کد خبر: ۸۱۰۸۶۷
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱
توضیحات دادستان مهاباد درباره مرگ دو شهروند کرد

شورش نیکنام و شمال خدیری چگونه کشته شدند؟

اخیرا اخباری مبنی بر کشته شدن شورش نیکنام و شمال خدیری در اعتراضات شهر‌های کردنشین در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و تصاویری از مراسم خاکسپاری و سوگورای برای آن‌ها بازتاب گسترده‌ای داشته است. برخی رسانه‌ها مدعی کشته شدن این افراد بر اثر شلیک ماموران شده‌اند با این حال، دادستان مهاباد گفت: در رابطه با علت مرگ مشکوک ۲ نفر در این شهرستان، پرونده قضایی تشکیل شده و تحقیقات قضایی ادامه دارد.
شورش نیکنام و شمال خدیری چگونه کشته شدند؟
آفتاب‌‌نیوز :

پوراکبر دادستان شهرستان مهاباد در رابطه با علت فوت فردی به نام شورش نیکنام در این شهرستان گفت: سلیمان نیکنام معروف به شورش نیکنام چند روز اخیر به علت اصابت تیر در بیمارستان سیدالشهدا ارومیه بستری بوده که دیشب (۶ آذر) فوت کرد و پس از بررسی جسد متوفی توسط پزشکی قانونی ارومیه جواز دفن صادر و تحویل خانواده گردیده تا مراسم تدفین انجام شود.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه نوشت: دادستان مهاباد تاکید کرد: در رابطه با علت مرگ مشکوک این فرد، پرونده قضایی تشکیل شده و تحقیقات قضایی ادامه دارد.

وی افزود: محمدامین خدیری پور معروف به شمال خدیری پور نیز به جهت اصابت گلوله در بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه بستری بوده که در چند روز اخیر فوت کرد و پس از بررسی جسد توسط پزشکی قانونی جواز دفن صادر و توسط خانواده‌اش در روستایی در مهاباد دفن شده است.

شورش نیکنام و شمال خدیری چگونه کشته شدند؟

پوراکبر بیان کرد: مطابق تحقیقات به عمل آمده، تاکنون هیچگونه مستندی در رابطه با اینکه نامبردگان توسط نیروهای امنیتی مورد اصابت گلوله قرار گرفته باشند ارایه نشده است.

دادستان مهاباد اضافه کرد: خانواده محمدامین (شمال) خدیری پور به یکی از دوستان وی مظنون هستند و احتمال دارد شخص مظنون در قتل وی نقش داشته باشد. شخص مظنون دستگیر و با صدور قرار بازداشت جهت تحقیقات تکمیلی در اختیار ضابطین قضایی است.

گفتنی است که نماینده مهاباد اخیرا در مجلس گفته بود که در جریان اعتراضات اخیر بیش از ۱۰۰ نفر در شهر‌های کردنشین کشته شده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین