کد خبر: ۸۱۱۲۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
لیستی از وظایف کمیسیون تحقیق وقایع اخیر تهیه و به استانداری‌ها ابلاغ شده

وزیر کشور: الان وضعیت شهر‌ها آرام است/ توضیح درباره تشکیل "کمیته حقیقت یاب"/ آیا پرونده‌ای از ماموران خاطی هم بوده؟

وزیر کشور گفت: عمده خسارات بلکه همه خسارات طبیعتاً توسط اغتشاشگران زده شده، اما خود فراجا اعلام کرده و یک سایت را هم دارند که اگر کسی دچار خسارت شده و شکایتی دارد به آنجا مراجعه کند و می‌تواند شکایت‌ها را اعلام کند، این جزو دستور کار ما هم هست.
وزیر کشور: الان وضعیت شهر‌ها آرام است/ توضیح درباره تشکیل
آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی وزیر کشور در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درمورد اقدامات شهرداری‌ها برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد عنوان کرد: این سگ‌ها طبق دستورالعمل باید عقیم‌سازی شوند و این اعلام و ابلاغ شده است. البته یک مقداری مشکل منابع دارند برخی شهرداری‌ها، ولی به تدریج این کار انجام می‌شود و آغاز شده است. عدد در مورد این آمار نداریم، این جزو نیاز‌های فعلی ما نبوده است، اما در جا‌هایی که این آمار بیش از نرم خود است، شهرداری موظف است این کار را دنبال کند.

وی درباره تشکیل کمیته حقیقت یاب در وزارت کشور گفت: کمیسیون تحقیق لیستی از کار‌ها را بر عهده دارد که پیگیری امور کسانی که دچار خسارت شدند، برآورد حجم خسارت‌های وارده، افراد عزیزی که بی‌گناه جان خود را در این وقایع از دست دادند جزو این موارد است که باید آن‌ها را مشخص کنم و در مورد جبران خسارات آن‌ها و پیگیری اینکه کسانی که موجب این مسائل شدند لیستی از وظایف تهیه شده که به استانداری‌ها ابلاغ شده است آن‌ها هم در سطح خود اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنند سازمان‌های ذیربط هم در این رابطه با آن‌ها جلسه خواهند داشت و از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهد شد تا جزئیات مسائل روشن شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرونده‌ای از ماموران خاطی هم بوده که در جریان این مسائل تشکیل شده باشد یا از آن‌ها شکایت شده باشد، گفت: عمده خسارات بلکه همه خسارات طبیعتاً توسط اغتشاشگران زده شده، اما خود فراجا اعلام کرده و یک سایت را هم دارند که اگر کسی دچار خسارت شده و شکایتی دارد به آنجا مراجعه کند و می‌تواند شکایت‌ها را اعلام کند، این جزو دستور کار ما هم هست که هر کسی که دچار خسارت شده و آن‌هایی که مسئله‌ای دارند منعکس می‌شود اگر از کسی هم شکایتی دارند، مسئله دنبال می‌شود.

وحیدی در پاسخ به این سوال که آیا مجموع خسارت‌های وارد شده برآورد شده است، گفت: خیر هنوز این کار انجام نشده است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که سوال وضعیت شهر‌های غرب کشور که در وقایع اخیر شاهد ناآرامی‌های بیشتری بودند چگونه است، گفت: الان شهر‌ها آرام است و مشکلی ندارند البته طبیعی است که جریانات معاند، و تروریست‌ها و تجزیه‌طلب‌ها که در خارج از مرز‌های ما هستند مرتب تلاش می‌کنند که شرایط را در آنجا به هم بریزند، اما شرایط آرام است و مشکلی نداریم، اما در هر حال مراقبت دائمی توسط دستگاه‌های مسئول است که این تلاش‌ها ادامه داشته باشد. در سفری هم که نخست وزیر عراق به ایران داشتند در همین خصوص بحث و مذاکره شد مهم این است که مراقبت شود این گروه‌ها نتوانند برای ما مشکل درست کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Brazil
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
0
4
الان منظورتان ظهر امروزه دیگه نه؟
چون دیشب نبود و امشب و هفته های پیش رو هم که هنوز کسی ندیده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین