کد خبر: ۸۱۱۰۹۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
نمایندگی ایران در سازمان‌های بین المللی در ژنو:

کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی ابزاری ضروری برای حذف سلاح‌های کشتار جمعی است

نمایندگی ایران در سازمان‌های بین المللی در ژنو در توییتی با اشاره به حضور و سخنرانی نماینده وزارت امور خارجه در کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی نوشت: کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی (BWC) ابزاری ضروری در تلاش‌های بین المللی برای ممنوعیت و حذف سلاح‌های کشتار جمعی است.
کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی ابزاری ضروری برای حذف سلاح‌های کشتار جمعی است
آفتاب‌‌نیوز :

نمایندگی ایران در سازمان های بین المللی در ژنو در توییتی با اشاره به حضورو سخنرانی نماینده وزارت خارجه در کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی در توییتی نوشت: کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی (BWC ) ابزاری ضروری در تلاش های بین المللی برای ممنوعیت و حذف سلاح های کشتار جمعی است. کنوانسیون ۱۹۷۲ موفق شده است یک هنجار قانونی قوی علیه سلاح های بیولوژیکی وضع کند.

در ادامه این توییت آمده است: اقای اشراق جهرمی مدیرکل صلح و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه اقداماتی را برای تقویت رژیم BWC تشریح می کند.

بر اساس این گزارش، در دو قرن اخیر موضوع تهدید سلاح‌های بیولوژیک اهمیت فراوانی پیدا کرده است. کنوانسیون 1972 سلاح‌های بیولوژیک که نتیجه استمرار و تکمیل مفاد پروتکل 1925 ژنو در مورد منع کاربرد گازهای خفه ‏کننده و سمی و روش‌های جنگ بیولوژیک است، نخستین فرایند خلع سلاح بین ‏المللی نامحدود را عینیت بخشید. وجود نقاط ضعف و مشکلات قابل تأمل این کنوانسیون، جامعه جهانی را واداشته است تا در چارچوب کنفرانس‏های بازنگری، راه‏های تقویت کنوانسیون را بررسی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین