کد خبر: ۸۰۹۹۶۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

«طلاق توافقی» رونالدو از شیاطین سرخ/ باشگاه منچستریونایتد به فروش گذاشته شد

رابطه پر‌تنش ماه‌های اخیر میان کریستیانو رونالدو و باشگاه منچستر یونایتد سرانجام روز سه‌شنبه با توافقی دوجانبه برای جدایی ستاره پرتغالی از شیاطین سرخ به پایان رسید.
«طلاق توافقی» رونالدو از شیاطین سرخ/ باشگاه منچستریونایتد به فروش گذاشته شد
آفتاب‌‌نیوز :

از سوی دیگر مالکان منچستر یونایتد که پس از دوران طلایی و پر افتخار قهرمانی‌های متعدد با الکس فرگوسن افسانه‌ای در دهه ۱۹۹۰ هرگز نتوانستند بار دیگر این تیم را به قله فوتبال انگلیس برسانند در صدد فروش این باشگاه هستند.

در بیانیه‌ای که گلیزر‌ها آنرا در سایت باشگاه منچستریوناید منتشر کردند شایعات اخیر مبنی بر احتمال تغییر مالکیت این باشگاه مورد تایید قرار گرفته و آمده است: «هیئت مدیره همه گزینه‌های جایگزین، راهبردی (برای تغییر مالکیت باشگاه) از جمله سرمایه گذاری تازه، فروش یا سایر معاملات را در نظر خواهد گرفت.»

گلیزر‌ها مدعی شده‌اند که این اقدام برای بهینه‌سازی چشم‌انداز آینده باشگاه و با این هدف صورت گرفته که بهترین اتفاق برای هواداران و سهام‌داران رقم بخورد.

خبر به فروش گذاشته شدن و همزمان، قطعی شدن جدایی رونالدو از این باشگاه که در رسانه‌های جهان بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد نقطه اوج تنش‌ها و آشفتگی‌های روز‌های اخیر در این باشگاه پرطرفدار بود.

اختلاف‌های عمیق میان ستاره پرتغالی ۳۷ ساله و باشگاه منچستریونایتد پس از آن به نقطه‌ای غیرقابل بازگشت رسید که رونالدو مقابل دوربین پیرس مورگان، مجری تلویزیونی مشهور اهل انگلستان در «تاک تی‌وی» سخنانی جنجالی علیه مدیران و سرمربی باشگاه به زبان آورد.

او به گلیزر‌ها که مالکیت باشگاه را در دست دارند به شدت تاخت و مدعی شد که آن‌ها تنها به دنبال کسب درآمد هستند و شرایط این باشگاه برایشان کوچک‌ترین اهمیتی ندارد.

کریستیانو رونالدو همچنین به صراحت گفت که برای اریک تن هاخ، سرمربی کنونی منچستریونایتد هیچ احترامی قائل نیست، زیرا وی به او بی‌احترامی کرده است.

ریو فردیناند، مدافع سابق منچستریونایتد در واکنش به جدایی هم‌تیمی سابقش از شیاطین سرخ با انتشار توییتی نوشت که این ماجرا می‌توانست به شکل بهتری از سوی باشگاه و رونالدو مدیریت شود، اما این تصمیم در نهایت «بهترین اتفاق برای هر دو طرف» بود.

خانواده گلیزر‌ها که پس از به دست گرفتن مالکیت منچستریونایتد در سال ۲۰۰۵ هنوز نتوانسته‌اند این باشگاه را به جایگاه واقعی خود برسانند مورد خشم و غضب هوادارن متعصب این باشگاه قرار گرفته و در نهایت تصمیم به فروش آن گرفته اند.

حتی بازگشت پر سر و صدای رونالدو در تابستان ۲۰۲۱ به باشگاهی که طی سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ در آن درخشید و به عنوان ستاره‌ای نوظهور در فوتبال جهان تبدیل شد نیز نتوانست رشته ناکامی‌های منچستریونایتد را پاره کند و این باشگاه را به سطح رقبایی متمول و پر قدرت همچون منچسترسیتی، لیورپول یا چلسی برساند.

آخرین قهرمانی شیاطین سرخ در لیگ برتر جزیره به سال ۲۰۱۳ برمی گردد، زمانی که الکس فرگوسن برای آخرین بار روی نیمکت این تیم نشست.

منچستریونایتد از زمان جدایی سرمربی افسانه‌ای خود تاکنون طی ۹ سال دست به تعویض پنج مربی زده که در آخرین آن اریک تن هاخ هلندی آوریل سال جاری میلادی جایگزین رالف رانگنیک شد.

در پی اعلام رسانه‌های بریتانیایی مبنی بر قطعی شدن جدایی رونالدو از شیاطین سرخ، مدیران کنونی این باشگاه رسما این خبر را تایید کردند و در یک بیانیه مطبوعاتی احتیاط‌آمیز ضن تشکر از ستاره پرتغالی برای دو فصل حضور «بی‌نظیر» در اولدترافورد نوشتند: «کریستیانو رونالدو با توافق دوجانبه منچستریونایتد را ترک خواهد کرد و این توافق فوراً اجرایی خواهد شد.»

برنده پنج توپ طلا که روز پنجشنبه با تیم ملی پرتغال در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل غنا به میدان خواهد رفت در واکنش به خبر جدایی‌اش آنرا تایید کرد و گفت حس احترامش به باشگاه و هواداران همچنان به قوت خود باقی است، اما زمان آن فرا رسیده که به دنبال چالش جدیدی باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین