کد خبر: ۸۰۹۸۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۹
رئیس‌کمیسیون عمران مجلس با اشاره به آثار سوء کاهش قیمت نفت پیشنهاد کرد:

کمیسیون ویژه برای اولویت‌‌بندی در هزینه‌های جاری و عمرانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به کاهش قیمت نفت گفت: «در صورت تداوم این وضعیت پیشنهاد می‌کنم یک کمیسیون ویژه‌ تشکیل شود تا ضمن رسیدگی به این مشکلات،یک اولویت بندی در هزینه‌های جاری و عمرانی دولت بوجود آید».

علی‌اکبر آقایی نماینده سلماس در مجلس با اشاره به اثرات احتمالی کاهش قیمت نفت بر اقتصاد کشورمان به خبرنگار پارلمانی آفتاب عنوان کرد: «قطعا با توجه به تنش موجود در اقتصاد دنیا و کاهش تقاضا برای خرید نفت، این‌موضوع خواه ناخواه اثرات منفی خود را بر اقتصاد کشورهای صادرکننده نفت به‌ویژه ایران خواهد گذاشت».

وی کاهش قیمت نفت را برای ایران هشداردهنده دانست و ادامه داد: «برنامه‌ریزی‌های اقتصادی ما باید به نحوی انجام شود که فشارها را به حداقل برساند». 

آقایی پیش‌بینی کاهش قیمت نفت را در این حد کار دشواری دانست و گفت: «در شرایط فعلی هزینه‌های جاری کشور بسیار افزایش یافته و این در حالی است که گام‌های موثری در بخش عمرانی برداشته شده‌است لذا اگر ما بتوانیم بخشی از این ضررهای اقتصادی را با رونق اقتصاد داخلی و صادرات غیرنفتی جبران کنیم، ‌موثر خواهد بود».

به گفته رئیس کمیسیون عمران در غیر این‌صورت باید کمیسیون ویژه‌ای تشکیل شود تا به این مشکلات اقتصادی رسیدگی کند و یک اولویت‌بندی در هزینه‌های جاری و عمرانی دولت بوجود آید.

آقایی ادامه داد: «در صورت تداوم این روند پیش‌بینی‌های لازم در خصوص بودجه‌بندی باید صورت گیرد و به نظر می‌رسد کمیسیون ویژه تحولات اقتصادی بهترین محل برای بررسی‌های کاهش قیمت نفت است».

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به انتقاد اخیر سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور سابق کشورمان از «اقتصاد صدقه‌ای» گفت: «شاید منظور آقای خاتمی از این اصطلاح در خصوص پرداخت‌های بلاعوض است که قرار است در طرح تحول اقتصادی، دولت بخشی را به‌صورت نقدی پرداخت کند اگر به این شکل نباشد با توجه به هماهنگی‌هایی که بین دولت و مجلس وجود دارد و البته تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تحول اقتصادی با هماهنگی مجلس و این‌که قرار است که دولت لایحه خود را در این زمینه به مجلس ارائه کند تا شاهد حذف تدریجی یارانه‌ها باشیم این اصطلاح دیگر قابل طرح نیست چرا که مجلس وارد بحث خواهد شد». 

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در عین حال اظهار داشت: «اگر این روند با هماهنگی مجلس و دولت پیش رود و کمیسیون ویژه روی پیشنهادات لایحه دولت اظهارنظر کند دیگر حرف و حدیثی باقی نمانده و این مساله بصورت قانونمند پیش می‌رود اما در غیر اینصورت اگر بدون هماهنگی مجلس کاری صورت بگیرد که نتوانیم عواقب آن را کنترل کنیم شاید اصطلاح «اقتصاد صدقه‌ای» درست باشد».

آقایی همچنین با اشاره به انتقاد اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از مسئولان که از «بحران اقتصادی» دنیا اظهار خوشحالی می‌کنند، اظهار داشت: «با توجه به اینکه واردات در کشور ما چند برابر صادرات است تاثیر بحران‌های اقتصادی دنیا برروی اقتصاد ما جدی و قابل پیش‌بینی است لذا هر چه ما به روند تعادل اقتصادی در مباحث اقتصادی دنیا نزدیک‌تر شویم به نفع کشور است».

وی با بیان این‌که هم اکنون برنامه‌ریزی‌های اقتصادی کشور در مسیری حرکت می‌کند که می‌شود آینده را پیش‌بینی کرد، گفت: «اگر ثبات وجود داشته باشد قطعاً به برنامه‌ریزی و تحقق اهداف کمک می‌کند».

آقایی با اظهار نگرانی از بحران‌های اقتصادی دنیا ادامه داد: «قطعا این بحران‌ها اقتصاد ما را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد لذا باید به مسیر تعادل و ثبات اقتصادی دنیا کمک کنیم تا ما هم برروی هزینه‌هاو کنترل هزینه‌ها برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۶
0
0
حالا هي روزنامه كيهان اظهار خوشحالي كند ومدعي باشد كه اين بلا بر سر غرب آمده وبراي ما نعمت است!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین