کد خبر: ۸۱۱۴۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، پاسخ داد:

کمیته حقیقت‌یاب وزارت کشور درباره حوادث اخیر چه مواردی را بررسی می‌کند؟

کمیته حقیقت‌یاب شورای حقوق بشر تشکیل شود؛ اما بروند افغانستان، لیبی و فلسطین و نتیجه را به ما بدهند
کمیته حقیقت‌یاب وزارت کشور درباره حوادث اخیر چه مواردی را بررسی می‌کند؟
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره تشکیل کمیته حقیقت‌یاب از سوی وزارت کشور و اینکه این کمیته باید چه مواردی را بررسی کند، عنوان کرد: ممکن است برخی از افراد ادعا‌هایی داشته باشند مثلا بگویند ما اصلا کاری به اغتشاش نداشتیم مسیر خودمان را می‌رفتیم و مورد تعرض قرار گرفتیم.

موسی‌ غضنفرآبادی درباره تشکیل کمیته حقیقت‌یاب از سوی شورای حقوق بشر و صدور قطعنامه علیه کشورمان گفت: کمیته حقیقت‌یاب آنها تشکیل شود؛ اما بیایند به افغانستان، لیبی و فلسطین بروند بررسی کنند و نتیجه را به ما بدهند. در خود آمریکا کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود تا مشخص شود چرا پلیس پا روی گردن مردم گذاشته است. اول این موارد را بررسی کنند بعد بیایند از کمیته صحبت کنند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره تشکیل کمیته حقیقت‌یاب از سوی وزارت کشور و اینکه این کمیته باید چه مواردی را بررسی کند، عنوان کرد: ممکن است برخی از افراد ادعا‌هایی داشته باشند مثلا بگویند ما اصلا کاری به اغتشاش نداشتیم مسیر خودمان را می‌رفتیم و مورد تعرض قرار گرفتیم، فرقی هم نمی‌کند. حتی ممکن است اغتشاش‌گرها هم مورد آسیب قرار گرفته باشند، این آسیب‌هایی که به آنان اعم از اموال و جان‌شان رسیده است این‌ها باید مورد بررسی قرار بگیرد و اتفاقا اگر این افراد مورد ظلم قرار گرفته‌اند، باید تکلیف‌شان روشن شود.

وی با اشاره به اینکه بعضی‌ها در این خصوص ابهام و شبهه ایجاد کردند، اظهار داشت: مثلا برخی عنوان کردند نیروی انتظامی شلیک کرده است و بعضی از اتفاقات، قتل‌ها و مجروحیت‌ها را به وجود آورده است، نیروی انتظامی می‌گوید کار ما نبوده و کار مسلحان اغتشاشگر است این‌ها باید روشن شود و گزارشش را به مردم بدهند و کار بسیار خوبی است و ما هم حمایت می‌کنیم.

غضنفرآبادی تاکید کرد: مجلس هم در این راستا حمایت خودش را دارد و از روشن شدن حقیقت هیچ کسی نگران نیست. حقیقت و واقعیت باید روشن شود و مردم هم در جریان قرار بگیرند.

وی درباره اینکه متهمان بازداشتی حوادث اخیر عنوان می‌کنند حتی اجازه انتخاب از وکلای تبصره ماده ۴۸ آیین‌نامه کیفری را ندارند همچین وکلای حاضر در این لیست دستمزدهای بالا درخواست می‌کنند که برای خانواده‌ها مقدور نیست آیا کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به این موضوع ورود می‌کند، گفت: ماده ۴۸ که فعلا موجودیت ندارد. این قضیه را خود قوه‌قضائیه، کانون وکلا و همین‌طور مرکز وکلای قوه قضائیه باید پیگیری کنند تا اجحاف در حق مردم نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین