به عراق

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جلال طالبانی، رئیس‌جمهور عراق به طور رسمی و کتبی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای سفر به آن کشور و زیارت عتبات عالیات دعوت کرد.

به‌گزارش سرویس سیاسی آفتاب، رئیس ‌جمهور عراق در دیدار رئیس‌ دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مرکز تحقیقات استراتژیک که در بغداد انجام شد،‌ گفت: «مردم عراق آماده پذیرایی از رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌باشند».

وی افزود: «هنگام انجام این سفر شخصاً آقای هاشمی را در زیارت عتبات عالیات همراهی خواهم کرد».
 
طالبانی در بخشی از دعوتنامه خویش نیز خطاب به رئیس‌ مجلس خبرگان رهبری آورده است: «با توجه به اهمیت روابط دو کشور دوست و برادر مسلمان جمهوری اسلامی ایران و عراق، مشتاقانه از حضرت‌عالی دعوت می‌کنیم که در اولین فرصت به این کشور سفر نمایید».

یاسر هاشمی که به دعوت حجت‌اسلام والمسلمین عبدالعزیز حکیم، رئیس مجلس اعلای عراق سفر کرده بود، ضمن زیارت عتبات عالیات، با آیات عظام سیستانی،‌ حکیم، فیاض و بشیر در نجف اشرف و آقایان نوری مالکی،‌ نخست‌وزیر،‌ مسعود بارزانی و عادل عبدالمهدی در بغداد دیدار و بهترین سلام‌ها و درودهای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به آنان ابلاغ کرد.

مسئولان عراقی در این دیدار جداگانه به گسترش روابط دو کشور همسایه تاکید کردند و اظهار داشتند که سفر متقابل مقامات می‌تواند باعث تسریع و تعمیق مناسبات گردد.
{$old_album_80964}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین