کد خبر: ۸۱۰۵۸۴
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
قیمت دلار و سکه در دولت رئیسی همچنان در حال ثبت رکوردهای جدید است

چرا سکه بورسی ۱۷ میلیون شد؟

قیمت سکه تمام طرح جدید طی معاملات امروز بازار سرمایه در حالی از ۱۷ میلیون تومان گذر کرد که یک کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که سکه حباب مثبت دارد و خریداران انتظار دارند قیمت طلای جهانی یا ارز افزایش یابد.
چرا سکه بورسی ۱۷ میلیون شد؟
آفتاب‌‌نیوز :

طی معاملات امروز بازار سرمایه، سکه تمام طرح جدید با افزایش بیش از یک درصدی نسبت به روز گذشته از مرز ۱۷ میلیون تومان گذر کرد. این درحالی است که امروز کمترین قیمت سکه در بازار سرمایه حدود ۱۶ میلیون و ۶۸۴ هزار تومان و بیشترین قیمت نیز ۱۷ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان بود. قیمت مجاز سکه نیز از ۱۵ میلیون و ۹۹۹ هزار تومان تا ۱۷ میلیون و ۶۸۴ هزار تومان است.

در زمینه دلیل افزایش قیمت سکه در بازار سرمایه، روزبه شریعتی - کارشناس این بازار - در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قیمت سکه از دو متغیر اصلی نرخ طلای جهانی و دلار تاثیر می‌پذیرد. قیمت هر انس طلا در بازار جهانی حدود ۱۷۷۵ دلار است. در این میان سکه قیمت دلار را بیش از نرخ کنونی پیش‌بینی کرده اما قاعدتا این نرخ حباب دارد. در واقع با هر انس طلای ۱۷۷۵ دلاری و دلار ۳۶ هزار تومانی، قیمت سکه باید ۱۴ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۵۰۰ تومان باشد.

وی ادامه داد: مابه‌تفاوت قیمت کنونی سکه و ۱۴ میلیون تومان مذکور، حباب سکه است؛ یعنی خریداران انتظار دارند قیمت طلای جهانی یا ارز به قدری رشد کند که قیمت سکه به ۱۷ میلیون تومان برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین