کد خبر: ۸۱۱۲۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶

مقام سپاه: بازاریان و اصناف به جای تعطیلی خواسته‌های خود را بیان کنند

سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام در همایش هیات رییسه اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی استان ایلام، گفت: بازار نبض تپنده اقتصاد جامعه است که انباشت نارضایتی‌ها عاملی برای سوءاستفاده دشمنان و معاندان خواهد بود.
مقام سپاه: بازاریان و اصناف به جای تعطیلی خواسته‌های خود را بیان کنند
آفتاب‌‌نیوز :

شاکرمی افزود: یکی از مهم ترین مشکلات و چالش‌های فراروی بازار تدوین و ابلاغ قوانین و بخشنامه‌ها به صورت سراسری و یکسان برای تمام بازارهای کشور است در حالیکه بازار استانی چون ایلام از نظر ساختار، بافت، میزان درآمد و عوامل دیگر با سایر استان‌ها متفاوت است و بنابراین بهتر است هر استان و شهرستان بخشنامه‌های خاص خود را داشته باشد.

او ادامه داد: مسوولان باید با تسهیل در پرداخت وام‌های مورد نظر بازاریان و حمایت مالی و معنوی از اصناف و اتحادیه ها از آنها پشتیبانی کنند و بسیج اصناف نیز برای ایجاد همدلی و انسجام بین اصناف با اصناف و اصناف با مسوولان تلاش بیشتری کند.

شاکرمی با بیان اینکه بزرگان و معتمدان بازار سرمایه‌هایی مهم و وزنه‌هایی ارزشمند محسوب می‌شوند که با نفوذ کلام و جایگاه خود آرامش و طمانینه را به بازار تزریق می‌کنند، تاکید کرد: سران و متنفذان بازار باید در آرام ساختن التهاب بازار نقشی پررنگ‌تر داشته باشند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام یادآور شد: بازاریان در همه اعصار و از دیرباز تاکنون جایگاهی تاثیرگذار در جامعه داشته‌اند و در نظام جمهوری اسلامی نیز بازار و بازاریان از دستاوردها و پشتوانه‌های اصلی انقلاب محسوب می‌شوند.

شاکرمی از اداره کل امور مالیاتی خواست مالیات‌های معوقه اصناف مربوط به امسال و چند سال اخیر را از بازاریان با درآمدهای پایین را اخذ نکند و بخشنامه‌های دریافت مالیات برای همه صنوف و مغازه‌داران باتوجه به میزان درآمد و گردش مالی آنها یکسان نباشد.

وی به اصناف و بازاریان توصیه کرد به جای تصمیمات هیجانی از جمله تعطیلی بازار، در قالب گفت‌وگو و برگزاری نشست‌های مختلف با مسوولان ارشد استان خواسته‌های خود را بیان کنند تا فرصت سوءاستفاده از معاندان گرفته شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام هم در این همایش گفت: بیشترین ضربه، زیان و لطمه درآمدی از تعطیل شدن بازار استان متوجه خود بازاریان و صنوف است.

رضا محمدرحیمی افزود: اهمیت جایگاه بازار و اتحادیه‌های صنفی بر کسی پوشیده نیست، اما نباید فرصت سواستفاده جریان معاند از مطالبات بحق بازاریان داده شود.

وی افزود: نوع طرح مساله و بیان مشکلات صنوف با تعطیلی بازار راهگشا نیست و اینگونه اقدامات فرصت و بسترسازی جهت بمباران فکری و تبلیغاتی معاندان نظام را برای تاثیرگذاری بر بازار فراهم می‌کند.

رییس سازمان صمت ایلام با بیان اینکه هدف دشمن تضعیف بازار است، یادآور شد: باید با برگزاری جلسات و همفکری بین مسوولان و بزرگان بازار و روسای اتحادیه‌ها، مشکلات صنوف طرح مساله شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
0
8
میشه بفرمائید کجا راهپیمایی مسالمت آمیز داشته باشن که... در امان باشن ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین