کد خبر: ۸۱۱۰۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲

توافق ۱۵ ساله قطر برای صدور گاز طبیعی مایع به آلمان

سعد شریدا الکعبی، وزیر انرژی قطر روز سه‌شنبه اعلام کرد که کشورش به توافقی درازمدت با آلمان برای صادرات گاز طبیعی مایع (ال ان جی) به این کشور دست یافته است.
توافق ۱۵ ساله قطر برای صدور گاز طبیعی مایع به آلمان
آفتاب‌‌نیوز :

به گفته وزیر انرژی قطر شرکت «قطر انرژی» قرار است برای دستکم ۱۵ سال گاز طبیعی مایع به آلمان صادر کند. «قطر انرژی» شرکت نفت و گاز دولتی قطر است.

سعد شریده الکعبی در مورد توافق به دست آمده با برلین گفت: «آلمان بزرگترین بازار گاز در اروپا محسوب می‌شود و ما متعهد شده‌ایم که از امنیت آن‌ها در حوزه انرژی حمایت کنیم.»

وی افزود که کشورش از سال ۲۰۲۶ سالانه «تا دو میلیون تن ال ان جی» به ترمینال گازی برونزبوتل در شمال آلمان صادر خواهد کرد. این ترمینال گازی هم‌اکنون در دست احداث است.

ثبت طولانی مدت‌ترین قرارداد فروش ال‌ان‌جی؛ قطر برای ۲۷ سال از پارس‌جنوبی به چین گاز صادر می‌کند
آلمان به دنبال حمله نظامی روسیه به اوکراین تلاش کرد تا وابستگی خود به واردات گاز از روسیه را جبران کند. بنا به برخی گزارش‌ها برلین و دوحه در جریان مذاکرات بر سر توافق به دست‌آمده در مورد مدت قرارداد و قیمت خرید گاز اختلاف‌هایی داشتند.

قطر اخیرا با امضای قراردادی ۲۷ ساله متعهد به تامین گاز طبیعی مایع چین نیز شده بود. این قرارداد «طولانی مدت‌ترین» قرارداد تامین گاز در جهان توصیف شده است.

قطر پس از روسیه و ایران دارای سومین ذخایر بزرگ گازی در جهان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین