کد خبر: ۸۱۱۵۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱

واکنش کرملین به اظهارات بایدن درباره احتمال مذاکره با روسیه

سخنگوی کرملین ضمن اعلام آمادگی پوتین برای مذاکره با بایدن درباره مسئله اوکراین با این حال امتناع ایالات متحده از به رسمیت شناختن مناطق الحاق شده در جنوب و شرق اوکراین به فدراسیون روسیه را مانع جستجو برای توافق دانست.
واکنش کرملین به اظهارات بایدن درباره احتمال مذاکره با روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

به گفته دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه آماده مذاکره با "جو بایدن"، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد حل و فصل مسئله اوکراین است.

به گزارش نشریه "دی سایت" آلمان، دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه روز جمعه در برابر رسانه‌ها گفت: با این حال، امتناع ایالات متحده از به رسمیت شناختن مناطق الحاق شده در جنوب و شرق اوکراین به عنوان قلمرو روسیه، جستجوی سازش را مختل می‌کند.

بایدن روز پنجشنبه گفت: اگر پوتین به دنبال راهی برای پایان دادن به جنگ است، آماده مذاکره با رئیس جمهور روسیه است. با این حال، پوتین هنوز به این موضوع اشاره نکرده است. پسکوف گفت: رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه برای حفظ منافع ما همیشه برای مذاکره باز بوده، هست و خواهد بود. وی تاکید کرد: بهترین راه برای دفاع از منافع روسیه از راه‌های صلح‌آمیز و دیپلماتیک است. پوتین برای تماس‌ها و مذاکرات باز بود، هست و خواهد بود.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که آماده است با ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه درباره پایان اقدامات نظامی این کشور در خاک اوکراین، در صورت تصمیم وی، مذاکره کند. وی این موضوع را شب گذشته، در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد.

در عین حال، به گفته بایدن، او هیچ برنامه‌ای برای تماس با رئیس جمهوری روسیه در آینده نزدیک ندارد. وی افزود: من کلماتم را با دقت انتخاب می‌کنم: اگر پوتین واقعاً علاقه‌ای به یافتن راهی برای پایان دادن به درگیری دارد، آماده‌ام با پوتین صحبت کنم. ولی او هنوز کاری را نکرده است. اگر چنین آمادگی در او دیده شود، پس با مشورت با دوستانم در ناتو، خوشحال خواهم شد که با پوتین [سر میز مذاکره]بنشینم تا ببینم نظر او چیست.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه هم قصد دارد به گفتگو‌های خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به منظور کمک به حل و فصل مناقشه در اوکراین ادامه دهد. این موضوع را رهبر فرانسه شب گذشته، پنجشنبه، پس از گفتگو با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد.

ماکرون پس از مذاکرات با بایدن طی یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن گفت: من به گفتگو با رئیس جمهور پوتین ادامه خواهم داد. ما (طرف فرانسوی) همیشه به دنبال پرهیز از تشدید وخامت اوضاع و دستیابی به اهداف خاص در تقویت صلح، از جمله در مورد موضوع ایمنی نیروگاه‌های هسته‌ای در منطقه درگیری، به ویژه نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا بوده ایم.

بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده هم اعلام کرده که نمی‌خواهد به تنهایی با پوتین صحبت کند، بلکه تنها با مشورت با متحدان ناتو می‌خواهد این کار را انجام دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین