کد خبر: ۸۱۱۱۰۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹

پشت پرده خط خوردن ستاره تیم ملی تکواندو/ اعتراض به حضور در دیوارنگاره میدان ولیعصر کار دست ناهید کیانی داد

اطلاعاتی که خبرنگار ما از یک منبع آگاه به دست آورده نشان می‌دهد ناهید کیانی به دلیل فعالیت خاص در صفحه اینستاگرامش در دو ماه گذشته از تیم ملی خط خورده و کنار گذاشته شدن او ارتباطی به درگیری درون‌اردویی یا فرصت استراحت نداشته است.
پشت پرده خط خوردن ستاره تیم ملی تکواندو/ اعتراض به حضور در دیوارنگاره میدان ولیعصر کار دست ناهید کیانی داد
آفتاب‌‌نیوز :

اسامی نفرات اعزامی به مسابقات گرندپری تکواندوی ریاض در حالی منتشر شد که در آن نام ناهید کیانی ورزشکار المپیکی که سابقه کسب طلای آسیا را در کارنامه دارد به چشم نمی‌خورد. در حالی که برخی رسانه‌ها از اختلاف نظر کیانی و مهروز ساعی خبر دادند، اطلاعاتی که خبرنگار ما به دست آورده نشان می‌دهد داستان چیز دیگری است.

در تاریخ ۲۵ آبان فدراسیون تکواندو اعلام کرد ۱۳ ملی‌پوش در دو بخش تکواندو و پاراتکواندو راهی مسابقات گرندپری عربستان می‌شوند؛ رقابت‌هایی که از ۱۷ آذر آغاز می‌شود و از نظر کسب امتیاز برای بالا بردن رنکینگ و در نهایت کسب سهمیه المپیک اهمیت بسیار زیادی برای ورزشکاران دارد، مخصوصاً بعد از ناکامی دسته‌جمعی تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی مکزیک.

طبق اعلام فدراسیون در آن مقطع نام ناهید کیانی، قهرمان آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی، به عنوان یکی از موفق‌ترین ورزشکاران این رشته در یک سال گذشته در لیست اعزامی‌ها به چشم می‌خورد. با این وجود فدراسیون تکواندو اسامی نفرات نهایی برای اعزام به گرندپری عربستان را منتشر و اعلام کرد تنها دو تکواندوکار به اضافه ۶ پاراتکواندوکار راهی عربستان خواهند شد.

به این ترتیب مشخص شد ناهید کیانی به مسابقات گرندپری اعزام نمی‌شود. در این خبر آمده است: «مسابقات فینال گرندپری به تاریخ نهم و دهم دسامبر (18 و 19 آذرماه سال جاری) در کشور عربستان و به میزبانی شهر ریاض برگزار خواهد شد. همچنین رقابت‌های پاراگرندپری روز 17 آذرماه برگزار می‌شود. این رقابت‌ها با حضور 16 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیکی در هر وزن برگزار خواهد شد و با توجه به ثبت‌نام اولیه 13 نفر در 2 بخش تکواندو و پاراتکواندو از کشورمان برای این رویداد مهم، در نهایت ۸ نفر تایید نهایی شدند و در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

سجاد مردانی (وزن 87+ کیلوگرم) و مبینا نعمت‌زاده (وزن 49- کیلوگرم با سرمربیگری بیژن مقانلو در گروه آقایان و مینو مداح در گروه بانوان به ریاض خواهند رفت.»

در پی انتشار این خبر، برخی رسانه‌ها اعلام کردند دلیل خط خوردن ناهید کیانی استراحت دادن به این ورزشکار بوده. رسانه‌های دیگری هم از اختلاف نظر او با مهروز ساعی، خواهر رئیس فدراسیون که سمت سرپرست تیم ملی را دارد، خبر دادند. این رسانه‌ها نوشتند در مسابقات جهانی مکزیک ندا زارع مربی تیم ملی با مهروز ساعی اختلاف نظر پیدا کرده و کیانی طرف زارع را گرفته و برای همین از تیم ملی خط خورده است.

ناهید کیانی یک بار بعد از انتشار تصویرش در دیوارنگاره پرحاشیه میدان ولیعصر با عنوان «زنان سرزمین من ایران» در استوری اینستاگرامش با انتشار آن عکس و خط زدن چهره خود نوشت: «اجازه برای استفاده از تصاویرمون که دیگه یه حق انسانیه. من همصدا و کنار مردمم هستم».

این منبع آگاه که نخواست اسمی از او برده شود گفت: «هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو به طور کامل در جریان کنار گذاشته شدن ناهید کیانی بوده و این کار از طریق خود او صورت گرفته است.» آن‌طور که مشخص شده رفتار ناهید کیانی در اینستاگرام مخصوصاً در مورد آن بیلبورد جنجالی موجب ناراحتی رئیس فدراسیون تکواندو شده بود.

در روزهای گذشته برخی مقامات از جمله نمایندگان مجلس از مقامات ورزشی و روسای فدراسیون‌ها خواسته بودند با ورزشکارانی که اقدامات این‌چنینی انجام می‌دهند برخورد شود.

پیگیری‌های یک خبرنگار برای تایید یا رد این خبر از طریق خود ناهید کیانی بی‌نتیجه ماند. گویا این ورزشکار کشورمان قصد دارد فعلاً سکوت اختیار کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین