کد خبر: ۸۱۱۳۸۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
شرکت نفت نسبت به کیفی و بهینه سازی سوخت قول داده

سلاجقه: با انباشت مازوت در کشور مواجه هستیم/ورود مازوت به نیروگاه‌ها ۳۰ درصد کاهش یافت

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به ضرورت کاهش استفاده از سوخت کمکی و مازوت؛ این سوخت تا هفته گذشته نسبت به سال قبل ۲۹.۵ درصد کمتر وارد نیروگاه‌های کشور شده است.
سلاجقه: با انباشت مازوت در کشور مواجه هستیم/ورود مازوت به نیروگاه‌ها ۳۰ درصد کاهش یافت
آفتاب‌‌نیوز :

علی سلاجقه روز پنجشنبه در بازدید از پتروشیمی لرستان در جمع خبرنگاران افزود: وضعیت ذخایر ایران از نظر سوخت فسیلی در جهان مناسب است، اما با توجه تحریم‌ها و کاهش صادارت؛ با انباشت مازوت در کشور مواجه هستیم.

وی ادامه داد: سوخت در ایران ارزان است و در فصول سرد که مصرف بخش‌های مختلف بدون رعایت الگوی درست زیاد می‌شود؛ از سوخت کمکی استفاده می‌شود.

وی گفت: با توجه به اقدامات پیگیرانه؛ درحال حاضر نیروگاه و پالایشگاه‌ها با هم همکاری می‌کنند که گازسوز شوند و از مازوت استفاده نکنند که این مهم در نیروگاه شهید منتظری اصفهان در حال تحقق و از وزات نفت خواسته شده است برای نیروگاه شازند نیز این برنامه عملیاتی شود.

سلاجقه با تاکید بر تهاتر میان نیروگاه و پالایشگاه‌های کلانشهر‌ها اظهار داشت: شرکت نفت نسبت به کیفی و بهینه سازی سوخت قول داده است.

وی همچنین اضافه کرد: در خصوص کاهش گرد و غبار‌ها در کشور نیز با وزیر خارجه مصر مذاکره و خواشته شده در مجمع سازمان منطقه‌ای که در ایران در حال ایجاد است شرکت کنند که امیدواریم در فرآیند‌های سیاسی نیز به نتیجه نهایی برسیم.

وی همچنین گفت: لرستان جزو استان‌های زاگرس نشین و مهم؛ دارای منابع آبی و خاکی و پوشش گیاهی مطلوب است و مردم این استان تاکنون هم زیستی مسالمت آمیزی با طبیعت داشته اند که انتظار می‌رود توسعه این منطقه در خور باشد.

سلاجقه در خصوص پتروشیمی خرم آباد نیز افزود: این واحد طی ۶ سال گذشته از زمان بهره برداری تاکنون به عنوان صنعت سبز معرفی شده که این مهم نشان می‌دهد معیار و شاخص‌ها در این واحد رعایت شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین