کد خبر: ۸۱۱۰۲۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
صباغیان:

ما باید قبل از مذاکره با آمریکا با خودمان مذاکره کنیم

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان قسم خورده ما به ویژه آمریکا به کمتر از اختلافات قومی، جنگ داخلی و نابودی امکانات دفاعی و نظامی ما راضی نیستند، تاکید کرد: باید طوری با وحدت عمل کنیم که دشمن به اهداف شوم خود نرسد.
ما باید قبل از مذاکره با آمریکا با خودمان مذاکره کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا صباغیان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه شنبه (۸ آذرماه) با تبریک روز مجلس، بیان کرد: همه ما چه موافق، مخالف و منتقد در شرایط بحرانی باید نگاهمان به اشارات و دست رهبری باشد، والّا ضرر خواهیم کرد. بدانیم دشمنان قسم خورده ما به ویژه آمریکا به کمتر از اختلافات قومی، جنگ داخلی، تجزیه ایران و سرانجام نابودی امکانات دفاعی و نظامی ما راضی نخواهند بود.

وی در ادامه ضمن تشکر از تلاش‌های نیروی انتظامی گفت: نباید با یک اتفاق همه زحمات نادیده گرفته شود، ضمن اینکه رعایت حقوق شهروندی برای همه الزام آور است؛ چه نیروی انتظامی، چه موافق و مخالف، اما باید بپذیریم بخشی از اعتراضات و مخالفت‌ها ریشه در مشکلات اقتصادی و گرانی دارد.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی افزود: با نگاهی به قیمت کالاهای اساسی و اجاره خانه، شاهد هستیم که مثلا امسال برای خانه ۸۵ متری باید ۱۲ میلیون اجاره و ۲۰۰ میلیون تومان پول پیش داد. سال گذشته این مبلغ ۵ میلیون تومان بوده است. فاصله طبقاتی در حال از بین بردن جامعه است. می بینیم که هزینه های سگ خانگی برخی چقدر است، اگر صبح به میدان شوش و اطراف آن بروید می‌بینید که چه انسان‌ها و زنان و دخترانی در خیابان افتاده‌اند. بنیانگذاران انقلاب نمی‌خواستند این وضعیت را ببینند.

صباغیان ریشه بخشی از مشکلات را در اختلاس ها دانست و گفت: امروز آقای اژه ای گفتند اختلاس ۹۲ هزار میلیارد نبوده که از ایشان می‌خواهم شفاف به مردم بگویند چقدر بوده است. وقتی به مردم نمی گوییم مشکل ایجاد می‌شود و ناراضی هستند. داماد وزیر، وزیر، دختر وزیر، برادر رئیس جمهور چه وضعیتی داشتند؟

وی افزود: برخی موارد مانند بنزین و مرگ یک نفر که همه ما ناراحت شدیم بهانه می‌شود. دستگاه‌های نظارتی ما ضعیف عمل می کنند و اگر این وضعیت را اصلاح نکنیم ادامه خواهد یافت و وضع بدتر خواهد شد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: اشتباه نکنیم؛ سلبریتی سرمایه دار نمی تواند با یک توئیت جوانان و دانشجویان را به خیابان بیاورد. کسانی که کاخ ساختند روی کوخ مردم بوده اند. همچنین چند خبرنگار خودفروخته نمی توانند مردم را در خیابان و دانشگاه بیاورند که تجمع کنند.

صباغیان با بیان اینکه حجاب جزو خون و پوست مردم ما است، گفت: ولی برخی از این بی حجابی‌ها اعتراض به مسئولان، مجلس، قوه قضائیه و مجریه است.

وی در ادامه خطاب به منتقدان اظهار کرد: حواسمان باشد مشکل وجود دارد و نقد نیز هست، اما دشمنی در کمین است که اگر موفق شود به شما هم رحم نخواهد کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه چند نکته نیز به خودم و صاحبان قدرت امروز می گویم، عنوان کرد: کسی که قدرت گرفت می خواهد مسلط باشد و منتقد برای او پذیرش ندارد و انتقاد برای او تلخ است. وقتی حکومت یک دست شد تنها می شود و در این صورت دشمن طمع می کند. ما باید قبل از مذاکره با آمریکا با خودمان مذاکره کنیم. من نمی‌گویم با مجاهدین خلق، با کمونیست‌ها یا با رژیم صهیونیستی، نمی‌گویم با روسای جمهور و مجالس قبلی، آنها در همین نظام بودند و زجر همین نظام را کشیدند. باید بنشینیم و صحبت کنیم وگرنه هر روز سخت‌تر خواهد شد و دشمن سوء استفاده خواهد کرد.

صباغیان تاکید کرد: امروز از مقام معظم رهبری می‌خواهم با توجه به اینکه رئیس مجلس رئیس فراکسیون اکثریت هم هست و شاید به صورت هفتگی با مقام معظم رهبری جلسه دارند و مسائل را مطرح می‌کنند، در این مجلس یک فراکسیون شاخ شکسته به نام مستقلین ولایی وجود دارد که از مقام معظم رهبری می خواهم فرصت دهند تا این فراکسیون نیز بتوانند حرفشان را بزنند.

وی در پایان گفت: من از ایشان می خواهم اگر صلاح می دانند پیشقدم شده و با منتقدین صحبت کنند. اگر ما صحبت نکنیم دشمن از این فرصت استفاده خواهد کرد. اگر کسانی که منتقدند کنار گذاشته شوند انتظاری نباید داشت که حمایت کنند. اگر با فرزند و خانواده خودت نیز صحبت نکنید جبهه می گیرد و از تو حمایت نمی کند. ان شاءالله که بتوانیم همه با هم طوری با وحدت عمل کنیم که دشمن به اهداف شوم خود نرسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین