کد خبر: ۸۰۹۸۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۴

تظاهرات شهروندان ایتالیایی علیه برلوسکونی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حزب مخالف دولت برلوسکونی شنبه یکی از بزرگترین تظاهرات مردمی علیه دولت را با حضور 2.5 میلیون نفر در مرکز شهر رم و در اعتراض به سیاست‌های «سیلویو برلوسکونی» در دولت راست میانه برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، مخالفین، برلوسکونی را متهم به زیاده‌روی در  سیاست‌های راست گرایانه کردند. در این تظاهرات که توسط «والتر ولترونی» شهردار سابق رم و رهبر جریان چپ میانه برگزار شد، جمعیت عظیمی از شهروندان ایتالیایی با تکان دادن پرچم‌های قرمز و سبز شعار «یک ایتالیای دیگر ممکن است» حضور داشتند. 

رهبر حزب چپ میانه اذعان داشت: «برلوسکونی قادر به حل بحران اقتصادی و اجتماعی در ایتالیا نیست». 

حزب ولترونی که در انتخابات با آرای پایین از برلسکونی شکست خورد این تظاهرات را در سالهای اخیر بی‌سابقه خوانده است. 

ولترونی به خبرنگاران گفت:« این نشانگر آن است که دموکراسی زنده است هرگز تصور چنین جمعیتی را نمی‌کردیم». در عین حال یکی از مقامات پلیس تعداد معترضین را 200 هزار نفر اعلام کرد. 

«سیرکوس ماکسیموس»یکی از بناهای تاریخی رم  محل تجمع مردمی بود. در میان معترضین به سیاست‌های برلوسکونی همه اقشار از جمله معلمین و دانشجویان به چشم می‌خوردند که معترض به قطع کمک مالی به سازمانهای آموزشی از جمله دانشگاههای و مدارس و خواستار اصلاحات در  سیستم آموزشی بودند.

ولترونی رهبر جریان چپ میانه به جمعیت معترض گفت: «ایتالیا در زیر سلطه برلوسکونی فاشیست‌تر خواهد شد». اتحادیه‌ها معتقدند دولت برلوسکونی تا سال 2012 بیش از 100 هزار شغل آموزشی را از چرخه خارج خواهد کرد.

نخست وزیر ایتالیا با سیاستهای اخیر خود در مقابل جرم و جنایت و مهاجرت در انتخابات پیروز شد ولی سیاست‌هایی از قبیل قطع کمک مالی به موسسات آموزشی و جدا سازی دانش آموزان مهاجر از مدارس عادی، باعث اعتراضاتی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین