کد خبر: ۸۱۱۴۸۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶

بیانیه کاخ سفید درباره ایران

کاخ سفید در پی دیدار روسای جمهور آمریکا و فرانسه با صدور بیانیه‌ای مداخله‌جویانه به صحبت درباره ایران پرداخت.
بیانیه کاخ سفید درباره ایران
آفتاب‌‌نیوز :

در بیانیه‌ روز پنج‌شنبه کاخ سفید که پس از دیدار جو بایدن - رئیس‌جمهور آمریکا، و امانوئل مکرون - رئیس‌جمهور فرانسه، منتشر شده، آمده است: روسای جمهور احترام خود را نسبت به مردم ایران، به‌ویژه زنان و جوانان ایرانی ابراز کردند که به طور شجاعانه برای دریافت حق خود در رابطه با حقوق بشر و آزادی‌های بنیادی دست به اعتراض می‌زنند.

این بیانیه با تکرار ادعاهای واهی درباره ایران می‌افزاید: آن‌ها (روسای‌جمهور دو کشور) مصمم هستند اطمینان یابند که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت. فرانسه و ایالات متحده به همکاری خود با شرکای بین‌المللی برای رسیدگی به تشدید هسته‌ای ایران، همکاری ناکافی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی - که شامل مشکلات جدی و حل‌نشده در رابطه با تعدات ایران ذیل توافق عدم اشاعه هسته‌ای می‌شود - و رفتارهای بی‌ثبات‌کننده این کشور در خاورمیانه اعم از ارسال موشک و پهپاد به بازیکنان غیردولتی ادامه می‌دهند.

در بیانیه کاخ سفید ذکر شده است: این ارسال تسلیحات می‌تواند شرکای مهم در حوزه خلیج و امنیت و ثبات در منطقه را تهدید، قوانین بین‌المللی را نقض و به جنگ روسیه علیه اوکراین کمک کند. فرانسه و ایالات متحده با شرکای‌ خود جهت افزایش همکاری در جهت اعمال قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت سازمان ملل و مقابله با چنین فعالیت‌هایی کار خواهند کرد. آن‌ها اقداماتی مشترک جهت تقویت هرچه بیشتر چارچوب بین‌المللی که تکثیر فناوری موشکی و پهپادی ایران در منطقه و ورای آن را محدود می‌کند، اتخاذ خواهند کرد و تلاش‌ها برای مقابله با این تکثیر را افزایش خواهند داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین