کد خبر: ۸۱۰۴۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۵
شهباز حسن‌پور:

بسترهای اجرای اصل44 فراهم نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شهباز حسن‌پور نماینده سیرجان که از سوی مجلس جهت حضور در شورای‌عالی اصل 44 قانون اساسی انتخاب شده است با تاکید بر ضرورت فراهم شدن بستر لازم برای اجرای کامل این اصل می‌گوید: «متاسفانه علیرغم تاکیدات موکد مقام معظم رهبری بر اجرای دقیق و کامل اصل 44 هنوز بسترهای لازم برای اجرایی کردن اصل مهیا نیست».

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب همچنین بر بحران اقتصادی دنیا اشاره و عنوان کرد: «قطعا این بحران مالی که تا نزدیکی مرزهای کشور ما هم رسیده است تاثیرات عمیقی بر وضعیت اقتصادی کشور خواهد داشت اما نسبت این تاثیرات در مقایسه با سایر کشورها، در کشور ما بسیار کمتر است».

وی با کاهش قیمت نفت را مورد اشاره قرار داد و افزود: «خوشبختانه در بودجه کشور ما قیمت نفت پیش‌بینی شده بود و هم اکنون هم مجلس در تلاش است که در بودجه سال آینده قیمت نفت را یک قیمت واقعی پیش‌بینی کند تا اگر باز هم نوساناتی در این حزوه بود تاثیر زیادی در اقتصاد کشور ما و وضعیت پروژه‌های عمرانی نداشته باشد».

حسن‌پور اضافه کرد: «کاهش قیمت نفت خواه ناخواه تاثیرات خود را خواهد گذاشت اما با توجه به تدابیری که مسئولان امر در مجلس و دولت اندیشیده‌اند قطعا وضعیت ما از سایر همسایگان در این بحران وضعیت بهتری خواهد بود».

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر این نکته که باید در راستای حفظ و نگهداری ارز در صندوق ذخیره ارزی تلاش بیشتری به کار گرفته شود تا در هر وضعیتی همانند سی سال گذشته مقاوم و استوار حرکت کنیم ادامه داد: «امیدواریم همانطور که تاکنون بحران‌های مالی بخوبی در کشور مدیریت شده این بار نیز چنین شود تا مشکل حادی برای اقتصادمان پیش نیاید البته لازمه این مساله این است که بودجه سال 88 یک بودجه سنتی نباشد بلکه بودجه‌ای براساس واقعیات کشور تهیه شود».

نماینده سیرجان در مجلس، اقتصاد ا یران را در حد زیادی وابسته به اقتصاد جهانی ندانست و از همین باب اظهار کرد که بحران اقتصادی دنیا درآن حدی که در سایر کشورها تاثیرگذار است در اقتصاد ایران تاثیر ندارد.

حسن‌پور با بیان اینکه ایران تاکنون در بورس‌های خارجی حضور فعالی نداشته و همچین بورس‌های خارج کشور در بورس ایران حضور چشمگیری نداشته‌اند،‌گفت: «از این جهت بواسطه پایین آمدن وضعیت بورس در دنیا اقتصاد ما به شکل فوری و آنی دستخوش مشکل نخواهد شد».

این نماینده مجلس درباره تدابیری که باید در کشور اتخاذ شود تا کاهش قیمت نفت اثرات سوء در اقتصاد ایران نداشته باشد عنوان کرد: «همانطور که مقام معظم رهبری از سال‌های قبل پیش‌بینی کردند باید ما هر چه زودتر از وابستگی به تک محصولی نفت خارج شود و این در حالی است که ایران دارای ذخایر معدنی فراوانی است لذا تا دیر نشده باید سریعتر حرکت کنیم تا از وابستگی به نفت خارج شویم و در سایر بخش‌ها سرمایه‌گذاری‌های خوبی را داشته باشیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین