کد خبر: ۸۱۰۶۲۰
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹

رییسی: رئیسی: ۴۳ سال توطئه دشمنان، ما را از اهداف خود بازنذاشته

رییس جمهور گفت: باید به نیروی دریایی ارتش افتخار کرد که جلوه‌هایی از اقتدار، ابتکار، نوآوری و خلاقیت را به همراه خود دارد.
رییسی: رئیسی: ۴۳ سال توطئه دشمنان، ما را از اهداف خود بازنذاشته
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رییسی در حاشیه رژه یگان‍‌های نیروی دریایی ارتش در منطقه دوم دریایی ولایت این نیرو اظهار داشت: روز نیروی دریایی ارتش یاد آور شهامت، شجاعت، دلاوری و اقتدار نیروی دریایی ماست، به همین دلیل همواره باید این روز را به عنوان روز نمادین برای توجه به نیروهای دریایی ارتش گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، وی با اشاره به گام‌های بلند نیروی دریایی ارتش پس از دوران دفاع مقدس گفت: حضور نیروی دریایی نه فقط برای امنیت مرزها بلکه برای حضور در اقیانوس‌ها و حمایت از فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در آبراه‌های بین‌المللی بسیار اطمینان بخش است.

رئیسی با بیان اینکه گسترش فعالیت‌های اقتصادی و توسعه تجاری با حضور نیروهای دریایی ارتش امکان‌پذیر است، تصریح کرد: با وجود تهدیداتی که امروز در آب‍های بین‌المللی و بخش‍‌های مختلف اقیانوس‌ها وجود دارد، حضور نیروی دریایی برای فعالان اقتصادی اطمینان بخش است.

وی گفت: از دوستان‌مان در نیروی دریایی ارتش بابت برقراری امنیت کشتی رانی در منطقه، دفاع و امنیت کشور، صیانت از سکوها و همه منافع جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان تشکر می‌کنم.

گفت‌وگوی تصویری رییس جمهور با ناوگروه ارتش در دریای سرخ و اقیانوس آرام

همچنین رئیسی روز یک‌شنبه در برنامه سفر خود به شهرستان بندری جاسک در ارتباطی تصویری با ناوگروه‌های ۸۵، ۸۶ و ۸۷ نیروی دریایی ارتش با فرماندهان این ناوگروه‌ها، فرماندهان ناوشکن بایندُر و ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس در آب‌های دریای سرخ و فرماندهان ناوبندر مکُران و ناوشکن دنا در آب‌های اقیانوس آرام گفت‌وگو و از آخرین وضعیت ماموریت این ناوگروه‌ها مطلع شد.

رئیس جمهور ضمن آرزوی موفقیت برای فرماندهان و افسران نیروی دریایی ارتش مستقر در این ناوگروه‌ها، از نقش‌آفرینی آنها در تامین امنیت جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

رییس ‌جمهور از رژه یگان‌های نمونه نیروی دریایی ارتش بازدید کرد

همچنین رئیسی روز یکشنبه، در آستانه فرارسیدن هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در منطقه دوم دریایی ولایت بندر جاسک و با حضور در ناوشکن سهند به عنوان ناو سرفرماندهی، از رژه یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

وی همچنین پیش از حضور بر عرشه ناوشکن سهند برای سان دیدن از رژه یگان‌های ارتش، از نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی ارتش نیز بازدید کرد.

ناوشکن‌های سهند، البرز، ناوچه‌های کلاس فجر و کلاس سیریک، ناو تنب، لندینگ کرافت کلاس هرمز، هواناوها، زیردریایی‌های غدیر و فاتح و دسته بالگردی جزو یگان‌های حاضر در این رژه بودند.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان،رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده نیروی دریایی ارتش در این مراسم رئیس‌جمهور را همراهی کردند.

رییس جمهور: سواحل مکران، منطقه راهبردی کشور است

 رئیسی روز یکشنبه در بندر جاسک اظهار داشت: استعداد زیادی در سواحل مکران وجود دارد که می‌تواند این سواحل را به نقطه بسیار مهم و راهبردی اقتصادی و تجاری، گردشگری و تولید در کشور قرار دهد که نه فقط برای مردم روستاها و شهرهای منطقه بلکه برای بسیاری از مردم ما در نقاط کشور رونق ایجاد کند.

رییس جمهور اظهارداشت: باید با هم برای آبادی این منطقه حساس و استراتژیک کشورمان تلاش کنیم به نحوی که هیچ روستایی نباشد که مشکل آب آشامیدنی داشته باشد و کسانی که به‌دنبال تجارت و صیادی و کارهای خدماتی و تولیدی از جمله صنایع دستی هستند، بتوانند قانونمند زندگی خودشان را تامین و برای کشور هم مفید باشد. این مهم را از استاندار، فرماندار و نیروهای مسلح بویژه در بسیج و کارآفرینان و سرمایه گذارن می خواهم، امروز در منطقه جاسک هم سرمایه و هم سود سرمایه تضمین دارد، این جا محل ارزشمندی به لحاظ سرمایه گذاری که هم اصل و سود تضمین شده است.

رئیسی: ۴۳ سال توطئه دشمنان، ما را از اهداف خود بازنذاشته است

رئیسی همچنین گفت: برای من افتخار بود که در خدمت شما عزیزان و بزرگواران باشم، پیشرفت و آبادانی سیریک و بشاگرد و مناطق مختلف شرق هرمزگان، همه در دستورکار ما است.

وی خطاب به افرادی که ‌می‌خواستند سلامشان به رهبر انقلاب برسد تصریح کرد: همه شما مایه افتخار کشور و نظام هستید و من از سوی رهبر معظم انقلاب نمایندگی دارم که سلام ایشان را خدمت شما تقدیم کنم و بگویم که ایشان دلشان برای شما می‌تپد. من باید زودتر از این توفیق پیدا می‌کردم که در جمع شما مردم خونگرم و بزرگوار شهرستان جاسک می‌رسیدم که امروز این توفیق حاصل شد.

رییس جمهور در خصوص گرامیداشت هفته بسیج گفت: فرمایشات دیروز رهبر معظم انقلاب کافی بود برای اینکه شان و جایگاه بسیج را بیشتر بدانیم و بدانیم که بسیج شجره طبیه ای است که برای کشور و مردم عزیز کشورمان افتخار آفریده است. امروز خدمات بسیج و خدمات رسانی آنان و سختی‌هایی که در کنار مردم داشتند، را همه دیده‌اند و همه شاهد حضور بسیج در مواقع بحران و سختی‌ها از جمله زلزله، سیل و کرونا بوده‌اند. بسیجیان ما در مبارزه با ویروس کرونا نیز در کنار محرومان، مستضعفان و شهر و روستا خدمت کرده و می‌کنند. از ارتش و همه نیروهای مسلح باید صمیمانه قدردانی کنم، شما مردان و زنان با بصیرت و با غیرت نشان دادید که مرزبانان با بصیرتی برای کشور هستید.

جاسک یکی از ۶ شهرستان بندری هرمزگان است که به علت واقع شدن در انحنای جغرافیایی استان و مجاورت با دریایی مکران و تنگه هرمز همواره دارای اهمیت بوده و در فاصله ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.

مَکُران از نظر تاریخی سرزمینی ساحلی در جنوب شرقی ایران و جنوب غربی پاکستان است که در طول خلیج عمان از رأس‌الکوه در غرب جاسک تا جنوب غربی ایالت بلوچستان پاکستان گسترده‌است.

رییس جمهور در بدو ورود به هرمزگان، ضمن بازدید هوایی از منطقه جاسک، مناطق مختلف حوزه راهبردی سواحل مکُران را مورد بررسی قرارد داد.

بارها در صحبت های رهبر انقلاب و همچنین برخی از فرماندهان نظامی ارشد در سالهای اخیر به توسعه سواحل مکران که نقطه اتصال کریدور شمال- جنوب است، مورد تاکید قرار گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین