کد خبر: ۸۱۰۶۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۱
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، اذعان کرد:

برداشت‌ها از حساب‌ ذخیره‌ای ارزی فراتر از برنامه چهارم است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به طرح مباحثی مبنی بر برداشت فراتر از برنامه چهارم از حساب ذخیره ارزی توضیح داد: «دولت هر زمانی که خواسته از این حساب اضافه برداشت کند و یا خود نمایندگان طرح دادند، ابتدا در قانون برنامه چهارم جدول را عوض کرده و سپس برداشت اضافه صورت گرفته است».

احمد توکلی، نماینده تهران در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب بر اساس این توضیح عنوان کرد که شکل قانونی کار به این ترتیب درست بوده است هرچند که خیلی از موارد را در این زمینه بنده به مصلحت نمی‌دانستم اما در کل شکل قانونی رعایت شده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بر این اساس تاکنون کاری فراتر از برنامه چهارم انجام شده است تاکید کرد، هر زمان که دولت خواسته فراتر از آنچه که در برنامه ذکر شده برداشت کند و در قالب طرح و لایحه‌ای آن را به مجلس داده در آن عنوان کرده که اصلاح جداول برنامه چهارم و مصرف پول مثلا در فلان جا، در نتیجه ابتدا قانون را اصلاح کردند و سپس پول را برداشت کردند.

توکلی همچنین با اشاره به بحران‌های اقتصادی دنیا و طرح برخی نظرات در این زمینه گفت: «خاطر جمعی‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود را قبول ندارم».

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید به اینکه باید هوشیارانه در قبایل این بحران‌ها آمادگی داشت در عین حال گفت: «این بحران‌ها حداقل از طریق قیمت نفت،‌ تجارت خارجی و از طریق بازار سرمایه بین‌الملل می‌تواند در اقتصادی ما تاثیر بگذارد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین