کد خبر: ۸۱۱۶۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۸۷ - ۲۲:۰۸
احمدی ‌نژاد:

به استیضاح کردان، معترضم

در جلسه استيضاح شركت نمی‌کنم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمدی‌نژاد گفت: «مجلس شورای اسلامی از ارکان نظام و یار و یاور دولت و استیضاح و سوال حق نمایندگان است اما استیضاح وزیر کشور را امری قانونی در راستای استیضاح وزیر و عملکرد وی نمی‌دانم و به همین خاطر در جلسه مجلس برای این موضوع شرکت نخواهم کرد». 

به‌گزارش سرویس سیاسی آفتاب، محمود احمدی‌نژاد در حاشیه جلسه هیأت دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه درباره اقدام مجلس برای استیضاح وزیر کشور حرف‌های فراوانی دارم که در شرایط کنونی بیان همه آن را لازم نمی‌دانم، خاطر نشان کرد: «حدود دو ماه قبل آقای کردان به عنوان وزیر کشور به مجلس معرفی شد و در آنجا تندترین حرف‌ها علیه وی مطرح گردید و جلسه بررسی وی در مجلس بسیار جدی بود؛ به‌گونه‌ای که در بعضی مواقع از مرز قانون نیز خارج و حرف‌های تند و اتهاماتی به وی وارد شد».
 
وی اضافه کرد: «در زمان بررسی مدرک تحصیلی آقای کردان نیز به نمایندگان مجلس گفتم که ملاک و نگاه من برای معرفی وی به عنوان وزیر کشور مدرک تحصیلی دکترا نبوده است و حتی اصطلاح کاغذ پاره را بکار بردم؛ چرا که صرفاً یک مدرک افتخاری بود و در هیچ‌جا اعتبار ندارد و نیز منافع مادی نیز ندارد و اصولاً در چنین مناصبی تجربه افراد دارای اهمیت است».

*کردان را تحقیر کردند
رئیس‌جمهور ادامه داد: «از نمایندگان نیز خواستم صرفاً 30 سال فعالیت وی را مد نظر قرار دهند و آنها نیز پس از شنیدن و بررسی این سخنان به وی رأی اعتماد دادند، اما بلافاصله پس از مدتی دوباره هجمه‌ها در قالب توهین و تحقیر علیه وی آغاز شد تا اینکه بحث استیضاح مطرح شد».

* استیضاح ناظر به عملکرد وزیر نیست
رئیس‌جمهور تأکید کرد: «مطابق قانون، استیضاح ناظر بر عملکرد وزرا در دوره تصدی وزارت آنها است؛ در حالی که در متن استیضاح وزیر کشور مطلبی در این خصوص نیامده است و صرفاً مدرک تحصیلی وی مورد سوال مجدد قرار گرفته است و هیچ نکته‌ای درباره عملکرد وی در دوره وزارت مورد سوال نیست. در حقیقت در جلسه استیضاح وزیر کشور بعضی از نمایندگان قصد دارند رأی اعتماد خود را مورد کنکاش و بررسی قرار دهند».

*روال غلط بود/از بیگانگان درباره یک مسأله داخلی سوال کردند
احمدی‌نژاد با بیان اینکه روالی که عده‌ای از نمایندگان مجلس در بررسی عملکرد وزیر کشور قرار داده‌اند نادرست است، تصریح کرد: «اولین نکته این است از کشوری بیگانه با ملت ایران سوال شده است تا نظر خود را درباره مدرک تحصیلی وزیر کشور عنوان کند».

وی افزود: «دوستان روال غلطی را برای بررسی در پیش گرفتند و از بیگانگان درباره یک مسأله داخلی سوال کردند».

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: «دومین نکته اینکه در بررسی مدرک تحصیلی وزیر کشور اگر واقعاً بنا باشد عادلانه عمل شود، باید دانشگاهی هم که اجازه داده بود وی در آنجا به تدریس بپردازد، مورد بررسی قرار بگیرد. البته دولت بنا ندارد وارد اینگونه مسائل شود، والا باید مدارک تحصیلی عده‌ زیادی مورد بررسی قرار گیرد که این عده حتی از حقوق و مزایای این مدرک‌ها هم استفاده کرده‌اند».

* آقای کردان مظلوم واقع شد 
*نمی‌گویم کردان انسان فوق‌العاده و برجسته‌ای است
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه استیضاح درست نیست و آقای کردان در این موضوع مظلوم واقع شده است، خاطر نشان کرد: «نمی‌گویم کردان انسان فوق‌العاده و برجسته‌ای است اما باید اجازه داد تا فعالیت و کار خود را انجام دهد و ملت ایران می‌دانند که من با هیچ‌کس حتی با فرزند خود، اگر مصالح و منافع کشور در میان باشد، تعارف و رودربایستی ندارم ولی آقای کردان 30 سال برای کشور در مناسب گوناگون زحمت کشیده‌اند».

*سری‌ترین حرف‌ها را با او در میان می‌گذاشتند
احمدی‌نژاد ادامه داد: «جالب اینکه کسانی امروز استیضاح وی را علم کرده‌اند که تا 5 ماه قبل او عنصر محوری جلسات سیاسی آنها بود و سری‌ترین حرف‌ها را با او در میان می‌گذاشتند».

* در جلسه استیضاح وزیر کشور شرکت نمی‌کنم
*استیضاح به اندازه باشد 
احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه نمایندگان محترم مجلس هر تصمیمی اتخاذ کنند، دولت از آن تبعیت خواهد کرد، خطاب به آنها گفت: «بدانید عده‌ای مترصد این هستند که برای دولت مسأله و مشکل ایجاد کنند و ظاهراً قصد دارند دولت را از اکثریت انداخته و کلیت آن را با مشکل مواجه کنند. استیضاح و سوال حق نمایندگان است اما باید به اندازه باشد».
 
وی با بیان اینکه قطعاً همه افراد بالاخره ضعف و اشکال دارند، تصریح کرد: «آیا برای فعالیت جمعی باید براساس اشکالات با هم کار کنیم و یا براساس نقاط قوت؟ چرا که اگر بنا باشد نقاط ضعف یکدیگر را روی میز بگذاریم مسایل دیگری پیش خواهد آمد».
 
*روند استیضاح غیرقانونی است
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه به‌خاطر روند غیرقانونی طی شده در استیضاح وزیر کشور در جلسه مجلس شرکت نخواهد کرد، تصریح کرد: «حرف جدیدی در این استیضاح مطرح نیست و مطالبی که عنوان می‌شود همه در جلسه رأی اعتماد وی مورد بررسی قرار گرفته است و اصولاً حرف جدیدی مطرح نیست».
 
احمدی‌نژاد تأکید کرد: «دولت در حق نمایندگان برای سوال و استیضاح احترام قائل است و تاکنون نیز بیشترین تعامل و احترام را به عمل آورده و از این به بعد نیز چنین خواهد کرد».

* مأمور دولت در مجلس برکنار شد
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره نتیجه پیگیری اتفاق چهارشنبه هفته گذشته مجلس گفت: «شأن مجلس و دولت بسیار بالاست و بر اساس رابطه تعریف شده‌ و قانون، همکاری‌های سازنده‌ای شکل گرفته است».

وی ادامه داد: «در پیگیری این موضوع دو علت پیدا شد؛ اول اینکه روال کار درست نبود؛ یعنی اینکه نمایندگان مشکلات و نیازهای حوزه‌های انتخابی خود را به دولت منعکس می‌کنند و دولت در حد توان خود همواره سعی می‌کند با توجه به امکانات خود آنها را تأمین کند، این روال درستی نیست و روش و مسیری که درتأمین این نیازها طی می‌شود، دارای اشکال است و از این به بعد با دستوری که دادم، چنین اموری توسط استانداری‌ها انجام خواهد شد و نمایندگان محترم مجلس نیز اگر درخواستنامه داشتند به استانداری‌ها ارجاع خواهد شد و با تنظیم این روال خودبه‌خود زمینه‌ بعضی اقدامات و اشتباهات از بین خواهد رفت».

*به دنبال فضاسازی علیه دولت هستند 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه اتفاقی که هفته گذشته در مجلس افتاد، در شأن مجلس و دولت نیست و اینگونه اتفاقات زمینه‌ای را برای سوء استفاده دیگران ایجاد می‌کند، گفت: «البته مأموری که چنین کاری را کرده بود، دیروز از کار برکنار شد و جالب اینجاست که عده‌ای وقوع چنین اتفاقی را به جشن نشسته‌اند و با اخبار و گزارش‌های خود به دنبال فضاسازی علیه دولت هستند؛ در حالی که بین دولت و مجلس چنین نگاهی وجود ندارد».
 
*این اتفاق نیز مسأله حادی نبود
رئیس‌جمهور روابط مجلس و دولت را جدی و در عین حال بسیار دوستانه دانست و گفت: «سطح کار دولت و مجلس بسیار بالاست و با چنین اقدامات سطح پایینی، خدشه‌ای در آن ایجاد نخواهد شد. البته این اتفاق نیز مسأله حادی نبود؛ چرا که در همه جا ممکن است افرادی تحت تأثیر فضای احساسی دچار اشتباه شوند، اما متأسفانه شرایط به گونه‌ای است که عده‌ای از کاه کوه می‌سازند و تهمت‌ها و توهین‌ها را علیه دولت روانه می‌کنند».
 
احمدی‌نژاد اضافه کرد: «البته چنین اقداماتی نتیجه‌ای برای آنان نخواهد داشت؛ چرا که منطبق بر واقعیت نیست».

وی با تأکید بر اینکه قانون در کشور بسیار مهم و ارزشمند است و رأی نمایندگان برای همه لازم‌الاجراست، گفت: «رأی نمایندگان باید مورد تبعیت قرار گیرد و از کسانی که اهل سیاست‌بازی هستند می‌خواهم به چنین موضوعاتی دامن نزنند چرا که موجب تضعیف و سستی قانون می‌شود».
 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت تحت فشار سنگینی قرار دارد و مدام عده‌ای تلاش می‌کنند با ایجاد مسائل حاشیه‌ای وقت و انرژی دولت را بگیرند، یادآور شد: «دولت نمی‌خواهد هیچ فرصتی را برای خدمت به مردم از دست دهد و همواره خود را به آب و آتش می‌زند تا بتواند مشکلی از مشکلات مردم را حل و فصل نماید و با همه وجود وسط میدان عمل درگیر حل مسائل کشور است و هیچ علاقه‌ای نداریم که چنین فرصت‌های خدمت‌رسانی را با مسائل حاشیه‌ای از دست دهیم». 

دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: «البته مردم سراسر ایران نیز به‌دور از چنین مسائل بی‌ارزش و حاشیه‌ای به دنبال تعالی و توسعه کشور هستند».

*وقوع برخی اقدامات، بهانه‌ای برای لجن‌پراکنی علیه دولت
رئیس‌جمهور در پایان خاطر نشان کرد: «در جلسه هیأت دولت به وزرا و معاونین خود تأکید کردم که کنترل و مدیریت بیشتری بر زیر مجموعه خود داشته باشند و اجازه ندهند وقوع برخی اقدامات، بهانه‌ای در دست عده‌ای برای لجن‌پراکنی علیه دولت و نظام شود».

*نمایندگان قبل از علنی کردن موضوع، همان‌جا مشکل را حل کنند
احمدی‌نژاد به نمایندگان مجلس توصیه کرد که قبل از اینکه چنین مسائلی را به صورت رسمی و علنی بیان کنند، ابعاد مختلف موضوع را مورد بررسی قرار داده و در همانجا با خاطی برخورد کرده و مشکل را حل کنند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۲
0
0
خدا قوت یک بررسی بکنید که اخرین سابقه اش چه بوده و [...]
ناشناس
|
-
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۲
0
0
[...] ملت را بيچاره كردي همه چيز 2 تا 4 برابر شده و حقوقها 10 درصد اضافه شده.
اينهمه [...] ديگر را كردي حالا خودتان بدتر از همه عمل ميكنيد.
چطور كردان كه حتي ليسانس ندارد عضو هييت علمي است و حقوق مدرك نداشته را ميگيرد؟ پس [...] و ريا و... معني غير از اين دارد؟ شرم كنيد از آدميت حال به دين [...] شما كاري نيست.

از تهران
ناشناس
|
-
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
یکی دروغ گفته بود که مسأله مهمی نیست. یکی رشوه داده بود که مسئله مهمی نیست. پولها بر باد رفت که مسأله مهمی نیست. تورم بیداد کرد که مسأله مهمی نیست. اوضاع خراب شد که مسئله مهمی نیست. ایران ویران شد که مسئله مهمی نیست...مهم نیست!
ناشناس
|
-
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
متاسفم ؛ برای محمود احمدی نژاد که واقعا [...] دموکراسی را ندارد. بهتر است تا بیش از این آبروی ایران نرفته خود کردان استفعا دهد. آقای احمدی نژاد کدام سابقه ی درخشان برای آقای کردان؟؟ بگویید تا ماهم آگاه شویم. آن از وضعیت انقلابیشان که لازم به بازگو کردن نیست [...] تازه قضیه ی کرسنت هم که مال ِ چند وقته اخیر ِ تصدی گریشان است.
حالا کدام سابقه[...]
آقای احمدی نژاد لطفا پاسخ دهید. هر چند که شما [...] هیچ پاسخی را تاکنون به مسائل دیگر مطروحه ی خرد و کلان [...] نداده اید.
ناشناس
|
-
|
۰۳:۴۲ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
این آقای کردان که مدرک [...] و در حالی که تسبیح از دستش نمی افتاده [...] چطور می تواند[...] وزیر کشور ایران هم بشود.[...]
ناشناس
|
-
|
۰۵:۰۲ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
واقعاُ جاي تاسف داره . در كشوري مثل كره جنوبي وقتي يك مسوول مرتكب يك اشتباه حتي ناخواسته ميشه تمام دولت به احترام مردم استعفا ميده.اما در كشور ما كه ادعاي مسلمان بودن ما به آسمون ميرسه دروغ به اين بزرگي رو نمي بينيم. [...]
ناشناس
|
-
|
۰۶:۴۷ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
رييس جمهور گفت: چيز جديدي در استيضاح آقاي کردان مطرح نشده که نياز داشته باشد رييس‌جمهور در آن شرکت کرده و پاسخ دهد.
بله چیز جدیدی نیست یعنی واقعا از همون اول شما می دونستید آقای دکتر!! پس چرا به عنوان وزیر معرفیش کردید. چرا ازش دفاع کردید. عجیبه!!!.
رييس جمهور گفت: ظاهرا عده‌اي مي‌خواهند دولت را از اکثريت انداخته و کليت آن را با مشکل مواجه کنند.
ده تا رو شما عوض کردی حالا اجازه بده این یکی رو مردم و نماینده هاشون عوض کنند. بعدشم خودت دولت رو اوردی لب مرز.
رييس جمهور گفت: دولت بنا ندارد وارد اين مسايل شود و الا ما مي‌توانيم کساني را نام ببريم که از حقوق مدارک نامعلوم خود استفاده کرده‌اند.
یعنی اجمالا قبول داری که آقای کردان از حقوق مدرک جعلی استفاده کرده.
رييس جمهور گفت: شرايط کشور حساس است و دنيا در آستانه تحولات عظيمي قرار دارد.
مجبور بودی تو این شرایط حساس کشور کردان رو جایگزین پورمحمدی کنی.
رييس جمهور گفت: کردان 30 سال است در اين کشور کار کرده است.
پس دیگه بازنشسته شده. شما چه اصراری داری شاید خودش هم دیگه دلش نخواد که بیاد سر کار.
رييس جمهور گفت: نمي‌گويم کردان انسان فوق‌العاده، برجسته و آنچناني است اما بايد اجازه داد او کارش را انجام دهد.
چطور شد به کردان بايد اجازه داد که کارشو انجام بده اما اونایی که به اعتراف خودت عضو قوی تو کابینه بودن و برکنارشون کردی ، نباید اجازه داد.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
چه عجب آقاي رييس جمهور اظهار نظر فرمودند.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
با احترام
[...]
آقاي احمدي نژاد از هر تريبوني استفاده كرده و به تخريب دولت آقاي هاشمي رفسنجاني وآقاي خاتمي بصورت غير واقعي واز نگرش خودش مي پرداخت. وحتي جناح راست نيز ديگر اعتماد سابق را به ايشان ندارد وتغييرات بسيار وغيرمنطقي در وزرا وبانك مركزي نشان از بي ثباتي ايشان دارد به قول آقايان محمدي ودانش جعفري ،ايشان دلسوز ولي غير قابل پيش بيني ميباشند.
ضمناً عدم حضور ايشان در مجلس پشت كردن به مردم ونمايندگان قانوني مردم در مجلس ميباشد.من خودم در انتخابات به آقاي احمدي نژاد راي داده ام با توجه به عملكرد آزمون وخطا ايشان اين دوره قطعاً به كانديد ديگري راي خواهم داد.
به قول مقام معظم رهبري بايد شخص اصلح باشد.توجيح ايشان در قضيه كردان دستو پا زدن در باتلاق است.والسلام
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
جوابيه به رياست محترم جمهور:
عجبا كه اين مسءله از ديد شما بي اهميت است!!!
1- اگر ايشان مي دانسته كه مدرك جعلي است كه وزير كشورمان جاعل سند و مدرك است.
2- اگر نمي دانسته عذر بدتر از گناه كه كسي حتي براي مساپل شخصي خويش اهميت قاءل نيست واي به حال امت اسلام!
در آخر يادآوري اين چند بيت مجهول بد نيست:
هر آنكس كه بداند و نداند كه بداند- بيدارش نماييد تا خواب نماند
هر آنكس كه نداند و بداند كه نداند-لنگان ..خويش به مقصد برساند
هر آنكس كه نداند و نداند كه نداند- در جهل مركب ابدالدهر بماند
و من.. توفيق
لطفا منعكس شود.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
چگونه است وقتی به آقای ریس جمهور می گویند آقا قبل از اینکه طرح یا لایحه ای به تصویب برسد آن را مطرح نکنید ایشان می گویند مردم باید بدانند اما اینجا که به نفع آقایان نیست می گویند نمایندگان قبل از این که بررسی شود رسمی و علنی بیان نکنند ؟! یاللعجب !
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
بسيار جالب است كه رپيس جمهورمكتبي!كه البته [...]چنين بي پروا از كسي كه به دروغ مدركي را اراپه داده ودر صدر وزارت كشور قرار دارد حمايت ميكند . البته روشن است كه اگر كسي غير از اين مومنان چنين مي نمود وزارت كشور كه سهل است از زندگي ساقط ميشد.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
آقای احمدی نژاد لطفاً بس کنید. یعنی هنوز هم می‌خواهید مردم را با این الفاظ مشغول نگه دارید.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
جناب آقاي احمدي نژاد، به عملكرد آقاي عباسي معترض شويد كه نماينده جنابعالي و عضو يك مجموعه ، در مجلس است. نه از استيضاح كردان.
كردان به جرم [...]باید محاكمه شود.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
ما رهبري آقاي خامنه اي را داريم و در مواقع بحراني و بغرنج نظر

ايشان مشكل را حل خواهد كرد.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
مساله مدرك وقتي به ما ميرسه خيلي اهميت داره اما به وزير كه ميرسه بي ارزشه .چطور وقتي ما ميخوايم آبدارچي بشيم بايد ديژلم داشته باشيم..وقتي ميخوايم ناظم مدرسه بشيم بايد ليسانس داشته باشيم ...مدير مدرسه بايد فوق ليسانس داشته باشه اما وزير..؟؟واقعاْ هيچ كس نيست جلوي اين[...] بگيره .. خدايا به حق خون شهدا كه جونشونو گذاشتن كف دستشون نخواستن غريبه بياد به ما حكومت كنه به حق خون شهداي انقلاب كه نخواستن يك آدم بي چيز هيچي نفهم كه فقط به فكر خودش و دور و برياش بود خودشو شاه بنامه...ما رو نجات بده ..نميخوام آدمها رو با هم مقايسه بكنم كه اين نه تنها جفا در حق آدمهاي امروزه بلكه من كسي نسيتم كه بخوام كاراي شده رو نديده بگيرم...اما اين دل ماست كه داره ميسوزه و حتي دود شديدش هم كسي رو بيدار نميكنه..
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
وقتي قانونا وزيري به استيضاح كشيده شود اعتراض رييس جمهور به استيضاح اعتراض به قانون است
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
به نظر من نمايندگان مجلس بايد خود رپيس جمهور را استيضاح كنند كه چرا بعد از اينكه متوجه شد آقاي كردان به نمايندگان ملت دروغ گفته است اقدامي در جهت عزل او انجام نداد .ايشان بايستي بداند كه خدمتگزاري به مردم احتياج به [...] ندارد.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
از ادبيات رييس جمهور كشوري اسلامي و آنهم ايران متعجب و متاسف شدم.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
درس امروز آقاي دكتر:هر كاري كه اتخاذ تصميمش به شما ربطي نداشته باشد ولي در مورد كار شما باشد مي تواني بگويي من قبولش ندارم و در جلسه اش شركت نمي كنم.
مثل انتخابات كه اگر كانديد مورد علاقه شما را تاپيدش نكردنند بگويي در انتخابات شركت نمي كنم و قبولش ندارم.مثل بسياري از ضديون انقلاب!
جهت استحضار متن قانون اساسي را تقديم مي كنم:
اصل 89
(1) 1 - نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ميتوانند در مواردي كه لازم ميدانند هيأت وزيران يا هر يك از وزراء را استيضاح كنند، استيضاح وقتي قابل طرح در مجلس است كه با امضاي حداقل ده نفر از نمايندگان به مجلس تقديم شود.
هيأت وزيران يا وزير مورد استيضاح بايد ظرف مدت ده روز پس از طرح آن در مجلس حاضر شدو و به آن پاسخ گويد و از مجلس رأي اعتماد بخواهد. در صورت عدم حضور هيأت وزيران يا وزير براي پاسخ، نمايندگان مزبور درباره استيضاح خود توضيحات لازم را ميدهند و در صورتي كه مجلس مقتضي بداند اعلام رأي عدم اعتماد خواهد كرد.
اگر مجلس رأي اعتماد نداد هيأت وزيران يا وزيران يا وزير مورد استيضاح عزل ميشود. در هر دو صورت وزراي مورد استيضاح نميتوانند در هيأت وزيراني كه بلافاصله بعد از آن تشكيل ميشود عضويت پيدا كنند.
2 - در صورتي كه حداقل يك سوم از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي رييس جمهور را در مقام اجراي وظايف مديريت قوه مجريه و اداره امور اجرايي كشور مورد استيضاح قرار دهند، رييس جمهور بايد ظرف مدت يك ماه پس از طرح آن در مجلس حاضر شود و در خصوص مسائل مطرح شده توضيحات كافي بدهد. در صورتي كه پس از بيانات نمايندگان مخالف و موافق و پاسخ رييس جمهور، اكثريت دو سوم كل نمايندگان به عدم كفايت رييس جمهور رأي دادند مراتب جهت اجراي بند ده اصل يكصد و دهم به اطلاع مقام رهبري ميرسد.
( 1 - اصل سابق‏‏‏‏: اصل هشتاد و نهم : نمايندگان مجلس ميتوانند در مواردي كه لازم ميدانند هيأت وزيران يا هر يك از وزراء را استيضاح كنند. استيضاح وقتي قابل طرح در مجلس است كه با امضاي حداقل ده نفر از نمايندگان به مجلس تقديم شود.
هيأت وزيران يا وزير مورد استيضاح بايد ظرف مدت ده روز پس از طرح آن در مجلس حاضر شود و به آن پاسخ گويد و از مجلس رأي اعتماد بخواهد. در صورت عدم حضور هيأت وزيران يا وزير براي پاسخ نمايندگان مزبور درباره استيضاح خود توضيحات لازم را ميدهند و در صورتي كه مجلس مقتضي بداند اعلام رأي عدم اعتماد خواهد كرد.
اگر مجلس رأي اعتماد نداد هيأت وزيران يا وزير مورد استيضاح عزل ميشود. در هر دو صورت نخست‏وزير يا وزراي مورد استيضاح نميتوانند در هيأت وزيراني كه بلافاصله بعد از آن تشكيل ميشود عضويت پيدا كنند. )
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
والا چي بگيم وقت كه مدرك گرفتن كشور بيگانه نيست اما موقع بررسي مدرك كشور بيگانه است .
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
به نظر من اگر كردان بر كنار نشود ديگر هيچ اميدي به نجات اين كشور نيست.احمدي نژداد باز هم اشتباه كرده و حاضر به اعتراف و اظهار پشيماني نيست.واقعا براي احمدي نژاد متاسفم.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
گرفتن مدرك از كشور بيگانه به به كنترل و تحقيق اصالت مدرك از كشور بيگانه اه اه....
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
رپيس جمهور [...] سه سال نيم پيش با ايت الله هاشمي در انتخابات رقيب بوده و بعد از منصوب شدن تا حالا يكي دو جلسه بيشتر در جلسات شوراي مصلحت نظام حضور نيافته حتي معاون اول خود را نفرستاده .
در ساير ارگانهاي ديگر مثل شهرداري وضع بهيمن منوال بوده .
اينكه قطعا معلوم در مجلس شركت نمي كنه چون يقين داره مجلس بحد كافي صبر كرده و ديگر جاي درنگ نيست .
از هم وطن عزيزي كه متن قانون را ياداوري كردند متشكرم
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
چندسپوال از رپيس جمهور
1-ايااقاي كردان بااين مدارك تقلبي حقوق مي گرفته است
2-آيا رپيس جمهور زماني كه متوجه اين مدرك شد چه تصميمي گرفت
3-ايا كسي كه مدرك تقلبي دارد مي تواندانتخابات را برگزار نمايد
4 -لطفا ديگر بس است آقاي احمدي تژاد ملت ايران راحالو فرض مي نماي
5-از علماء بزرگوار ميخواهم تا ازخواب بيدار شوند دير بيدارشوند امكان برگشت نداردپاسخ خون شهيدان با چه كسي خواهد بود
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
[...] ما رو بدبخت كردي و بيچاره .
كشور را از بين بردي و ما تا چند سال دي٫ه بايد ضررش را بدهيم .
[...]
[...] مي ديدي كه خيلي از مردم توي تهران حتي پول ندارن نان بخرن .
بس كن تا چند ماه ديگه ميتوني [...]
اميدوارم كه به خدا جواب تك تك ما رو روز جذا بدي [...]
من نمي دانم چرا بزرگان كه مي دانند چرا حرف نمي زنند نمي دانم منتظر چي هستن .
[...]
[...] روز جذا وعده ديدار ماست.
افتاب اگر نوشته را درج نكني اميدورام كه هر اتفاق بد و نارواست برايتان پيش بيايد.
تشكر 52 ساله از مشهد
ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
من در حيرت هسنم كه در اين ما جرا چرا خبري از مدعيوالعموم(دادستان محترم )نيست كه از ابروي برباد رفته نظام دفاع كند وبا خاطيان برخورد انقلابي كندمانند كذشته.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
واي بر ما .... واي بر ما ......اي امام زمان به فرياد اين مملكت برس.كاش جناب رييس جمهور يك كمي براي مملكت دل ميسوزوند و به نمايندگان ملت احترام ميگذاشت
ناشناس
|
-
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
اگر کردان ماندگارشد من که دیگر رای نمیدهم به شما هم پیشنهاد میکنم که رای ندهید چون سلامت انتخابات تضمین نیست هم جنتی بادولت نهم مشکل ندارد هم نمایندگان بی عرضه ایی داریم
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
اقاي رييس جمهور مردم هم به ماندن كردان معترضند يعني شما به مردم ايران معترضيد پس شفافتر بيان كن
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
در كره وقتي يك پل مي ريزد . وزير استعفا مي دهد و همه هم عذرخواهي ! آقاي احمدي نژاد طلبكار است ! عذر خواهي ژيش كشش ياد اون استان ملانصرالدين مي افتم كه همه مقصر دزدي خانه اش را خود او مي دانستند و ملا گفت مثل اينكه دزده بي تقصيره ! ضمنا كشيدن بحث تدريس كردان در دانشگاه آزاد در اين مرحله منو ياد دعواهاي زن و شوهري مي ندازه كه مرتبط سر موارد بي ربط به اصل موضوع با هم كل كل مي كنن ! خدا آخر و عاقبت اين مملكتو تا خرداد سال بعد حفظ كنه !
ناشناس
|
-
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
نحوه پاسخگويي ايشان به اين معنا است كه يا كار [...] مدرك وعنوان و استفاده از مدرك قلابي براي تصدي مناسب را جرم كه هيچ نادرست هم نمي دانند و يا اين كه معتقدند خلاف از جانب تيم ايشان بلا اشكال است و كسي حق اعتراض ندارد.
ناشناس
|
-
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
واقعا بايد به حال اين مردم كه آقاي احمدي نژاد رو انتخاب كردند تا عدالت رو براشون بياره تاسف خورد.
فكر كنم مدرك دكتراي خودشون هم بايد بررسي بشه.
ما كه براي همين كاغذ پاره ها8 سال زحمت كشيديم!
ناشناس
|
-
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
آقای رئیس جمهور محترم سرنا را از سر گشاد آن می نوازند.خداوند را شاکریم که همه قوای مملکتی در اختیار ایشان نیست و گرنه ابعاد خسارات بسیار بیش از اینها بود.
ناشناس
|
-
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
واقعاُ جاي تاسف داره . در كشوري مثل كره جنوبي وقتي يك مسوول مرتكب يك اشتباه حتي ناخواسته ميشه تمام دولت به احترام مردم استعفا ميده.اما در كشور ما كه ادعاي مسلمان بودن ما به آسمون ميرسه دروغ به اين بزرگي رو نمي بينيم. [...]
ناشناس
|
-
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
آقاي رئيس جمهور لطفا عدالت خواهي خود را نه فقط در شعار بلكه در عمل هم ثابت كنيد!
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
آقاي احمدي از اينكه كارمند خطاكار را بركنار كرديد كار خوبي است ولي او سرخود رشوه نداه بلكه بالا دست او دستور داده است و اين يك كار گروهي است و نه آدمي مانند عباسي كه جانش را در خدمت انقلاب گذاشت و آخرش هم يك نماينده [...] مردم در مجلس با سيلي پاداش خدمت او را در جبهه را داد. داستان شما داستان بازداشت مست است ولي هر آنچه كه در شهر است بايد دستگير كرد نه عباسي بيچاره را.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
براي مردم بسيار صبور ايران بايد تاسف خورد كه بالاترين وزير كشور در دستگاهي به اين اهميت [...]است
پس صداقت و عدالت خواهي و ديگر شعارها چه شد؟
رئيس جمهور از شعارهاي انقلابتان دفاع كنيد
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
نكته‌اي‌را‌كه‌اقاي‌احمدي‌نژاد‌مغفول‌گذارده‌اند‌اينست‌كه‌چه‌دليلي
‌داشته‌كه‌وزير‌از‌ابتدا‌كار‌ خود‌را‌با‌دروغ‌[...]‌از‌مجلس‌شروع‌كرده‌اند؟و
اگر‌ واقعا‌ايمان‌دارند‌كه‌مدرك‌ بالا‌ لازمه‌ي‌خدمتگذاري‌نيست‌ چرا‌به‌چنين‌اقدامات‌[...]‌و‌به‌دور از‌‌اصول‌اوليه‌ي‌انقلاب‌دست‌ميزنند؟؟؟‌
ناشناس
|
-
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
من خودم جمله آقاي احمدي نژاد رو شنيدم.
ايشون گفتند منظورشون دكتراي افتخاري و امثالهم بوده و نه مدرك دانشگاهي معتبر كه براش زحمت كشيده مي شه. متاسفم كه هميشه جملات رو سليقه اي و حزبي فيلتر مي كنيد.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
آقاي احمدي نژاد
شما خود دولت را از اكثريت انداختيد لطفا اين انگ را به ديگران نچسبانيد.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
متاسفانه احمدي نژاد از آغاز براي كسي در دولت و مجلس و ملت ارزش قايل نبوده

و همواره بقول خودشان مورد عتاب قرار داده اند

در صحنه بين المللي نيز چنان بي پروا كه چه عرض كنم

به نداشتن ادبيات درست شهره خاص و عام هستند
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
بسمه تعالي
واقعا براي سايت شما كه از ضد انقلاب هم بدتر شده متاسفم . هيچكس به آقاي جاسبي معترض نشد كه چراكردان بي مدرك را عضو هيپت علمي دانشگاه آزاد كرده كه در آنجا تدريس كند همينطور به لاريجاني معترض نشدند كه چرا اين آدم بي مدرك را در صدا وسيما معاون خودش كرد و در مجلس موجب راي اعتماد نمايندگان به ايشان شد ولي همه به دكتر احمدي نژاد معترض ميشوند چرا كه ايشان ضد سرمايه داري زالو صفت و بدنبال عدالت است و با بي عدالتي در جنگ حال مظاهر اين بي عدالتي هاشمي رفسنجاني باشد يا جاسبي يا موسوي يا مديركل پارلماني دولت آقاي عباسي كه چندروز پيش توسط رييس جمهور بركنار شد .
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
از آقاي احمدي نژاد خواهش ميكنم به خاطر آبروي نظام ومردم ايران دور بعد كانديداي رياست جمهوري نشوند.اداره مملكت كار شما نيست آقا .
ناشناس
|
-
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۳
0
0
خواهش ميكنم نظر من را منعكس كنيد: اعتراف تلخ يك اصولگرا
با نطق هاي آقاي احمدي نژاد در اين 3.5 سال بسيار تاسف مي خورم كه چرا اشتباه كردم و در مرحله دوم به او راي دادم. به خدا سهم بالايي (حداقل يك سوم) كساني كه به احمدي نژاد در مرحله دوم راي دادند نه بخاطر او بود كه بخاطر اينكه رقيب او هاشمي رفسنجاني بود (اشاره به داستان نه از حب علي كه از بغض معاويه)
اما نه امروز كه از همان سال اول سخت اعتراف كرده ام كه بواسطه عدم شناخت احمدي نژاد و بواسطه برخي بازخورها در مورد عملكرد دولت آقاي هاشمي رفسنجاني ندانسته به احمدي نژاد راي دادم و چقدر به اطرافيان هم تبليغ او را كردم. واحد خدا مرا ببخشد كه با راي خود چه بدبختي هايي براي مملكتم ايجاد كردم. همه شاهديم كه اشتنباهات فاحش روزانه دولت امروز ما ده ها و صدها برابر كاستي هاي دولت هاشمي رفسنجاني بود و من و ما ندانسته چه رايي داديم؟ صد رحمت به دولت آقاي هاشمي و خاتمي. يادشان بخير.
خداكند من و امثال من در انتخابات اينده چنين اشتباهي نكنيم كه هركس بيايد و مي آمد اوضاع به اين افتضاحي و فلاكت باري نبود.
يك ايراني عاشق مملكت
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۴
0
0
بنده از دولت نهم ايراد و اشكال زيادي ديده ام اما انصافا اين عبارت احمدي نژاد حرف درستي است : متن: رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: «دومین نکته اینکه در بررسی مدرک تحصیلی وزیر کشور اگر واقعاً بنا باشد عادلانه عمل شود، باید دانشگاهی هم که اجازه داده بود وی در آنجا به تدریس بپردازد، مورد بررسی قرار بگیرد. البته دولت بنا ندارد وارد اینگونه مسائل شود، والا باید مدارک تحصیلی عده‌ زیادی مورد بررسی قرار گیرد که این عده حتی از حقوق و مزایای این مدرک‌ها هم استفاده کرده‌اند».
ناشناس
|
-
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۴
0
0
حالا امروز كه اين استيضاح راي آورده خدمت آقاي رييس جمهور عرض كنم كه 233نفر از 247 نفر يعني 95٪ نمايندگان (اصولگرا) به ايشان ر اي موافق ندادند. آيا باز هم مي فرماييد لجن پراكني عليه دولت؟؟؟ ريشه لجن جاي ديگري است
ناشناس
|
-
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۴
0
0
واقعا از اينكه در مملكت دروغ زندگي مي كنم شرمنده ام.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
من با تمام اين حرفها يك حرف آقاي رييس جمهور را شديدا تاييد مي كنم و اون اينكه : باید مدارک تحصیلی عده‌ زیادی مورد بررسی قرار گیرد که این عده حتی از حقوق و مزایای این مدرک‌ها هم استفاده کرده‌اند». خوب آقاي رييس جمهور عزيز اگر قرار باشد اين اتفاق بيفتد و بخواهند اين موارد را بررسي كنند ديگر كسي در دولت شما باقي نميماند.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
وجود (كردان ها) در مملكت ما نوعي توهين به همه ي نخبه هاي سياسي كشور اعم از چپ و راست است
داشتن مدك دانشگاهي شرط كافي براي اين پست نيست
شرط لازم است
ناشناس
|
-
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۶
0
0
اينگونه تيتركردن جملات رييس جمهورعزيز و خدوم و بي ادعا در بالاي خبر و نوع عكس انتخاب شده جفا به عدالت است.از آخرت خود بترسيد و به خود آييد..براي رسيدن به قدرت كه از هر ابزاري نبايد استفاده كرد...خداياخودت ميداني كه احمدي نژاد عزيزر ا چقدردوست دارم و همواره از ٬زخپ.زخپته دل برايش دعا ميكنم
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۶
0
0
[...] كه به علم و دانشگاه و تحصيل و مردمش اينجور بي محابا توهين [....]
ناشناس
|
-
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۷
0
0
توهين كردن به يك ايراني هرگز و در هيچ زماني درست نيست .
هر چيزي حدي دارد و بايد به اندازه باشد خيلي زشت است٬ اين رفتار از كساني كه مدعي نمايندگي مردم هستند وقتي نمايندگان اينچنين با توهين و تحقير با هم بر خورد ميكنند و خود ارزش خود را پايين مي آورند چه توقعي از مردم هست كه احترامي براي مسولين قايل باشند!؟
به علاوه اين نمايندگان مجلس همان نمايندگان [...] هستند كه چند ماه پيش خود به كردان راي اعتماد دادند پس خود نيز به همان اندازه مقصرند كه بدون تحقيق و [...] راي دادند و حالا هم دنبال سرگرمي ديگه ميگشتند و اين بدبجت كه جاهل قاصر بود را پيدا كردند تا استيضاح كنند...
واقعا بي [...]است!
لازم به ذكر است كه من از مخالفان سرسخت احمدي نژاد [...]هستم اما انصاف هم كمي لازم است!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین