کد خبر: ۸۱۰۵۴۹
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
تبلیغات

کپسول آتش نشانی از کجا بخریم؟

تعداد بسیاری حادثه آتش‌سوزی در کشور رخ می‌دهد. متأسفانه در بسیاری از این آتش‌سوزی‌ها، به دلیل نداشتن تجهیزات ایمنی لازم مانند کپسول آتش‌نشانی، درصد خسارات و تلفات بسیار بالا است.
کپسول آتش نشانی از کجا بخریم؟
آفتاب‌‌نیوز :

به دلیل آمار بالای تلفات ناشی از آتش‌سوزی، در سال‌های اخیر قوانینی مبنی بر اجباری بودن وجود کپسول آتش‌نشانی در هر ساختمان تدوین شده‌اند؛ بنابراین بسیاری از افراد مجبور به تهیه کپسول اطفاء حریق شدند و اینکه نمی‌دانند از کجا باید یک کپسول آتش‌نشانی مناسب خریداری کنند. در ادامه با بررسی مکان‌های مناسب برای خرید کپسول آتش نشانی، به سؤال «کپسول آتش نشانی از کجا بخریم؟» پاسخ می‌دهیم. اگر قصد خرید کپسول آتش‌نشانی دارید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

خرید حضوری کپسول آتش‌نشانی از مراکز موردتأیید سازمان آتش‌نشانی

اولین پاسخی که برای سؤال «کپسول آتش نشانی از کجا بخریم؟» به ذهن می‌رسد، خرید حضوری از فروشگاه‌های تجهیزات ایمنی است. برای خرید حضوری کپسول آتش‌نشانی، باید به مراکز موردتأیید سازمان آتش‌نشانی مراجعه کنید. این مراکز انواع کپسول‌های آتش‌نشانی از برند‌های گوناگون را با قیمت‌های متفاوت به فروش می‌رسانند. هنگام خرید کپسول آتش‌نشانی از یک فروشگاه لوازم ایمنی، به داشتن تأییدیه سازمان آتش‌نشانی و گواهینامه استاندارد ایران توجه کنید. کپسول‌های آتش‌نشانی از برند‌های مختلف در فروشگاه‌های تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی، کیفیت‌های متفاوتی دارند. قیمت کپسول آتش نشانی باتوجه‌به به برند و کیفیت آن تعیین می‌شود و بازه‌های متفاوتی دارد.

کپسول آتش نشانی از کجا بخریم؟

خرید کپسول آتش‌نشانی از شبکه‌های اجتماعی؛ تجربه یک خرید آسان

بسیاری از افراد به دلیل مشغله‌های روزمره و دردسر‌های مراجعه حضوری به مراکز فروش تجهیزات ایمنی، از خرید کپسول آتش‌نشانی صرف نظر می‌کنند. با گسترش استفاده از اینترنت، راه ورود انواع کسب‌وکار‌ها به فضای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی باز شده است. فروشگاه‌های تجهیزات آتش نشانی و وسایل ایمنی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و تعداد بسیاری از آن‌ها، در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و کانال‌های تلگرامی فعالیت می‌کنند. خرید کردن از صفحات اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی، به دلیل نداشتن نماد اعتماد و مجوز رسمی فعالیت، با ریسک همراه است؛ بنابراین فقط درصورتی‌که از امن بودن فروشگاه موردنظر اطمینان دارید، نسبت به خرید از آن اقدام کنید.

خرید آنلاین کپسول آتش نشانی از سایت‌های فروشگاهی معتبر 

خرید کپسول آتش نشانی از سایتی که نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) و مجوز رسمی فعالیت دارد، بهترین پاسخ به سؤال «کپسول آتش نشانی از کجا بخریم؟» است. بسیاری از مراکز معتبر فروش تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی، به‌منظور گسترش فعالیت خود در شبکه جهانی اینترنت، برای فروش محصولات خود سایت‌های فروشگاهی را در نظر می‌گیرند. خرید از سایت‌های فروشگاهی تجهیزات ایمنی، امکان بررسی انواع محصولات و مشخصات آن‌ها را برای خریدار فراهم کرده است؛ همچنین از مزایای دیگر خرید آنلاین می‌توان به صرفه‌جویی در زمان و جلوگیری از رفت‌وآمد برای خریدن یک کپسول اشاره کرد.

فروشگاه‌های آنلاین تجهیزات ایمنی، مجوز‌های لازم را از سازمان آتش‌نشانی دریافت کرده و همه محصولات خود را به‌صورت قانونی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. هنگام خرید کپسول آتش نشانی از یک سایت فروشگاهی، حتماً از داشتن نماد اعتماد و مجوز‌های رسمی فعالیت آن فروشگاه اطمینان حاصل کنید.

نکات مهم هنگام خرید کپسول آتش نشانی؛ انواع کپسول و کلاس آتش‌سوزی

هنگام خرید کپسول آتش نشانی، چه به‌صورت آنلاین و چه به‌صورت حضوری، باید نکاتی را مدنظر قرار دهید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• کپسول‌های آتش‌نشانی انواع مختلفی دارند؛ از جمله: کپسول بیوورسال، کپسول پودر و گاز، کپسول گاز CO۲ و کپسول فوم. هر کدام از انواع کپسول‌های آتش‌نشانی، برای موقعیت خاصی کاربرد دارند. هنگام خرید حتماً به این موضوع دقت کنید تا کپسول مناسب را بخرید.

• آتش‌سوزی‌ها بر اساس منشاً اصلی ایجاد حریق، به ۶ دسته تقسیم می‌شوند:

۱. کلاس A: آتش‌سوزی مواد خشک و جامد
۲. کلاس B: آتش سوزی مایعات قابل‌اشتعال
۳. کلاس C: آتش‌سوزی ناشی از گاز‌های قابل‌اشتعال
۴. کلاس D: آتش‌سوزی فلزات قابل‌اشتعال
۵. کلاس E: آتش‌سوزی ناشی از تجهیزات و جریان الکتریکی
۶. کلاس F: آتش‌سوزی ناشی از چربی و روغن

برای خاموش کردن آتش هر کدام از کلاس‌های آتش‌سوزی، به نوع خاصی از کپسول نیاز دارید؛ مثلاً برای خاموش کردن آتش‌سوزی‌های کلاس E که ناشی از جریان الکتریکی هستند، به‌هیچ‌وجه نباید از کپسول‌های آتش‌نشانی حاوی آب استفاده کرد؛ زیرا این کار نه‌تن‌ها آتش را خاموش نمی‌کند، بلکه شدت حریق و خسارات ناشی از آن را بیشتر می‌کند. حتماً پیش از خرید، نوع مناسب کپسول را با مشورت فروشنده انتخاب کنید تا در مواقع ضروری با مشکل مواجه نشوید.

کپسول آتش نشانی از کجا بخریم؟

خرید انواع کپسول آتش‌نشانی و تجهیزات ایمنی از فروشگاه ماه ایمن

در این مقاله با معرفی کلی مکان‌های مناسب برای خرید کپسول آتش‌نشانی، به سؤال «کپسول آتش نشانی از کجا بخریم؟» پاسخ دادیم. برای خرید کپسول اولین گزینه پیش‌رو خرید حضوری از فروشگاه‌های تجهیزات ایمنی در سطح شهر هستند؛ ولی بسیاری از افراد به دلیل مشغله‌های روزمره، مسافت‌های طولانی و ترافیک، خرید آنلاین را ترجیح می‌دهند. بسیاری از فروشگاه‌های تجهیزات ایمنی در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و کانال‌های تلگرام فعالیت می‌کنند یا سایت فروشگاهی دارند.

فروشگاه ماه ایمن، با داشتن ۴۰ سال سابقه درخشان در زمینه تأمین و توزیع انواع کالای ایمنی، یکی از معتبرترین فروشگاه‌های تجهیزات ایمنی در ایران به شمار می‌رود. انواع کپسول‌های آتش‌نشانی از برند‌های متنوع با بهترین قیمت بازار، در سایت فروشگاهی ماه ایمن موجود هستند. برای خرید انواع کپسول‌های آتش‌نشانی می‌توانید به سایت این مجموعه با آدرس mahimen.ir سر بزنید. از طریق تماس با شماره‌های مندرج در سایت، مشاوران مجموعه ماه ایمن شما را برای انتخاب کپسول آتش‌نشانی مناسب راهنمایی خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین