کد خبر: ۸۱۰۳۰۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

در رقابت آنفلوانزا با کرونا، کدام یک قوی‌تر است؟

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: متاسفانه دو بیمار مبتلا به آنفلوانزا در استان زنجان جان خود را از دست داده‌اند و خوشبختانه طی ۴۸ ساعت گذشته کرونا موفق به شکست مبتلایان زنجانی نشده است.
در رقابت آنفلوانزا با کرونا، کدام یک قوی‌تر است؟
آفتاب‌‌نیوز :

مشهود تقی‌لو در رابطه با بیماری آنفلوانزا، اظهار کرد: علایم بیماری آنفلوانزا بر خلاف سرماخوردگی و کووید - ۱۹ ناگهانی بروز می‌کند و از طریق سطوح و تماس با فرد آلوده به سایر افراد انتقال پیدا می‌کند.

وی، تب، تعریق، سرفه خلط‌دار، آب ریزش بینی، گلو درد، درد عضلانی و لرز را از جمله علائم ابتلا به بیماری آنفلوانزا دانست و افزود: امسال بیماری آنفلوانزا برخلاف سال‌های گذشته از شهریورماه آغاز شد و مهرماه شاهد افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری بودیم.

این مسئول در رابطه با راه‌های پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا، تصریح کرد: شست‌وشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون، استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده و در تماس با افراد مبتلا، جداسازی ظروف فرد بیمار و غیره از جمله راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ آنفلوانزا است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان از مرگ ناشی از ابتلا به بیماری آنفلوانزا دو بیمار بزرگسال در استان زنجان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بیماری آنفلوانزا ریه‌ها را درگیر می‌کند، احتمال بد حال شدن بیمار و مرگ وجود دارد.

تقی‌لو با بیان اینکه تاکنون ۸۱ مورد مثبت ابتلا به آنفلوانزا در استان زنجان ثبت شده است، اظهار کرد: از ابتدای شیوع آنفلوانزا در استان زنجان تاکنون ۶۵ بیمار مبتلا به آنفلوانزا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت بوده و بستری بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا نیز در استان زنجان وجود دارد به طوری که اکنون ۲۰ بیمار مبتلا به این بیماری در مراکز درمانی استان زنجان بستری هستند، افزود: فوت تزایدی ناشی از کووید - ۱۹ در استان، ۱۹۴۵ بوده و خوشبختانه طی ۴۸ ساعت گذشته هیچ بیمار کرونایی در زنجان، جان خود را از دست نداده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین